Beantwoord

4K Tv-ontvanger piept

  • 19 June 2020
  • 23 reacties
  • 557 keer bekeken

Had nog niet eerder hier op het forum gekeken, maar ook ik heb last van die hoge piep van de Arris VIP5202. Ik had nog een witte 4K ontvanger (toegestuurd gekregen toen KPN ging een aantal jaren geleden ging testen met 4K ontvangers, en deze heb ik vervolgens mogen houden). Toen ik laatst ergens las dat er nieuwe 4K ontvangers bij KPN waren die via bluetooth bediend konden worden (zodat de ontvanger in een kastje kon, uit het zicht), had ik gevraagd of ik de witte mocht omruilen voor die nieuwe. Dat was oké. Dit was 23 april. Sindsdien heb ik nu mijn 4de Arris VIP5202 en wederom een hoog piepgeluid. Overdag valt het wel mee (meer omgevingsgeluiden), maar als je ‘smorgens in stilte aan het ontbijten bent, of ‘savonds even zonder geluid op de bank wil liggen dan is dit hoogst irritant. Vanavond heb ik dus weer gebeld dat de 4de ontvanger hetzelfde probleem heeft als die andere 3. Gevraagd of ik misschien de witte weer terug zou kunnen krijgen. De medewerkster heeft een formulier aangemaakt met deze vraag. Hopelijk kan dit nog. En is het even afwachten………… (ik zal de vorderingen hier delen)

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Aconda1969 25 July 2020, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Dat lijkt me wel een heel vervelend fenomeen zo'n hoge pieptoon.

Mag ik je vragen waarom je dan die witte ZTE ZXV8001 niet uit het zicht in een kastje hebt geplaatst immers ook die wordt via bluetooth bediend?

Dat lijkt me wel een heel vervelend fenomeen zo'n hoge pieptoon.

Mag ik je vragen waarom je dan die witte ZTE ZXV8001 niet uit het zicht in een kastje hebt geplaatst immers ook die wordt via bluetooth bediend?

O? Daar was ik niet van op de hoogte dat die witte dat ook had. Toen ik het bericht las over de nieuwe ontvanger werd er expliciet bij gezet dat deze bluetooth had (mijn eigen interpretatie was daarom dat de vorige(n) (weet niet of er meer zijn geweest dan die witte) dat niet zou(den) hebben).

Reputatie 7

Alleen de ZTE ZXV8001 (die witte) en de Arris VIP5202 (die nieuwe) hebben bluetooth bediening.

Oké, bedankt voor je reactie.Dan hoop ik dat KPN deze VIP5202 nog om kan ruilen tegen de ZTE

Reputatie 7
Badge +22

Ik vind het zo enzo frappant dat jij je 8001 mocht omruilen voor een 5202. Want dit is absoluut niet te bedoeling! Straks willen andere klanten dit ook, maar dat je een ZTE terug wilt gaat niet meer lukken. Want de ZTE die is KPN liever kwijt dan rijk. Ze hebben er nog wel wat staan, maar alleen voor de klanten die de ZTE nog hebben. Want als ze stuk gaan bij de klant, dan krijgen ze nog een ZTE. 

Als het niet kan, dan hebben we (KPN en ik) toch een probleem. Dat gepiep is echt heel vervelend. Elke keer de stekker eruit (als ik stop met tv kijken) en erin (als ik tv wil kijken) ga ik niet doen. Gezien de klacht(en) mbt tot dit op dit forum, zijn er maar bar weinig mensen die het ook horen, helaas. Dus ben er ook bang voor, wat je zegt. Ik wacht nog eerst even geduldig af op het antwoord wat ik nog ga krijgen.

Hoi @Aconda1969 . Ik wist hier niet van maar kan mij indenken dat dit heel irritant is.

Ik vermoed dat mijn collega gemaild heeft met een speciaal logistiek team. Het is dan aan hun of het verzoek gehonoreerd wordt.  Uiteraard is dit ook van de voorraad afhankelijk. 

Heb je al wat gehoord?

Hoi @Aconda1969 . Ik wist hier niet van maar kan mij indenken dat dit heel irritant is.

Ik vermoed dat mijn collega gemaild heeft met een speciaal logistiek team. Het is dan aan hun of het verzoek gehonoreerd wordt.  Uiteraard is dit ook van de voorraad afhankelijk. 

Heb je al wat gehoord?

Nee, helaas nog niets vernomen.

Heb jij ook nog het 4K pakket? Want ik wil best proberen om een andere tuner te sturen maar vrees dat het niet gaat lukken om die ZXV8001 nog terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +22

Heb jij ook nog het 4K pakket? Want ik wil best proberen om een andere tuner te sturen maar vrees dat het niet gaat lukken om die ZXV8001 nog terug te krijgen.

