Beantwoord

Waarom is er een bedrag voor bellen naar het buitenland afgeschreven?

  • 18 April 2023
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

ik ontving een overzicht mbt verbruik mobiel bellen, naar NC1 ********** op 25-03-2023 en gedebiteerd op 18-04-2023. daarin een debet bedrag van € 008 ct. n.a.v. ‘buitenland’ bellen.

ik ben alleen, heb geen kinderen noch verwanten in het buitenland of zakelijke dingen. KPN klantenservice weet geen raad waarom dit bedrag van mijn rekening afgeschreven is, en ‘crediteren’ is uitgesloten.

 

wat is hier aan de hand.? graag een pasklaar antwoord omdat dit ‘belachelijk’ is natuurlijk.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door PeterG 18 April 2023, 18:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi, wat raar. Dat kan alleen een niet-gewoon (bv commercieel) nummer binnen de E.U. zijn danwel een nummer buiten de E.U.

Maar. Je typt € 008. Bedoel je dat er 8 cent (€ 0,08) in rekening is gebracht?

hoi peter. ja, 8 cent, dus ik ben/was stom verbaast. ik doe niks met buitenland en heb daar ook geen connecties of ‘verbanden’. klantenservice weet ook niet waarom. op mijn reactie, ‘waarom dan 8 cent?’ en hoe is dit mogelijk.! kon geen antwoord op gegeven worden. ook niet gecrediteerd. logiesch, want 8 cent… waar hebben we het over? juist ja, hoe is het mogenlijk? ik begrijp dit soort ‘onlogische dingen’ niet. vrees ik dat ik volgende keer opnieuw verbaast zal zijn als ik de April afrekening zal zien? jawel….gék toch?

 

 

 

 

Heel gek. Maar van die phishing figuren bellen met buiten Europese nummers. En als je die dan terug belt dan bel je dus buiten de EU. En als je geen sjoege krijgt verbreek je de verbinding. Die er dan kennelijk wel even geweest is.

8 cent is 16 seconden naar een niet EU nummer. 

Al in de gebelde nummers gekeken in je telefoon? In mijn Samsung A40 kan ik tot januari 2021 terug.

dank je Peter. dit vind ik een duidelijk antwoord. en nee, niks in mijn bellers lijst in mijn mobiel die verdacht overkomt, of een buitenlands ‘tintje’ weergeeft. ik ga afwachtend kijken naar de volgende afschrijving over April 2023. écht, je bent een topper.. dank nogmaals.