Vraag

Toch nog € 25,- activatiekosten in rekening gebracht

  • 10 May 2024
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

We zijn overgestapt van ziggo naar een tv/ internetabonnement van kpn. Er is duidelijk gecommuniceerd door kpn dat er geen activatiekosten in rekening zouden worden gebracht. Dit bleek ook keurig uit de eerste factuur. Er stond expliciet dat de € 25,- activatiekosten gecrediteerd werden door een actiekorting. Ik betaalde dus geen activatiekosten. 

 

Wat schetst mijn verbazing? Bij de tweede factuur wordt er opnieuw € 25,- aan activatiekosten in rekening gebracht. Maar nu wordt dit bedrag niet gecrediteerd. Mijn factuur is dus € 25,- hoger, dan afgesproken. 

 

Ik en mijn gezin zijn erg tevreden met met de nieuwe aansluiting. En voor deze foutieve factuur ging alles ook prima. Snelle en kundige installatie, goed internet en tv-diensten en afspraken werden nagekomen. 

 

Ik hoop dat dit daarom ook snel wordt rechtgezet. Graag hoor ik even van een medewerker van kpn. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RPP1974 ,

 

 

Ik hoop dat dit daarom ook snel wordt rechtgezet. Graag hoor ik even van een medewerker van kpn. 

Voor een snelle oplossing, bel dan nu met het gratis nummer 0800-0402

Net gebeld. Volgens de medewerker zijn het geen activatiekosten, maar meerwerk van de monteur, die de installatie verzorgde. Hij kon niets doen, volgens hem hadden we hiervoor getekend.

Mijn vriendin moest bij installatie er namelijk voor tekenen, dat alle apparatuur naar behoren functioneerde en werkte. Nu blijkt dat ze daarmee ook heeft aangegeven dat we € 25,- moesten betalen. Dit werd verder ook niet gemeld door de monteur. 

KPN maakt reclame met het gratis installeren van het internet en tv. Dit blijkt dus niet (helemaa) zo te zijn. 

Conclusie: KPN blijkt nog steeds erg goed te zijn om tevreden klanten (sinds minder dan een maand, maar toch) ontevreden te maken. Jammer. Hopelijk zijn ze de komende twee jaar wat klantvriendelijker.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RPP1974. Als de monteur extra werk voor je doet, betaal je hier extra voor. Op deze pagina zie je een overzicht hiervan. Is dit bij jouw het geval geweest. Vaak lees je op de factuur ook terug wat een monteur aan extra werk heeft gedaan. Wanneer dit niet het geval is en de kosten zijn volgens jou toch onterecht in rekening gebracht, dan hoor ik het graag van je.

Reageer