Toegezegde korting ontbreekt op de factuur

  • 31 October 2023
  • 14 reacties
  • 106 keer bekeken

Reputatie 1

Anderhalve week geleden met de KPN gebeld omdat ik elke maand 115 euro betaal en dat ik wel eens een korting zou willen krijgen.

Korting werd toegezegd, helaas was mijn maandfactuur nog hetzelfde. 

Wederom gebeld, korting werd niet toegepast omdat ik onder bewind sta.. 🙈🙈🙈🙈🙈

Wie betaald elke maand de factuur, echt onvoorstelbaar en teleurstellend.... 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cyberchase 

Best wel een duur abonnement, die je maandelijks betaald aan KPN.
Begrijp dat je dan wel eens een leuke korting wilt krijgen, wat je in eerste instantie ook is toegezegd.

Mocht je inderdaad “onder bewindstelling” staan, want dat haal ik niet volledig uit je bericht, dan kan alleen de bewindvoerder wijzigingen doorgeven aan KPN, dus ook het aanvragen van een eventuele korting op je abonnement.

Als een persoon onderbewind is gesteld door de kantonrechter, dan heeft KPN zich ook aan bepaalde regels te houden, waaronder dat alleen de bewindvoerder dergelijke wijzigingen kan laten doorvoeren, daar heeft KPN dus toestemming van de bewindvoerder voor nodig.

Ik neem aan dat de betaling van de factuur van KPN via jouw bewindvoerder loopt (mocht je inderdaad onderbewind staan), en dus betaald wordt vanuit jouw salaris.

Ik snap heel goed, dat je het onvoorstelbaar vindt en teleurstellend, maar dat zijn nu eenmaal de nadelen als je onderwind staat, en alles via de bewindvoerder loopt.
Die moet hiervoor toestemming geven, anders gebeurt er niets, en mag een medewerker van KPN het niet zomaar doorvoeren of wijzigen.

Reputatie 1

De bewindsman heeft geen kloten verstand van tv, internet, je mag zelf bellen wordt er gezegd.

Ik ben al jaren klant bij de KPN, ik vind het schandalig om zo behandeld te worden als één of andere debiel. IK betaal elke maand de factuur, nog nooit een betalingsachterstand bij de KPN gehad. Ik vraag niets extra's alleen maar een korting. Hetzelfde verhaal blijft dat nieuwe klanten alles kunnen krijgen....onvoorstelbaar en klantonvriendelijk.... 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cyberchase 

 

Dat je bewindvoerder geen verstand heeft van telecomproducten, is nog geen reden dat hij voor jouw een korting zou kunnen bedingen bij KPN.
Want als je zelf belt, en dat heb je reeds ondervonden, worden dit soort aanvragen vanuit jouw kant afgekeurd, omdat dit door de bewindvoerder dient te gebeuren.

Niemand en ook KPN niet, zal zeggen dat je een debiel bent, en je ook niet zo zal gaan behandelden, want dat is gewoonweg niet het geval.

Het is gewoon oprecht balen voor jouw, wat ik ook goed begrijp, dat je dit zelf niet kunt regelen.
Maar dit zijn nu eenmaal de regels rondom een bewindvoering, waar KPN zich aan dient te houden.
Dit is niet om jouw te pesten of dwars te liggen, maar gewoon een feit waar KPN niet omheen kan en mag.

Dus dat je nu even je hart lucht op dit forum is uiteraard goed en prima, dat lucht je misschien weer enigszins op.

Maar je zou toch echt bij je bewindvoerder moeten aankloppen, om dit voor jouw te regelen.
En als je een goede bewindvoerder hebt, zal hij dat vast wel voor je willen doen, want het scheelt toch weer in de maandelijkse kosten.

Reputatie 1

Helaas, de bewindsman ontvangt maandelijks 160 euro van mij maar doet bijna niets.

Toch raar dat ik ongeveer een jaar geleden wel korting heb ontvangen van de KPN, het hangt er dus vanaf wie je aan de telefoon hebt.. 

Ik snap dat er andere klanten zijn, maar om dit op deze manier te behandelen is voor mij een raadsel. 

Ik blijf het raar vinden als vaste klant dat jezelf moet blijven bellen met de KPN..... 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cyberchase 

Dat je een maandelijkse bijdrage betaald voor de bewindvoering wist ik van andere personen, maar dan moet de bewindvoerder wel correct en netjes zijn werkzaamheden blijven doen in jouw dossier.
Je hebt goede bewindvoerders, maar (helaas) ook slechte bewindvoerders, dat is wel eens ter spraken gekomen in de consumentenprogramma’s van Kassa en Radar.

Als jouw bewindvoerder zijn werkzaamheden niet goed verricht, en bijna niets voor je wilt betekenen, dan kun je een klacht indienen bij de rechtbank waar de kantonrechter jouw onder bewindvoering heeft gesteld.
Dan zal de rechtbank, jouw bewindvoerder daarop aanspreken.

De bewindstelling staat in alle systemen van KPN, dus als je telefonisch een wijziging wilt laten doorvoeren, wat direct de maandelijkse factuur laat veranderen, krijgt de medewerker (als het goed is) een pop-up melding in het scherm of een ander soort bericht, dat je onder bewindvoering staat.
In de meeste gevallen kan de medewerker dan ook verder niets doorvoeren in je abonnement.

Dus dat het verleden jaar wel is gelukt met de korting is dus pure mazzel, of je stond toen nog niet onder bewindstelling, maar dat weet jij het beste.

Reputatie 1

Ik word gebeld door Sandra, iemand met de bek in beide handen. Zeker een enorm kutweekend gehad. Onvoorstelbaar word weer behandeld als één of andere snotaap. Ben je nou helemaal belazerd.... 🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Wat een klantenservice, om te kotsen..…

Zo verlies je klanten met deze arrogantie.... 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Cyberchase, dat klinkt niet als een fijne situatie met jouw bewindvoerder. Ik zie dat @Michel.uit.Arnhem al de juiste informatie met je gedeeld heeft en goede tips gegeven heeft. Via het forum hebben we helaas geen andere opties. Ik hoop dat je verder komt met de gegeven tips en je uiteindelijk ook een fijner contact met je bewindvoering krijgt.

Reputatie 1

Aha @Alexandra het is weer afschuiven, nee, jullie behandelen klanten als idioten, om te kotsen... 🤮🤮🤮

Reputatie 7
Badge +19

@Cyberchase Ik begrijp heel goed dat dat niet het antwoord is dat je graag wil horen. Echter wil ik je vragen om je berichten netjes te houden. We hebben huisregels op het forum waar iedereen zich aan moet houden.

Wat betreft het antwoord: Dit is hoe het werkt als je onder bewindvoering staat. Het contact loopt dan altijd via de bewindvoerder, hoe ‘klein’ je vraag of verzoek ook is. Als je contact met je bewindvoerder niet optimaal is, dan raad ik je aan om daarin te kijken naar de mogelijkheden. Je kunt daarvoor de tips en uitleg van @Michel.uit.Arnhem volgen.

Reputatie 1

Nee @Alexandra ,er is mij korting toegezegd door één van jullie medewerkers, nieuwe klanten krijgen alles, nieuwe Ipad, wifi versterkers, bestaande klanten die elke maand 115 euro betalen niets.

Als ik commentaar heb op jullie klantenservice, die mij behandelen zoals ik beschreven heb, mag ook niet in mijn bewoordingen, respectloos.... 

Als jullie serieus waren geweest had je mij gebeld, en was het niet via dit forum gegaan.... 

Tien jaar geleden ben ik ook zo behandeld door Ziggo, toen ben ik overgestapt op kpn. 

Het is zeker nu weer tijd om over te stappen... 

Reputatie 7
Badge +10

@Cyberchase Ik begrijp heel goed dat dat niet het antwoord is dat je graag wil horen. Echter wil ik je vragen om je berichten netjes te houden. We hebben huisregels op het forum waar iedereen zich aan moet houden.

Wat betreft het antwoord: Dit is hoe het werkt als je onder bewindvoering staat. Het contact loopt dan altijd via de bewindvoerder, hoe ‘klein’ je vraag of verzoek ook is. Als je contact met je bewindvoerder niet optimaal is, dan raad ik je aan om daarin te kijken naar de mogelijkheden. Je kunt daarvoor de tips en uitleg van @Michel.uit.Arnhem volgen.

Ik sluit mij je aan @Alexandra 

Het lijkt mij ook zeker geen pretje om onder bewindvoering te staan, maar onthoudt wel het is voor je eigen bestwil, om niet nog verder in de financiële problemen te komen.
Dat je nu onder bewindvoering staat, heeft helaas ook zijn nadelen, zoals dat je niet meer zelfstandig (financiële) zaken kunt en mag regelen.

Nu gebruik je allerlei scheldwoorden (tegen de huisregels van het forum in) richting KPN, terwijl KPN er helemaal niets aan kan doen, en dat weet jezelf ook!
Dit geldt en werkt ook zo voor de overige providers, zoals Odido, Ziggo, Vodafone, etc. etc.
Ook die dienen zich (net zoals KPN) te houden aan de regels voor personen onder bewindstelling.

Als het tussen jouw en je huidige bewindvoerder niet goed botert, kun je de kantonrechter ook verzoeken, om je over te laten zetten naar een andere bewindvoerder waarmee je (hopelijk) wel goed door één deur kunt.

En wat ik ook al eerder schreef in mijn vorige berichten, kun je omtrent je huidige bewindvoerder ook nog een klacht indien bij de rechtbank waar je onder bewind bent gesteld, en dan aangeven dat deze zijn werkzaamheden onvoldoende verricht en ook niet wil luisteren naar je verzoeken.

Maar om KPN nu ten onrechte de grond in te douwen, is niet de bedoeling en schiet je ook helemaal niets mee op!

Reputatie 7
Badge +10

Nee @Alexandra ,er is mij korting toegezegd door één van jullie medewerkers, nieuwe klanten krijgen alles, nieuwe Ipad, wifi versterkers, bestaande klanten die elke maand 115 euro betalen niets.

Als ik commentaar heb op jullie klantenservice, die mij behandelen zoals ik beschreven heb, mag ook niet in mijn bewoordingen, respectloos.... 

Als jullie serieus waren geweest had je mij gebeld, en was het niet via dit forum gegaan.... 

Tien jaar geleden ben ik ook zo behandeld door Ziggo, toen ben ik overgestapt op kpn. 

Het is zeker nu weer tijd om over te stappen... 
 

Beste @Cyberchase 

Ook bij een eventuele overstap naar een andere provider, dien je dit verplicht te melden aan (en te overleggen met) je bewindvoerder, omdat er financiële zaken hierin gaan veranderen.
Dit mag je niet zonder goedkeuring van je bewindvoerder zomaar regelen, en kan ook consequenties voor je hebben als je dat niet doet.

Geeft je bewindvoerder hierin toestemming, dan zal hij aan je nieuwe provider door gaan geven dat je onder bewindstelling staat, en dat toekomstige wijzigingen via hem lopen.
Dan kom je exact in dezelfde situatie uit, als nu bij KPN.

Je zit jezelf nu behoorlijk op te winden, terwijl je weet dat het eigenlijk zinloos is.
Leg je neer bij de situatie waarin je nu zit, en accepteer dat alles nu via je bewindvoerder loopt!

Reputatie 1

@Alexandra je blijft het afschuiven, was je er vanmorgen bij dat ik gebeld werd door één van jullie medewerkers? Luister dat gesprek maar eens terug dan is het misschien duidelijk waarom ik sta te koken. En laat me niet de les lezen omtrent bewindvoering. Ik blijft erbij, jullie doen niets voor vaste klanten…

Laat de korting maar, het gaat om het principe, jullie houden je niet aan afspraken, dat is onbetrouwbaar...... 

Ik zit al 40 jaar in de IT en heb al aardig wat klanten jullie richting op gestuurd, daar stop ik mee. En als jullie dit serieus hadden genomen dan hadden jullie mij gebeld en was dit niet via dit medium de wereld in gegaan.... 

Reputatie 1

Geweldige actie met een gratis tv, en jullie kunnen mij geen eens korting geven op mijn abonnement, **************... 🤮🤮🤮

 

Admin: Scheldwoorden verwijderd

Reageer