Beantwoord

Verkeerde contractduur doorgevoerd door KPN en vervolgens niet goed geannuleerd

  • 9 April 2024
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Hoe kan ik een officiĆ«le klacht indienen wat betreft het misleiden van de klant door eerst een contract af te sluiten van 24 maanden zonder overleg en binnen 14 dagen geannuleerd telefonisch maar ook deze is niet gedaan waardoor ik nu vast zit aan een 2 jarige contract. Ik voel me hierdoor erg in de maling genomen door de medewerkers van KPN en hiermee ga ik niet akkoord.Ā 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 April 2024, 15:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De truc die KPN de laatste maanden toepast. Mensen bellen om te verlengen en vragen naar korting. KPN geeft dan soms een beetje korting, maar ook een 2 jarig contract zonder dat te vertellen.Ā 

Ja klopt!!! Ik zag het pas bij het contract lezen en ik doe dat nooit zolang voor een tv abonnement. Voel me erg opgelicht omdat ik daarna nog heb gebeld voor het annuleren van de contract verlening maar ik door de drukte niet heb opgelet op het ontvangen van een mail als bevestiging en het pas zag bij de factuur betaling. Ik heb ook gewerkt bij telecom bedrijven en dit kan gewoon niet naar de klant toe.Ā 

Hoi @LbnghmrtĀ .Ā  Uiteraard staat het je vrij om een klacht in te dienen.

Maar als jij een bevestiging van de order hebt gehad en niet binnen bedenkingstijd aan de bel hebt getrokken, acht ik de kans klein dat je er iets mee bereikt.Ā 

HoiĀ @LbnghmrtĀ .Ā  Uiteraard staat het je vrij om een klacht in te dienen.

Maar als jij een bevestiging van de order hebt gehad en niet binnen bedenkingstijd aan de bel hebt getrokken, acht ik de kans klein dat je er iets mee bereikt.Ā 


Ā 

HĆ© Erwin,

Ā 

je begrijpt het verkeerd. Ik heb wel binnen 14 dagen bedenktijd gebeld om het contract te annuleren nadat ik zag dat het om 24 maanden contract ging. De dame die ik dus sprak heeft het niet doorgevoerd waardoor ik nu toch vast zit aan het contract. Mijn fout is geweest dat ik na het gesprek niet de mail in de gaten heb gehouden en snel van vertrouwen was omdat ze zo lief klonk en behulpzaam. Helaas is daar niks van waar geweest!Ā 
Ā 

Het zal nu mijn woord tegen die van KPN zijn maar als het goed is kunnen gesprekken terug geluisterd worden?Ā 
Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Het zal nu mijn woord tegen die van KPN zijn maar als het goed is kunnen gesprekken terug geluisterd worden?Ā 

Nee. Dat doet KPN niet. Daar word met grote regelmaat naar gevraagd. Maar die gesprekken worden nooit terug geluisterd als een klant daar om vraagt.

HoiĀ @LbnghmrtĀ .Ā  Uiteraard staat het je vrij om een klacht in te dienen.

Maar als jij een bevestiging van de order hebt gehad en niet binnen bedenkingstijd aan de bel hebt getrokken, acht ik de kans klein dat je er iets mee bereikt.Ā 


Ā 

HĆ© Erwin,

Ā 

je begrijpt het verkeerd. Ik heb wel binnen 14 dagen bedenktijd gebeld om het contract te annuleren nadat ik zag dat het om 24 maanden contract ging. De dame die ik dus sprak heeft het niet doorgevoerd waardoor ik nu toch vast zit aan het contract. Mijn fout is geweest dat ik na het gesprek niet de mail in de gaten heb gehouden en snel van vertrouwen was omdat ze zo lief klonk en behulpzaam. Helaas is daar niks van waar geweest!Ā 
Ā 

Het zal nu mijn woord tegen die van KPN zijn maar als het goed is kunnen gesprekken terug geluisterd worden?Ā 
Ā 

Ā 

Het is me duidelijk. We zijn een groot bedrijf met duizenden medewerkers. Die bevestigingsmails zijn er voor jou en voor ons. Een zwart op wit document over een overeenkomst.Ā 

Dus ja, die zijn leidend.

Neemt niet weg dat ik het behoorlijk zuur vind als jij wĆ©l gebeld hebt en er is iets toegezegd. Misschien toch nog een keer terugbellen (vraag naar de afdeling retentie/save)Ā  en het verhaal nogmaals uitleggen? Misschien lukt een annulering niet maar misschien kan de collega meedenken over het huidige abonnement en misschien een aanpassing doen?Ā 

Het alternatief is inderdaad een klacht. Dat kan via:Ā https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Reageer