Begrijp ik hieruit dat de ZXV8001 helemaal uit jullie assortiment is? Mijn volgende zal zijn als de 8001 defect is dat het een 5202 wordt? 🤔

Reputatie 7
Badge +16

Begrijp ik hieruit dat de ZXV8001 helemaal uit jullie assortiment is? Mijn volgende zal zijn als de 8001 defect is dat het een 5202 wordt? 🤔

Ja Dennis, wist je dat nog niet? Defecte ontvangers van het type 8001 wordt gewisseld voor de 5202. De overige ontvangers blijven wel gewisseld worden voor het zelfde type.

Intussen 4x contact gehad. En elke keer wordt er weer melding van gemaakt. En elke keer zou ik teruggebeld worden. En elke keer gebeurt dat niet. Het is nu niet alleen het piepgeluid wat me mateloos irriteert, maar ook de afspraken die niet nagekomen worden door KPN. Er is nog geen oplossing voor mijn probleem en krijg het gevoel dat er ook niets mee gedaan wordt. Op zich prima, maar neem dan contact op (zoals me is beloofd) en zeg dat dan. Dan kan ik verder (uitkijken naar een andere provider).

Misschien moet je het via mij proberen, @Aconda1969 .  Maar ik weet nog steeds niet of jij een 4k pakket hebt? Want dan heb ik namelijk geen opties. (lees: ik kan die Arris voor een Arris inruilen)

Als jij een ‘gewoon’ abonnement hebt kan ik proberen om een andere HD tuner te laten sturen.

Ik heb dan wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven als dat gebeurd is?

Hallo Erwin,

Nee, ik heb geen 4K pakket. Ik had deze ZTE nog van toen KPN ging testen met 4K. Ik had me er toen voor aangemeld, en heb deze toen mogen behouden.

Als ik nu naar 4K wil moet ik naar Hussel. Het is niet meer mogelijk om in mijn huidige pakket 4K aan te vragen. Dit zou betekenen dat ik 9 Euro meer ga betalen (ook omdat ik nu FOX Eredivisie gratis heb, en met Hussel ‘maar’ 5 euro korting krijg). Weet niet of dan mijn mobiele abonnement ook gaat wijzigen (dan zou ik nog eens 2,70 meer gaan betalen in vergelijking wat ik nu heb).

 

 

Kun jij je postcode en huisnummer in je profiel vermelden? En mij daarna een seintje geven, als je dat gedaan hebt?

Staat er nu in

Dank. Wat ik nu kan doen is een verzoek indienen om die 4k tuner om te ruilen voor een HD tuner (en dan niet van het merk arris)

Of dit gehonoreerd wordt weet ik nog niet maar ik wil het graag proberen. 

Mocht het lukken dan ben jij de bluetooth optie kwijt. 

Zal ik een poging doen?

Hallo Erwin,

 

Bedankt voor je aanbod.

Hier zou ik dan graag gebruik van willen maken.

En inderdaad, geen bluetooth optie meer dan. Maar dat is nog altijd beter dan dat piepgeluid.

Alvast bedankt voor je hulp.

Gr.,

Richard

Ik ga het eerst even via mijn logistieke collega's proberen. Ik houd je op de hoogte. 

Klopt het dat jij een vervangende tuner hebt gekregen, @Aconda1969 ?

Hallo Erwin,

Wilde al eerder een berichtje sturen, maar was er nog niet van gekomen.

Bedankt voor het regelen. 

Nu dan weliswaar met een gewoon HD kastje, maar iig geen gepiep meer in huis :-)

Het is wel een ander kastje dan dat ik boven heb (HMB2260), maar dat maakt, denk ik, niet zoveel uit(?) Deze is wat groter.

Lang verhaal kort………….ben blij dat ik van het gepiep af ben. Dat was het belangrijkste!

En hoe dan in de toekomst naar 4K te gaan……….hopelijk hebben ze tzt weer een andere tuner.

Nogmaals bedankt voor de ingestoken moeite.

Groet,

Richard

Graag gedaan. Ik ben blij dat je van dat gepiep af bent. 

Toch even een update………………….

Helaas is er toch weer gepiep ontstaan met de tv-ontvanger van Arris.

Toen dacht ik om deze om te wisselen met mijn tv-ontvanger op mijn slaapkamer (Arcadyan).

Ik begon toen eerst met de UTP-kabel eruit te halen. En wat bleek? Toen was het gepiep al weg.

Het zit 'm dus ergens in de UTP-aansluiting (of komt door UTP-aanlsuiting waardoor er in het kastje iets geactiveerd wordt wat het geluid maakt?) waar dat gepiep vandaan komt.

De omwisseling gedaan met woonkamer-slaapkamer. De Arcadyan hoor ik niet. Tenminste, ik hoor het wel, maar dan moet ik met mijn oor bij de ontvanger gaan zitten, en dat is niet mijn gebuikelijke zitplaats :-)

Ik laat het nu even zo. Boven kijk ik toch niet zoveel tv. Echter, nu de Arris boven staat ‘zegt’ het kastje dat mijn account geblokkeerd is. Daar bel ik vanavond even voor naar KPN. Mss is dat zo opgelost.