Vraag

Waarom een nieuw eenjarig contract voor omzetting naar glasvezel?

  • 19 March 2023
  • 18 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 2

Op mijn adres is sinds kort glasvezel beschikbaar maar om deze te gebruiken moet mijn alles in een pakket om gezet worden naar een nieuw eenjarig contract. Ik ben al jaren trouwe klant en niet van plan over te stappen op iets anders maar wettelijk gezien mag dit helemaal niet om zo huidige klanten te dwingen in een nieuw eenjarig contract. Ook zijn welkomstgeschenken of weekenddeals niet voor bestaande klanten volgens de klantenservice dus helaas dubbel pech. Fijn dat jullie trouwe klanten zo waarderen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

U hoeft helemaal geen jaarcontract te nemen. Dit is alleen als u een nieuwe abonnementsvorm neemt zoals die er nu is. U hoeft alleen maar te wachten tot u omgezet gaat worden. 

Reputatie 2

Beste Joep, dat is niet hoe het mij door de klantenservice uitgelegd is. Mijn alles in een pakket kon niet met glasvezel dus moest het "omgezet" worden naar een nieuwe abonnementsvorm. Telefonisch waren ze alleen vergeten te zeggen dat dit om een nieuw eenjarig contract zou gaan wat vervolgens in de mail van kpn stond. Een tweede belletje met de klantenservice bevestigde dat er geen andere mogelijkheid is terwijl dit dus wettelijk niet mag.

Reputatie 7
Badge +9

Beste Joep, dat is niet hoe het mij door de klantenservice uitgelegd is. Mijn alles in een pakket kon niet met glasvezel dus moest het "omgezet" worden naar een nieuwe abonnementsvorm. Telefonisch waren ze alleen vergeten te zeggen dat dit om een nieuw eenjarig contract zou gaan wat vervolgens in de mail van kpn stond. Een tweede belletje met de klantenservice bevestigde dat er geen andere mogelijkheid is terwijl dit dus wettelijk niet mag.

Wanneer je het verzoek doet bij de klantenservice om de “drager” te wijzigen van xDSL naar Glasvezel dan kan dit zonder aanpassing van je abonnement of aangaan van een nieuw contract.

Badge +19

Of je moet echt een heel oude abonnementsvorm hebben dan zou het misschien kunnen. Hoe heet het abonnement wat je nu hebt? Staat op de faktuur. 

Reputatie 2

Beste Speedmaster,

Bedankt voor het antwoord, maar zo denkt kpn er dus helaas niet over, want twee medewerkers van de klantenservice gaven aan dat dit enkel kan met een nieuw contract.

Reputatie 2

Ik ben wel al heel lang klant bij KPN en had een alles in een standaard pakket. Volgens mij is dat niet zo heel oud, maar niet wat ze nu nog aanbieden.

Badge +19

Een moderater gaat hier reageren op jouw bericht. Dat zal over een dag of twee zijn. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Met een Alles-in-1 Standaard Standaard abonnement kunt u gewoon glasvezel krijgen zonder dit abonnement om te laten zetten. Alleen 1000 mbit zal denk ik niet mogelijk zijn met dit abonnement. Want dit abonnement komt uit de tijd dat deze snelheid nog niet bestond. Althans niet geleverd werd aan klanten. Als u 1000 mbit wilt, dan zult u het abonnement wel om moeten laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Reputatie 2

Hopelijk reageert inderdaad een moderator want jullie antwoorden klinken wel heel anders dan wat ik van twee KPN klantenservice medewerkers te horen kreeg. Het ging namelijk om een gewone snelheid die in beide pakketten zit, maar was volgens de klantenservice echt dat glasvezel niet kon met een alles-in-1 standaard en daarom moest het omgezet worden naar een nieuw abonnement, waarbij er ook geen nieuwe leden of weekeinddeal kortingsactie mogelijk was omdat het om een omzetting ging, maar wel een jaar vast moest.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @wvermeij en welkom hier op ons forum!

Naar mijn weten klopt het wat de community hier zegt; het zou in jouw geval gewoon mogelijk moeten zijn om over te stappen op glasvezel met behoud van je pakket. Ik wil je in dit geval het advies geven om contact op te nemen met onze collega's die verantwoordelijk zijn voor de verlengingen & opzeggingen. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef vervolgens aan dat je belt inzake een opzegging, dan kom je meteen uit bij de juiste mensen. Ik heb een notitie achtergelaten in je klantdossier en daarin de situatie alvast uitgelegd. Laat jij ons hier weten wat hier uit is gekomen?

Reputatie 2

Ik snap er nu echt niks meer van. Uiteraard kon de bestelling van het nieuwe abonnement gewoon geannuleerd worden, en ze gaven aan dat het vreemd was dat ik er als bestaande klant meteen een jaar aan vast zat, maar daarna bleek dat glasvezel dan weer niet mogelijk is met behoud van pakket en omdat de annulering in gang gezet was konden ze ook in het systeem niks voor mij doen.

Reputatie 7
Badge +12

Fijn om te horen dat de bestelling is geannuleerd @wvermeij.

Ik zou je willen adviseren om over een paar dagen nogmaals met ze te bellen, Niet om het af te schuiven hoor maar vanaf het Forum kunnen we hier niet direct iets mee. Zodra de annulering is verwerkt. zouden zij ook weer de optie moeten hebben om je over te zetten op glasvezel met behoud van je pakket (en dus zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan). Het is wat omslachtiger dan gehoopt en gewenst en verdient natuurlijk ook niet de schoonheidsprijs :( 

Reputatie 2

@JanZ_ en @Speedmaster bedankt voor jullie antwoorden. Afgelopen vrijdag nogmaals een KPN klantenservice medewerker gesproken die aangaf dat ze nog bezig waren mijn annulering te verwerken maar dat zaterdag of anders begin van de week iemand van de KPN verhuisdienst contact op zou nemen om mijn huidige pakket te verhuizen van de koper/xDSL naar glasvezel. Vandaag maar weer even gebeld wat de status hiervan is en de KPN klantenservice medewerker van vandaag kwam weer met het originele verhaal terug dat met mijn 100Mbit Alles-in-1 standaard pakket geen omzetting gedaan kan worden naar glasvezel omdat deze drager niet in de voorwaarden staat van het Alles-in-1 contract. Lange discussie via de telefoon gehad en de medewerker heeft dit ook nog aan collega’s nagevraagd maar kort samengevat, glasvezel is echt alleen mogelijk bij het aangaan van een nieuw jaarcontract..

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @wvermeij en bedankt voor de duidelijke terugkoppeling.

Ik zie dat je inmiddels wel bent omgezet naar glasvezel maar ook met een nieuw jaarcontract. Daarom heb ik nogmaals contact hierover opgenomen  met mijn collega's; de reden dat je een nieuw jaarcontract aan bent gegaan, is omdat je pakket (Alles in 1 Standaard) te '’oud' was, met deze pakketten kun je alleen over naar glasvezel met een nieuw jaarcontract. Zelf ben ik kortgeleden ook overgegaan naar glasvezel maar omdat ik een nieuwe type pakket heb (KPN Hussel) kon ik het type verbinding (van koper naar glas) aan laten passen zonder daarbij een nieuw jaarcontract aan te gaan. Bij oudere type abonnementen is het dus alleen mogelijk om over te stappen op glasvezel i.c.m. een nieuw jaarcontract. 

Reputatie 2

Ja ik ben al klant sinds 2008 en had eerder ook al eens dat mijn pakket te oud was en ik een nieuwe voor een jaar af moest sluiten.

Reputatie 7
Badge +12

Ja ik ben al klant sinds 2008 en had eerder ook al eens dat mijn pakket te oud was en ik een nieuwe voor een jaar af moest sluiten.

Eerlijk gezegd was ik er zelf van overtuigd dat je oude pakket (Alles in 1 Standaard) gewoon over kon worden gezet op glasvezel zonder daarbij een nieuw jaarcontract aan te gaan. Helaas had ik dat dus fout :( Ik heb eerder vandaag gebeld met de afdeling retentie en navraag gedaan en dit was dus de uitkomst. Mijn excuses dat ik je wellicht verkeerde 'hoop' heb gegeven @wvermeij, dat was nooit de intentie! 

Reputatie 2

Nee hoor, juist geen enkel probleem. Ik waardeer juist de feedback en ideeën hier.

Reputatie 7
Badge +12

Nee hoor, juist geen enkel probleem. Ik waardeer juist de feedback en ideeën hier.

Dat is fijn om te lezen @wvermeij :)

Je weet ons te vinden mocht je vragen hebben of tegen bepaalde dingen aanlopen, in dat geval horen wij het graag!