Beantwoord

4K firmware update? Ervaar storing

  • 7 August 2019
  • 13 reacties
  • 545 keer bekeken

Is er een update geweest voor de 4K ontvanger?
Sinds een paar weken heb ik storingen die ongeveer twee jaar geleden ook regelmatig optraden en na een update opgelost zijn. Storingen die ik nu ervaar zijn beeld regelmatig een halve seconde zwart. Geluid start niet op. Wel na b.v. selecteren Netflix. Geluid geeft regelmatig een korte hapering. Ontvanger resteren werkt dan tijdelijk. Netflix titel geeft foutmelding bij opstarten. Het opstarten van dit programma lukt wel bij andere apparaten (laptop, telefoon).
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 August 2019, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
De ontvangers hebben eind vorige maand allemaal een update gekregen. Dit was echter een kleine met voornamelijk wat bugfixes en dergelijke. Voor de 4K ontvanger is er niet iets gewijzigd dat dit zou kunnen veroorzaken.

Je geeft aan dat ontvanger resetten tijdelijk helpt. Doe je dan ook echt een reset van de ontvanger of herstart je hem? Als je hem herstart, wil je dan nog eens een reset doen.

Wat voor foutmelding krijg je via Netflix? En, voor de zekerheid, dat is Netflix via de ontvanger, niet via je tv?

Hoe is de ontvanger aangesloten op je tv en op de Experia Box?
De ontvangers hebben eind vorige maand allemaal een update gekregen. Dit was echter een kleine met voornamelijk wat bugfixes en dergelijke. Voor de 4K ontvanger is er niet iets gewijzigd dat dit zou kunnen veroorzaken.

Je geeft aan dat ontvanger resetten tijdelijk helpt. Doe je dan ook echt een reset van de ontvanger of herstart je hem? Als je hem herstart, wil je dan nog eens een reset doen.

Wat voor foutmelding krijg je via Netflix? En, voor de zekerheid, dat is Netflix via de ontvanger, niet via je tv?

Hoe is de ontvanger aangesloten op je tv en op de Experia Box?


Ik heb dezelfde problemen gehad. Oorzaak was dat de resolutie te hoog stond.
De ontvanger is aangesloten via AV receiver op tv.

Resolutie op 4k of auto geeft zelfde storingen.

Netflix is idd opgestart via de KPN ontvanger. De foutmelding die we krijgen is dat de titel tijdelijk niet beschikbaar is.

Ik het de ontvanger gereset door de software te verwijderen en door het opnieuw opstarten dmv de stroom er ongeveer 1 minuut vanaf te halen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de info, Geen HDR. Om jouw eigen apparatuur uit te sluiten: wil je de ontvanger eens rechtstreeks op je tv aansluiten en kijken of je dan ook storing ervaart?
Ga ik proberen. Heb al een keer getest maar krijg het niet voor elkaar om de audio dan naar de AV receiver terug te leiden maar dat heeft niets met de 4K ontvanger te maken 🙂
Probleem blijft (Wisselend) bestaan. Heb zelf het vermoeden dat het in de 4K ontvanger zit. Regelmatig (bijna dagelijks) resetten helpt.

Sta open om nieuwe 4K ontvanger te testen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het testen, Geen HDR. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik hier ook nog even naar je verbinding en instellingen kijken.
Ik heb mijn gegevens bijgewerkt
Reputatie 7
Badge +30
Dank je! Ik zie dat je twee 4K ontvangers aangesloten hebt. Ervaar je deze issues ook op beide? Ik zie namelijk, als ik de kwaliteitsmeting bekijk, dat de ene ontvanger prima scoort, en de tweede wat lager. Als je dat nog niet hebt gedaan, zou je de beide ontvangers eens willen omwisselen. Ik ben dan benieuwd of de problemen blijven zoals ze waren, of dat er wat meeverhuisd of anderszins veranderd.
Ik heb toevallig twee dagen geleden de ontvangers omgewisseld. Het lijkt er op dat het probleem meeverhuisd is. De tweede ontvanger gebruiken we niet heel veel (staat boven) maar in ieder geval de geluids haperingen zijn nu beneden weg en blijven boven aanhouden.
Reputatie 7
Badge +30
Dan gaan we die omwisselen voor een nieuw exemplaar. Wil je, voor de zekerheid, het serienummer van de haperende ontvanger toevoegen aan je profiel (mag bij 'persoonlijke opmerking'), dan weet ik helemaal zeker dat ik de juiste ga wisselen 🙂
Ik heb het SN nr vermeld onder opmerking.

Kan de vervanging van het "defecte" toestel ook door het nieuwe type 4K ontvanger worden gedaan?

Mvgr?
Reputatie 7
Badge +30
Durf ik niet van te voren te zeggen, Geen HDR. De nieuwe ontvanger leveren we nu uit bij nieuwe klanten, en dan bij klanten die nog geen 2e 4K ontvanger hebben. Ik weet niet of hij ook al voor serviceleveringen beschikbaar is. Het is dan ook even afwachten. De nieuwe ontvanger wordt morgenmiddag, 30 augustus, bezorgd op het servicepunt in de Primera, aan de Plaetse. Je krijgt nog een sms als hij daar is. Je moet daar dan de oude ontvanger inleveren, dan krijg je de nieuwe mee. Verpak de oude ontvanger met zijn stroomkabel in een doos en noteer het ordernummer (3664483) en onderstaande adres erop.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn