Vraag

Vaarwel KPN na een abonnement van 50 jaar ga ik u verlaten

  • 11 June 2023
  • 22 reacties
  • 337 keer bekeken

Reputatie 1

Beste  KPN en leden van het forum.

Na een abonnement van 50 jaar ga ik u verlaten. Het nadeel van een “oude” klant is ook dat je met “verouderde” apparatuur moet werken.  Voor nieuwe klanten is alles gratis de “oude” moeten verbeteringen betalen. Al jaren klaag ik dat mijn Wifi slecht is waarvoor dan de oplossing is apparatuur bijkopen.  Nu overgestapt ben, heb ik de beste Wifi door het hele huis, zelfs in de tuin en de schuur, veel sneller internet en nog goedkoper ook.

Bedankt hiervoor, het ga u goed, met vriendelijke groeten Johan

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Bedankt voor de mededeling! Veel plezier bij de nieuwe provider.  Eén misverstand wil ik uit de wereld halen.  Kpn heeft geen verouderde appartuur.  Sommige tv ontvangers zijn verouderd en die worden nu vervangen.  Alle overige appartuur heeft de nieuwste sofware. Het ga u goed.

 

Tipje, lees ook de community van uw nieuwe internet aanbieder hoe de meningen zijn omtrent het vervangen van apparatuur en het verstrekken van een korting als u verlengt. 9 op de 10 providers leveren alleen nieuwe apparatuur als u verlengt diezelfde 9 op de 10 providers geven geen jaarlijkse korting.

Een handjevol providers stuurt uitstekende monteurs voor thuis als onverhoopt een storing optreed waarbij u 3-4 weken of zelfs langer kunt wachten op een thuis monteur (lang leve Guidion).

Al met al, iets met “gras en groener".

Desondanks veel plezier en bedankt voor de update.

Reputatie 1

Eigenlijk was het voor mij al afgedaan en wilde ik niet meer reageren, maar mijn “verhaal” wordt niet goed gelezen. Na een abonnement van 50 jaar, via een begin middels inbelverbindingen, weet ik heus wel de verschillen. Blijft trouwens dat mijn Wifi al jaren niet goed meer was en je niet overal in huis verbinding had. Dat was alleen op te lossen door apparatuur bij te kopen. Is dat service?

Nu heb ik de beste Wifi die je kan wensen, overal in huis en zelfs in de hele tuin.

Tot slot over het gras is groener, is er een groot verschil tussen geel en groen en azijnpisser vind je op elk forum.

Badge +19

Als u de woonkamer niet helemaal goed verlicht krijgt kunt u natuurlijk de energiemaatschappij bellen of ze u een extra schemerlamp gratis op willen sturen.  Dat gaan ze niet doen. Die moet u zelf kopen.Waarom zou kpn dan gratis wifi versterkers moeten sturen omdat u niet voldoende wifi hebt. U bent nu blij dat u zelf in de tuin en in de schuur wifi heeft. Beseft u wel dat uw buren daar last van kunnen hebben? Hoe minder wifi in de lucht hoe beter het resultaat. 

Ik ben ook dit jaar 50 jaar lid  onafgebroken lid bij PTT-KPN IK IK VIND BEST DAT ZE DAAR WEL IETS TEGENOVER MOGEN STELLEN anders stap ik ook over naar een andere provider om voordeel te ontvangen  als het zo moet werken toch?

L.d. van t Land

Badge +19

@slobber op het forum wordt niets met prijzen gedaan.  U kunt bellen met de klantenservice 0800-0402.  Wellicht dat er wat mogelijk is.

Reputatie 1

Lees nu eigenlijk pas het sarcastische commentaar van Joep1965 goed m.b.t de verlichte woonkamer en gratis lampen. Meneer Joep zal wel in dienst zijn van de KPN gezien zijn antwoord. Beiden doen dus niet aan klantenbinding. Niet erg, ik ben overgestapt en nu heel tevreden. Jammer dat ik dit niet jaren eerder heb kunnen doen. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Lees nu eigenlijk pas het sarcastische commentaar van Joep1965 goed m.b.t de verlichte woonkamer en gratis lampen. Meneer Joep zal wel in dienst zijn van de KPN gezien zijn antwoord. Beiden doen dus niet aan klantenbinding. Niet erg, ik ben overgestapt en nu heel tevreden. Jammer dat ik dit niet jaren eerder heb kunnen doen. 

