Beantwoord

Verhoging abonnementskosten hoger dan toegestane inflatie-aanpassing KPN?

  • 9 October 2022
  • 7 reacties
  • 169 keer bekeken

In de MijnKPN app kreeg ik een bericht dat de factuur van 6 oktober klaarstond. De jaarlijkse inflatie zou verrekend zijn.

Wat blijkt? Deze is hoger dan daadwerkelijk is toegestaan. Op de website van KPN staat aangegeven dat de inflatiecorrectie 5,8% is, tot een maximum van €2 per abonnement (www.kpn.nl/inflatie). 


Nu zie ik dat mijn "Hussel unlimited data en onbeperkt bellen/sms van €54,30 verhoogd is naar €57,45. Dat is ruim méér dan de toegestane verhoging, zoals KPN deze zelf aankondigt op de website.
Hoe nu verder te gaan? Wie kan mij helpen en waar kan ik hiermee terecht?

icon

Beste antwoord door Nick83 10 October 2022, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u pagina 2 van de factuur laten zien? Ook 1 van voor de verhoging. Dan kunnen we er naar kijken.

.

Ik heb per ongeluk aangevinkt dat mijn vraag beantwoord is, maar dat is uiteraard nog niet zo.

ik hoor graag van jullie.

Reputatie 7
Badge +24

Maar u krijgt nu ook meer korting. Bij elkaar gaat de prijs bij u zelfs minder dan 2 euro omhoog. 

Nee hoor, dan snap je er geen bal van:

Je hebt een basisprijs: bij mij is dat de Hussel unlimited data en bellen. Die prijs was vorige maand €54,30. Per oktober is de basisprijs van mijn abonnement gestegen naar €57,45. Dat is een stijging hoger dan €2,-. 
Het is dan logisch dat de korting waar ik bij afsluiten van mijn abonnement (twee jaar geleden) recht op had, meegroeit. Maar die staat los van de basisprijs waarover de inflatie door KPN berekend wordt.

Hallo @Randy1991 KPN heeft dit echt goed berekend, je betaalt maar €1,91 meer per maand en dat is ruim onder het maximum van €2 die KPN hanteert.

Het brutobedrag -/- de korting is de feitelijke abo-prijs, want de korting geldt zolang het abo duurt. KPN had voor de duidelijkheid beter alleen het netto bedrag kunnen vermelden. Ze doen het ook zo idioot met de zogenaamde korting voor 5G-sims, ze berekenen €5 en geven de regel er op meteen €5 korting, per saldo is 5G gewoon altijd gratis dus standaard.

@Nick83 Nick snapt er alles van en daarom geeft hij ook het enig goede antwoord plus het goede antwoord van mij.

‘Dit is mijn antwoord en daar zul je het mee moeten doen’ zou mr. Frank Visser zeggen.😉

 

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt een basisprijs: bij mij is dat de Hussel unlimited data en bellen. Die prijs was vorige maand €54,30. Per oktober is de basisprijs van mijn abonnement gestegen naar €57,45. Dat is een stijging hoger dan €2,-. 

U gaat uit van de basisprijs. KPN echter niet. KPN neemt die korting mee. Over de som van de basisprijs + korting berekend KPN de inflatiecorrectie.