Waarom is mijn abonnement nu ineens met twee jaar verlengd?

  • 23 February 2024
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Heeft KPN haar verkoopstrategie aangepast? Vandaag wilde ik mijn internet + tv abonnement verlengen. Ik werd keurig te woord gestaan door de medewerker. Op advies de snelheid verhoogd. En een mooie korting. Toen ik de bevestiging kreeg bleek het om een abonnement voor 2 jaar te gaan. Hier is nooit over gesproken. Hierop heb ik teruggebeld. Het eerste wat ik hoorde was dat ik niet blij ging worden als ze alles moesten terugdraaien!! Van die reactie werd ik niet blij! Ik voel me behoorlijk belazerd door KPN vanwege het verlengen met 2 jaar. En dan ook nog zo'n reactie. Is dit de normale gang van zaken?

 

Ik overweeg nu over te stappen naar een andere provider aangezien mijn mobiele abonnement ook afloopt.


4 reacties

Badge +19

Maar wat is het probleem? U krijgt een mooie korting maar dat hangt samen met een abonnement van twee jaar. Als u voor één jaar had gekozen was de korting minder geweest. Als u het er niet mee eens bent annuleert u en gaat u terug naar de oude prijs. Of zie ik het verkeerd?

Klopt hoor wat u zegt. Behalve dus dat ik expliciet vroeg om een verlenging van 1 jaar. Zo is het ook besproken. Er is nooit gezegd dat de korting alleen bij 2 jaar zou gelden.

En op zich gaat het maar om een paar tientjes korting. Het is vooral de manier waarop me een 2 jarig abonnement wordt 'aangesmeerd'. 

Zojuist teruggebeld door een verkoper. Hij kwam nu met een 'aanbiedingen' voor 1 jaar. Echter, die was duurder dan mijn huidige abonnement. 

En, toen ik aangaf het vervelend te vinden hoe het voorgaande was verlopen gaf hij aan dat ik toch ook niet verantwoordelijk ben als mijn collega steelt, dus dat ik hem daar niet op moest aanspreken.

Nouja, het zal wel aan mij liggen, ik kijk wel even verder.

Wat ik met deze post wil bereiken is dat andere gewaarschuwd zijn om goed de termijn te bespreken als ze bij KPN een abonnement gaan afsluiten.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GuidoKappert, goed dat je gezien hebt dat het om een tweejarig contract ging. Dat had inderdaad wel vermeld moeten worden, dus begrijpelijk dat je hier verbaasd van opkeek. 😬

Een goede tip om altijd je bestelbevestiging te controleren. Als er iets niet op klopt heb je 14 dagen bedenktijd en kunnen we het telefonisch via 0800-0402 nog met je oppakken. 

Reputatie 7
Badge +9

Klopt hoor wat u zegt. Behalve dus dat ik expliciet vroeg om een verlenging van 1 jaar. Zo is het ook besproken. Er is nooit gezegd dat de korting alleen bij 2 jaar zou gelden.

En op zich gaat het maar om een paar tientjes korting. Het is vooral de manier waarop me een 2 jarig abonnement wordt 'aangesmeerd'. 

Zojuist teruggebeld door een verkoper. Hij kwam nu met een 'aanbiedingen' voor 1 jaar. Echter, die was duurder dan mijn huidige abonnement. 

En, toen ik aangaf het vervelend te vinden hoe het voorgaande was verlopen gaf hij aan dat ik toch ook niet verantwoordelijk ben als mijn collega steelt, dus dat ik hem daar niet op moest aanspreken.

Nouja, het zal wel aan mij liggen, ik kijk wel even verder.

Wat ik met deze post wil bereiken is dat andere gewaarschuwd zijn om goed de termijn te bespreken als ze bij KPN een abonnement gaan afsluiten.

2 jaar is altijd goedkoper dan 1 jaar, niks geks hier.
Vervelend dat dit niet juist is gecommuniceerd met u, gelukkig hebben ze u een nieuw aanbod gedaan van 1 jaar. Ook heeft u zoals Sanne al zegt recht op het annuleren binnen 14 dagen mocht u gekwetst zijn door de fout van de medewerker.

Reageer