 

Over paar jaar is bij je andere provider de boel verouderd en die ruilen ook niet om om die reden me Wifi is slecht.

En ja waar ik het wel mee eens ben is ze doen niks met oude klanten.

Maar dat doen de ander providers net zo niet totdat je ze belt dan krijg je opeens jaar 50% korting.

 

 

Beste  KPN en leden van het forum.

Na een abonnement van 50 jaar ga ik u verlaten. Het nadeel van een “oude” klant is ook dat je met “verouderde” apparatuur moet werken.  Voor nieuwe klanten is alles gratis de “oude” moeten verbeteringen betalen. Al jaren klaag ik dat mijn Wifi slecht is waarvoor dan de oplossing is apparatuur bijkopen.  Nu overgestapt ben, heb ik de beste Wifi door het hele huis, zelfs in de tuin en de schuur, veel sneller internet en nog goedkoper ook.

Bedankt hiervoor, het ga u goed, met vriendelijke groeten Johan

 

kan van harte met je meevoelen zit er ook over te denken

In het algemeen is vaak zo dat er bij geen gezeur cq klagen niets gebeurd in de zin van apparatuur vervangen, en waarom zou je ook als het goed werkt, er wordt al veel te veel onnodig weggegooid.
behalve als het energie verbruik veel minder kan zijn, bv een koelkast, maar dat buiten dit geval.

Ik wil Joep1965 wel wat bijvallen in de zin van, de verbinding naar het huis kan prima zijn maar het wifi kastje verpest de boel, ketting en zwakke schakel.
En dan kan een kwestie zijn van het wifi kastje een beetje draaien of verplaatsen of anders instellen, wel of niet automatisch kanalen laten kiezen.
De internetaanbieders doen er ook wifi  bij, maar waarom eigenlijk ?

Andere analogie in deze, de waterleiding maatschappij levert tot aan de meter alles daar na is voor een ander.

Maar, en, ik kom bij mijn onbezoldigde functie van 1e lijns hulp bij technische onvolkomenheden soms ook stokoude modems tegen inderdaad.

Reputatie 1

Krijg ik vandaag een linkje dat ik op het forum moet kijken naar nieuw commentaar, geen nieuws dus.

Wel wil ik mijn eerdere reacties updaten.  Alles via mijn nieuwe provider Delta werkt perfect.

Top wifi, hoef nergens in huis meer te zoeken naar de beste verbinding. Alle wifi apparaten werken perfect zonder haperen. 

En dat ook nog alles wat vroeger al 40 jaar via Ziggo liep ( voorheen Multikabel zoals de TV ) 

gaat bij Delta top. Wist niet dat er zoveel kon buiten “normaal” naar een vaste uitzending kijken.

Ook dat werkte door verouderde kastjes niet.

Reputatie 7
Badge +10

Is dat service?

 

Jazeker. Een betaalde service. Monteurs kunnen het zelfs voor je komen installeren. 

Als je verwacht dat dat allemaal gratis zou moeten zijn, dan zit je verkeerd.

 

Wat betreft de "verouderde apparatuur". Je had een 50jaar oud abonnement ook kunnen laten vernieuwen naar een moderne. Je had dan de nieuwste apparatuur in huis gekregen, en de huidige abonnementsprijs gaan betalen.

 

Maar als Delta bevalt dan is dat helemaal prima. Bij iedere provider is wel wat.

Reputatie 1

Beste meneer Dennis, U haakt aan op mijn opmerking over service die echt te wensen overliet.

Dat was een opmerking van 5 maanden geleden en ik begrijpt uw verdediging als werknemer van de KPN, blijft dat er voor nieuwe klanten veel kan en voor “oude” niets en zelfs het beëindigen ging mis.

Tarieven gaan toch jaarlijks omhoog ( zonder vervanging ).

Maar om een lang verhaal kort te houden in betaal nu minder voor betere apparatuur.

Reputatie 7
Badge +8

Als u de woonkamer niet helemaal goed verlicht krijgt kunt u natuurlijk de energiemaatschappij bellen of ze u een extra schemerlamp gratis op willen sturen.  Dat gaan ze niet doen. Die moet u zelf kopen.Waarom zou kpn dan gratis wifi versterkers moeten sturen omdat u niet voldoende wifi hebt. 

Leuk bedacht maar het slaat natuurlijk nergens op. Er is geen enkele energieleverancier die beloofd of op zijn minst de verwachting wekt, dat een contract bij die leverancier een goed verlichte kamer geeft. 

