Beantwoord

Waarom kan ik mijn telefoon niet met creditcard betalen?

  • 17 May 2022
  • 17 reacties
  • 782 keer bekeken

ik heb mijn abonnement verlengd met een GSM erbij.

graag wil ik mijn GSM volledig betalen met creditcard, maaar jullie geven aan dat dit alleen mogelijk is via ideal.

Zo'n groot bedrijf en dan deze mogelijkheid niet bieden, dat vind ik vreemd

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 19 May 2022, 11:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hallo @ieksploortje , wat is het probleem dan om met Ideal te betalen?

 

Hallo Jan

Het probleem is dat ik met creditcard wil betalen en mij die mogelijkheid niet wordt geboden.

Hoi @ieksploortje ,

Volgens mij gaat het om je iban nummer,
Dat gaan ze nodig hebben voor je maandelijkse betaling van je abonnement.
Weet het niet zeker, maar dit is wat ik kan bedenken.

 

Hoi @ieksploortje ,

Volgens mij gaat het om je iban nummer,
Dat gaan ze nodig hebben voor je maandelijkse betaling van je abonnement.
Weet het niet zeker, maar dit is wat ik kan bedenken.

 

Met Ideal heb je geen krediet, maar wordt meteen van je rekening afgeschreven en met een creditcard heb je krediet, de naam zegt het al en betaal je in feite later, daarom zou Ideal een bottleneck kunnen zijn.

 

hoi JanD en Genetic,

 

als ik met creditcard betaal, wordt het direct afgeschreven ik betaal dus niet later.

Op het moment dat KPN mij een rekening stuurt voor de GSM met diverse betalingsmogelijkheden, waaronder Creditcard, en ik kies voor Creditcard, krijgen zij direct hun geld.

ik betaal dus niet later

 

hoi JanD en Genetic,

 

als ik met creditcard betaal, wordt het direct afgeschreven ik betaal dus niet later.

Op het moment dat KPN mij een rekening stuurt voor de GSM met diverse betalingsmogelijkheden, waaronder Creditcard, en ik kies voor Creditcard, krijgen zij direct hun geld.

ik betaal dus niet later

 

LET WEL

het gaat om betaling GSM ineens, niet om betaling abonnement

Reputatie 7
Badge +10

Loop even een KPN winkel binnen, wellicht kunnen ze je daar wel helpen

ook de KPN winkel begreep het niet

 

Reputatie 7
Badge +10

ook de KPN winkel begreep het niet

 

Begrepen ze niet dat je de telefoon direct wil af betalen? Geef dat aan dat je dit wil en dan hoor je direct bij betalen wanneer je de creditcard erbij pakt of je kan betalen via de creditcard. Dus niet eerst benoemen dat het via de creditcard gaat, dat kan verwarrend zijn. 

Ja ze begrepen dit

En als antwoord op "de kluts"...ik heb deze wel gevonden 😛

Reputatie 7
Badge +10

Ja ze begrepen dit

En als antwoord op "de kluts"...ik heb deze wel gevonden 😛

Die kluts is onderdeel van mijn handtekening 😊

Als je rechts bovenaan jouw gegevens invult dan kan een moderator met je meekijken. Succes 👍

 

  • Anneke-Anna dank je wel, ik heb mijn gegevens ingevuld.

  • leuk van die handtekening   😅

Reputatie 7
Badge +24

Creditcard betalingen kunnen soms worden teruggedraaid.

https://www.internetkassa.nu/creditcard-accepteren-in-de-webshop-een-chargeback-wat-nu/

Lijkt me genoeg reden om geen creditcard te accepteren. 

Ik heb ook mijn toestel in 1 keer betaald. Maar dat hoefde ik helemaal niet meteen te doen. Ging gewoon via automatische afschrijving een paar dagen later. Tegelijk met het abonnementsgeld.

Maar een nieuwe klant zal meteen moeten afrekenen kan ik me voorstellen. Met zo'n betaling via ideal geef je denk ik ook toestemming aan KPN om maandelijks het abonnementsgeld via automatische afschrijving af te schrijven. Bij een betaling via creditcard zal dat niet lukken, zo'n toestemming voor automatische afschrijving. 

Reputatie 7
Badge +10

Alternatief is bestellen via de grote telefoonschuivers zoals belsimpel of coolblue. Via hun kan je namelijk ook gewoon een abonnement afsluiten bij KPN

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ieksploortje ,

Volgens mij gaat het om je iban nummer,
Dat gaan ze nodig hebben voor je maandelijkse betaling van je abonnement.
Weet het niet zeker, maar dit is wat ik kan bedenken.

 

Dit klopt als een bus @ieksploortje, als je een abonnement afsluit en daar een toestel bij neemt, kan je alleen via je normale IBAN betalen omdat dit bankrekeningnummer op die manier geverifieerd wordt en aan je abonnement wordt gekoppeld. Er kunnen niet 2 verschillende betalingsmethodes worden gekozen, ook al wil je het toestel in 1 keer aflossen.

Als je een los toestel in een KPN winkel wil kopen, kan je daar wél betalen met de meeste gangbare credit cards. Het kopen van een los toestel heeft dan wel weer als nadeel dat er een toeslag voor wordt gerekend. 

Ik wil graag betalen met mijn creditcard omdat ik dan een verzekering heb tegen beschadiging, verlies en diefstal. Ik betaal voor deze verzekering een flinke premie per jaar, dus het is wel fijn als je er dan gebruik van kan maken.

 

Wat zijn de mogelijkheden om de factuur dan te voldoen? In principe verandert de betalingswijze niets aan de aankoopcondities (zoals omruilen, retour e.d.)

 

Hallo @GVESoN je hebt deze vraag al 2x eerder in andere topics gesteld, dat is tegen de huisregels, ook inbreken in een bestaand topic mag niet, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Zie mijn reactie(s) in de andere topics.