Beantwoord

Waarom is een KPN abonnement goedkoper dan XS4all? Glasvezel snelheid upgrade gratis?

  • 3 January 2023
  • 8 reacties
  • 982 keer bekeken

Hoe kan het dat 1Gb-1Gb glasvezel internet abonnement van kpn goedkoper is dan het 200-200 glasvezel abonnement van Xs4all.

Kan dit aangepast worden of moet ik eerst overstappen naar Kpn?

En ik hoef geen apart modem of extra wifi punten te hebben.

Dus dat kan het verschil niet zijn.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 12 January 2023, 21:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je wel de huur van een fritzbox a 7,50 erbij gerekend wat het bij KPN zou kosten?

Nee aangezien  die gratis op onze factuur staat, die had ik al in eigendom voordat de migratie aan de orde was met kpn.

Vandaar ook dat ik geen modem en WiFi punten nodig had.

Reputatie 7
Badge +9

Nee aangezien  die gratis op onze factuur staat, die had ik al in eigendom voordat de migratie aan de orde was met kpn.

Vandaar ook dat ik geen modem en WiFi punten nodig had.

Bij XS4ALL zat die Fritz box in de abonnementsprijs. Dat is een van de redenen dat het XS4ALL abonnement duurder is (en die reden, dat die nu als 'gratis' erbij staat, ook is ze het niet). Ze is dus ook niet eigendom, maar net zo mee gehuurd, ook zie je die huurprijs niet apart opgenoemd. Maar bij KPN moet dat dan weer wel. 

Je hebt gelijk, Ik ben ook overgestapt naar Hussel, en ben nu ongeveer 12,50pm goedkoper uit met eigen Fritzbox. Als de techniek hetzelfde is, dan maakt het niet uit.

Wat je misschien gaat missen is de deskundigheid en bereikbaarheid van de XS4all  helpdesk.

Mijn internet is ook langzamer geworden, upload is van 50 terug naar 30 gegaan.

Nee aangezien  die gratis op onze factuur staat, die had ik al in eigendom voordat de migratie aan de orde was met kpn.

Vandaar ook dat ik geen modem en WiFi punten nodig had.

Bij XS4ALL zat die Fritz box in de abonnementsprijs. Dat is een van de redenen dat het XS4ALL abonnement duurder is (en die reden, dat die nu als 'gratis' erbij staat, ook is ze het niet). Ze is dus ook niet eigendom, maar net zo mee gehuurd, ook zie je die huurprijs niet apart opgenoemd. Maar bij KPN moet dat dan weer wel. 

Die fritzbox zat niet bij in ons abonnement, aangezien wij ruim twee jaar voor de migratie hebben bijgetekend voor nog een jaar xs4all en toen als cadeau dit modem hebben ontvangen.

Reputatie 7
Badge +17

@Peetthebest ik zie veel goede tips in het topic. Heb je voldoende antwoord op je vraag gekregen?

@Bram_ 

Hoezo goeie tips, als je goed gelezen had dan je kunnen zien dat ik niet verder ben geholpen.

Het eindigt namelijk bij je betaalt voor je ftitz box terwijl hij mijn eigendom is.

Dus blijft nog steeds de vraag waarom is kpn goedkoper dan Xs4all met 1GB glasvezel internet?

Reputatie 7
Badge +17

@Peetthebest reden waarom ik het vroeg is dat er soms een andere reden is dan dat de abonnementen simpelweg verschillen. In dit geval gaat het er dus waarschijnlijk om dat het simpelweg een andere propositie is. 

In dat geval kan je kiezen toch een overstap naar een KPN pakket te doen. Je kan ook eerst nog bellen met XS4ALL en vragen naar de mogelijkheden.