Beantwoord

Waarom betaal ik vastrechtvergoeding bij Digitale Stad?

  • 18 April 2024
  • 26 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik heb een internet aansluiting via KPN. Die liep sinds 2020 via het kopernetwerk van KPN. In 2022 kreeg ik een aanbieding van KPN voor een glasvezelupgrade voor € 0,-. Daar heb ik ja tegen gezegd. NU in 2024 krijg ik een briefje van Digitale Stad (onderdeel van KPN!!) dat ik alsnog elke maand € 11,- moet betalen aan vastrechtvergoeding. Digitale stad is een strategische partner van KPN die het aanspreekpunt is voor vragen van bewoners en de maandelijkse vastrechtvergoeding incasseert. Als ik niet betaal wordt mijn glasvezelverbinding afgesloten en worden de vastrechtbedragen via een incassobureau alsnog ingevorderd.

Mijn vraag: Hoe kan het dat ik een aanbieding krijg voor een gratis upgrade naar glasvezel en dat twee jaar later alsnog een rekening gepresenteerd krijg van een KPN-dochter voor een vastrechtvergoeding???

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 April 2024, 20:10

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN een klant belt om over te halen glasvezel te gaan gebruiken, dan vind ik dat KPN de zorgplicht heeft deze klant er op te wijzen dat er een vastgoedrecht betaald moet worden. 

Op de site van Digitale Stad lees ik:

Indien u gebruik wilt maken van het glasvezelnetwerk in Midden-Drenthe moet u uw adres eerst aanmelden bij Digitale Stad. Digitale Stad zorgt ervoor dat uw glasvezelaansluitpunt wordt klaargemaakt voor gebruik.

Hoe is dat in z'n werk gegaan? Heeft u ooit een formulier ingevuld en ondertekend? 

Reageer