Beantwoord

Vast bellen abonnement uit 1994 opzeggen lukt niet

  • 11 December 2022
  • 8 reacties
  • 137 keer bekeken

Op mijn onderstaande forum-vraag heb ik dit antwoord gehad van

support@kpnnetwerk.nl :  "Wij leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren het. We bieden zelf geen abonnementen voor internet, televisie en telefonie aan. Voor vragen over abonnementen of het aansluiten van apparaten kan u terecht bij een van de providers op ons netwerk."

Mijn onderstaande forum-vraag graag opnieuw forwarden naar juiste adres.

Vriendelijke groet,
D. Camp

--
Opzegging na 2 maanden nog steeds niet afgehandeld.

Hallo,

Ik probeer schriftelijk mijn vastbellen abonnement uit 1994 op te zeggen maar dat lukt niet.

- Op 5-10-2022 heeft KPN via opzeggen.nl een opzegbrief van mij ontvangen.
- Een maand later (6-11) is KPN door opzeggen.nl daaraan herinnerd. (Ontvangst is door KPN per mail bevestigd.)
- Het is nu 2 maanden later (6-12). Gisteren via chat geprobeerd uitleg te vragen maar voor opzeggen wordt verwezen naar een telefoonnummer.

Ik ging ervan uit dat er iets fout gegaan was maar het lijkt er steeds meer op dat dit opzet is. Het voelt alsof het niet bevestigen van mijn opzegging als drukmiddel wordt gebruikt om een telefoon gesprek af te dwingen.

Ik kan op dit moment om gezondheidsredenen geen telefoongesprek voeren. Hoe krijg ik dit abonnement (zonder telefoongesprek) opgezegd?

Vriendelijke groet,
D. Camp

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 December 2022, 17:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Dave10080 vul in het privé-deel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer, het betreffende telefoonnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in en een moderator komt er binnenkort op terug.

Succes.

 

Hallo @JanD ,

Onder "Welkom! Koppel uw producten van KPN aan uw KPN ID. Dan beheert u daarna alles rondom uw producten eenvoudig in MijnKPN."

vul ik de gegevens in,
- huisnummer zonder toevoeging,
- op bankafschrift zie ik alleen het telefoon nummer, dus dat zal het klantnummer zijn,

en dan krijg ik deze melding:
"We herkennen dit nummer niet. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan je je nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum."

Dit is de enige plaats waar ik deze gegevens in kan vullen.

(Ik had dit zelf ook al geprobeerd, omdat ik dacht dat het zo op te zeggen zou zijn.)

vriendelijke groet,
D. Camp

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dave10080 ,

De beste optie is dan om iemand anders te vragen om voor jou te bellen ( in jouw aanwezigheid) naar 0800-0402. Want KPN registreert een opzegging alleen tijdens een telefoongesprek. 
 

Vreemd, ik weet het, maar wel de praktijk. 
 

Lukt dat echt niet? Ga dan langs bij een KPN-winkel en kijk of het je daar gaat lukken: 
 

Opzeggen.nl?????

Een oud vast bellen abonnement ( dus Belvrij, Belbasis of Belbudget) kan alleen telefonisch worden opgezegd. En niet anders. Via onderstaand nummer. 

Een dergelijk abonnement kan namelijk niet in MijnKPN onder gebracht worden. 

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Dave10080! Is het met alle goede tips in dit topic nog gelukt op te zeggen?

Zoals eerder vernoemd zeggen we via het forum geen abonnementen op. Wel kan dit ook zonder met ons te bellen. Meer details staan op deze pagina over het opzeggen van vaste telefonie. Wel bellen we je na het ontvangen van je opzegging nog even op. Dat is alleen om te bevestigen dat je echt de opzegging wilt doen. Om te voorkomen dat iemand anders dit (zonder dat je dit doorhebt) voor je doet.

@Bram_ schrijft: Wel bellen we je na het ontvangen van je opzegging nog even op. Dat is alleen om te bevestigen dat je echt de opzegging wilt doen. Om te voorkomen dat iemand anders dit (zonder dat je dit doorhebt) voor je doet.

Ergo. Helemaal zonder bellen (...) kan niet. 

Dave10080 schrijft: ... zonder telefoongesprek...

Reputatie 7
Badge +17

@Dave10080 is het gelukt op te zeggen? Het klopt wat @PeterG zegt. Helemaal zonder telefonisch contact opzeggen is niet mogelijk. Wel is het dus mogelijk om het leeuwendeel online te doen. Is er eventueel iemand die kan helpen het gesprek te ontvangen?

@Dave10080

Niet telefonisch opzeggen kan wel, de onredelijke eis dat dit langer duurt is niet rechtsgeldig.

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/iets-anders.htm

KPN mag opzeggen niet traineren, er zijn duidelijke wettelijke richtlijnen voor opzeggingen.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

Je kunt als je hier niet uitkomt een klacht indienen bij de ACM.

Met de uitspraak van ACM in de hand kun je terugbetaling vorderen van de tijd die KPN neemt om dit af te handelen.

Er staan allerhande nieuwe regels op de website van KPN die niet mogen, zoals dat al je niet telefonisch opzegt, dat de opzegging langer duurt. Dit mag echt niet, het is de zaak van KPN om te zorgen dat ze voldoende support leveren, ook voor opzeggingen.

Ik heb ook geen zin om uren in de wacht te staan om iets op te zeggen. De supportlijn is soms erger dan schiphol wachtrijen in de zomer.