KPN - en ook andere internetproviders - wekken op zijn minst de verwachting dat hun  bruikleen apparatuur van de allerbeste kwaliteit is en onder andere een fantastische wifi dekking geeft en dat is vaak bij lange na niet het geval. Kwestie van verwachtingen scheppen die niet waargemaakt worden.

Reputatie 1

Beste meneer Joep dat uw verhaal van gratis lampen nergens op slaat hadden we al eerder besproken.

En nu geeft u aan: “Leuk bedacht maar slaat nergens op”

Nu hebben we het niet over de verwachting die gewekt wordt door andere providers dat het beter zou zijn en niet waargemaakt wordt, maar ervaren in de praktijk dat het nu veel beter is.

Ik hen nu 5 maanden Delta en ervaar dat het veel beter, sneller en met meer mogelijkheden werkt en dan ook nog voor minder geld.  Voor mij nu einde discussie ik ben heel tevreden over mijn overstap. Had ik jaren eerder moeten doen, helaas toen kon het nog niet.

 

Badge +19

@OpaMisterC  Misschien is het verstandig om een afspraak te maken bij de Pearl. U ziet namelijk dingen die ik niet heb geschreven 😉. 

Hoho, volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde, althans ik bedoel te zeggen dat wifi en de verbinding naar het huis 2 aparte dingen zijn die vaak door elkaar gehaald worden cq op een hoop gegooid worden.
En daar is de internetaanbieder debet aan omdat die het beiden levert.

Maar als mijn kraan lekt dan bel ik niet de waterleiding maatschappij.

Maakt dit het duidelijker . . ? Ik betwijfel het.

Over Delta, die heb ik een zeer twijfelachtige campagne zien voeren met misinformatie en beschimpen van een concurrent, ze zijn niet tot aanleg overgegaan daar, gelukkig.

Aan de andere kant, bij een oudere kennis heb ik onlangs een nieuw iptv kastje aangesloten, een van de mooie dingen is de ondertitels die blijven “plakken”, staan altijd aan dus, ook bij herstart kastje, kijk, zo kan het ook !

Reputatie 7
Badge +7

Beste meneer Joep dat uw verhaal van gratis lampen nergens op slaat hadden we al eerder besproken.

En nu geeft u aan: “Leuk bedacht maar slaat nergens op”

Nu hebben we het niet over de verwachting die gewekt wordt door andere providers dat het beter zou zijn en niet waargemaakt wordt, maar ervaren in de praktijk dat het nu veel beter is.

Ik hen nu 5 maanden Delta en ervaar dat het veel beter, sneller en met meer mogelijkheden werkt en dan ook nog voor minder geld.  Voor mij nu einde discussie ik ben heel tevreden over mijn overstap. Had ik jaren eerder moeten doen, helaas toen kon het nog niet.

 

had u bij kpn ook de allernieuwste apparatuur? Anders is het een gevalletje appels/peren

Reputatie 1

Nou appels/peren, hoe moeilijk kan het zijn!  Bij de Aldi is de reclame meer voor minder.

Dus ik betaal nu minder voor meer kwaliteit !!

Badge +19

Laten we het hier maar bij laten. @OpaMisterC is een tevreden mens en dat is het belangrijkste. 

Reputatie 7
Badge +10

Nou appels/peren, hoe moeilijk kan het zijn!  Bij de Aldi is de reclame meer voor minder.

Dus ik betaal nu minder voor meer kwaliteit !!

 

En zo komen er vele klanten bij KPN binnen met precies dezelfde constatering.

Het zal altijd over en weer gaan.

De prijzen zijn als ik het 1gig pakket vergelijk, precies hetzelfde, (na die 35euro periode). Daarnaast huur je die die Tp links bij Delta voor 3 euro extra begrijp ik?

De Superwifi’s waren in 1 aankoop eigendom geweest.

 

Maar goed, het gaat erom dat het bevalt. Bij welke provider dat is, mag je helemaal zelf bepalen.

Overigens ( als ik nog even mag ), bij de delta klant waar ik het eerder over had is er door delta geen wifi geleverd, er zit daar 1 kast op de glasvezel met ethernet aansluitingen.
( De TV moet op nr1 anders werkt het niet, daar kwam ik met veel moeite achter toen het eerst niet werkte ! )

En, kan het zijn dat de aansluiting van kpn een DSL (telefoonlijn) verbinding was ?
Mogelijk zeer traag door lange kabel in de straat.