Vraag

Voldaan aan 1 maand opzegtermijn mobiel, maar KPN overtreedt eigen regels

  • 3 February 2023
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Op 12 december 2022 heb ik mijn mobiele abonnement opgezegd, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Diezelfde dag ook een mail ontvangen van KPN m.b.t. mijn opzegging. Ze zouden mij telefonisch benaderen i.v.m. de opzegging.

Welnu, ik was toen en ben nog steeds in het buitenland buiten Europa, dus telefoontjes vanuit NL neem ik dus niet op. Volgens KPN zou ondanks het niet telefonisch kunnen bereiken van een klant de opzegging gewoon door moeten gaan.

Nu krijg ik opeens een mail op 30 januari en 2 februari dat mijn mobiele abonnement per 1 februari is beëindigd. Dus KPN gooit er doodleuk zomaar ruim 2 weken bovenop zonder bericht en zonder mijn goedkeuring. Ik heb wettelijk voldaan aan jullie 1 maand opzegtermijn, dan is het wel zo netjes als KPN zich hier ook aan weet te houden.

Ik wil graag uitleg hierover en met terugwerkende kracht de beëindigingsdatum terugvoeren naar 12 januari. Wanneer KPN deze ruim 2 weken toch onterecht factureert en incasseert, zal ik het bedrag storneren, totdat dit opgehelderd is.

Bellen naar KPN is te duur, probleem voorleggen aan een digitale assistent is zinloos. Graag ergens een mailadres vermelden om dit soort specifieke problemen op te lossen!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @SenayO. ,

Je kunt KPN vanuit het buitenland ook bereiken via Facebook of Twitter. Ze zijn niet per e-mail te bereiken.  

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SenayO. welkom hier. 

Je hebt dus opgezegd alleen de opzegdatum is later dan verwacht. Ik vermoed dat het met de factuurdatum te maken heeft. Ik kijk graag eens mee wat ik kan vinden. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.Â