Beantwoord

5% abonnementsverhoging

  • 13 April 2019
  • 26 reacties
  • 968 keer bekeken

Ik krijg nu 5% verhoging voor mijn kiezen. Ik wil binnen mijn abonnement wat ballast lozen wat ik niet gebruik, maar ik kan er niets uit verwijderen. Ik kan ook geen voordeel verkrijgen zoals nieuwe abonnees. Vreemd dat ik als trouwe klant geen gebruik hiervan jan profiteren. Ik moet dus opzeggen en een andere provider kiezen? Of opzeggen en een nieuw abonnement sluiten? Slecht klantenbeleid!
Graag aan kpn uw reactie

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 23 April 2019, 13:26

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @makkieonline,

Welke abonnement heb je nu bij KPN? En kun je in MijnKPN niks veranderen? Bijvoorbeeld pakketten uitzetten?
Als je een hele oude abonnement hebt, dan kan het inderdaad zijn dat je er niks in kan veranderen.
Ik ben wel benieuwd wat je nu in je abonnement hebt, en wat je per maand kwijt bent als die verhoging is ingegaan. 🤔
Ik heb een alles 1 abonnement en ga van 68,50 naar 72 euro
Er zit spotify in en vaste telefoon, ook nog internetbeveiliging, dat zijn pakketten die ik niet gebruik.
Er zit 1 pakket boven dat is 4k
Reputatie 7
Badge +22
@makkieonline, een nieuw abonnement kost: na 3 maanden korting van € 39,- kost het 61,50:


Ik weet niet of je compleet bent, dan kun je ook nog gratis kiezen voor Pluspakket of Fox Sports.
Idd maar ik kan dit niet kiezen en ik heb 2 mobile abonnementen bij KPN, dus compleet

Dus hoe fix ik dat ik dit pakket kan kiezen dan? Kan ik gewoon de verder button aanklikken? want ik ben al klant
Reputatie 7
Badge +22
Idd maar ik kan dit niet kiezen en ik heb 2 mobile abonnementen bij KPN, dus compleet

Dus hoe fix ik dat ik dit pakket kan kiezen dan?

Dat is apart, dit zou je in MijnKPN kunnen doen. 🤔

(Ik zeg niet dat je het abonnement moet nemen, dat is je eigen keus) 😉
Dat kan alleen als je nu contract vrij bent. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan.
Reputatie 7
Badge +22
Dat kan alleen als je nu contract vrij bent. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan.
Inderdaad! 😉
Reputatie 7
Badge +22
@makkieonline dit zie je dan in MijnKPN:


Maar net wat @Galdor68 zegt:
Dat kan alleen als je nu contract vrij bent. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @makkieonline, De conclusie van jouw vraag is dat je wilt kijken hoe en of jouw abonnement bij ons goedkoper kan. Dit kan ik wel in kaart brengen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik je hierover duidelijkheid bieden.
Geplaatst
Reputatie 2
Ook ik ben hier wel benieuwd naar want vind het wel erg veel geld worden zo langzamer hand met al die verhogingen, laat staan de zenders die verdwijnen...☹

Ook hier hebben we een "oud" alles in 1 standaard pakket.
Internet en TV, pluspakket gratis omdat we ook nog 2 mobiele abbo's hebben er zou gratis Spotify in zitten maar in mijn ogen betaal je die dus gewoon...voor die €71,50....

Dus de manier is afsluiten en een nieuw abbo aangaan Internet en TV met pluspakket welke gratis is vanwege de 2 mobiele abonnementen en dan geen Spotify Premium meer nemen ( welke gratis zou zijn in het alles in 1 standaard pakket ) maar gewoon de gratis versie.
En aangezien we denk zelfs maandelijks niet eens aan de 1 keer gebruik van spotify zitten zal dat dus wel los lopen.
Maar dan komen we op die €61,50 wat nog steeds zat is.

Maar hallo 10tje per maand minder das serieus geld !!!
Als je verder kijkt als je neus lang is, bij de concurrentie bespaar je nog meer geld komt dan neer op €20 das toch een fors verschil, alleen dan komt er bij ons weer een tientje bij vanwege compleet die weg valt, dus ze hebben je ook wel in de houdgreep..
Reputatie 7
Badge +21
@makkieonline, helemaal goed. Marina is enkele dagen vrij dus ik heb even voor je gekeken. Nu heb ik wel wat opties voor je, maar ben ik allereerst benieuwd wat je van het huidige pakket gebruikt. Gebruik je namelijk het opnemen pakket, Spotify Premium , beide tv-ontvangers en het vaste nummer? Dit is namelijk inclusief, en als je ze niet gebruikt kan je waarschijnlijk wel goedkoper als je overstapt naar een pakket waar dit niet meer inclusief is. Internet en TV, inclusief 2 tv-ontvangers en het opnemen pakket, kost je namelijk € 61,50 per maand in plaats van de € 68,50 die je nu maandelijks overmaakt. Gebruik je het opnemen pakket niet, kan je kiezen voor Internet en TV Basis voor € 51,50 per maand (alleen inclusief 1 tv-ontvanger). Een tweede tv-ontvanger kost je dan € 5,00 per maand.

In MijnKPN kan je ook alle opties bekijken, aanklikken en kijken wat je wil.

@ArjanGroters, klopt inderdaad. Hetzelfde geldt voor jou, een wijziging zou betekenen dat je Spotify verliest en dat je € 1,00 gaat betalen voor het vaste nummer. Maar zoals je aangeeft, kan je Spotify ook laten omzetten naar Free. Die keuze ligt uiteraard bij jou.
Ik gebruik eigenlijk alleen de vaste telefoon niet meer en zou Spotify kunnen missen. Inhoudelijk gaat het me veel meer tegen een verhoging van 5% die ik gewoon associaal vind. Ik moet dus om een verhoging te ontlopen een minder pakket kiezen van mindere kwaliteit als je naar de snelheid kijkt van het internet.

Ik zou juist als vaste klant juist beloond moeten worden en een korting krijgen omdat ik al jaren een trouwe klant ben want zo hou je klanten vast en maak je als bedrijf winst. Dan maak je het mogelijk dat de prijs laag blijft en je meer klanten aantrekt! 5% is gewoon asociaal! Je wordt gewoon weggejaagd op deze manier
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @makkieonline, Dat je hier niet op zit te wachten, kan ik begrijpen. De wijziging staat los van het feit dat je zo'n trouwe klant bent. Wij zijn echt blij met zulke klanten als jij en bieden daarom voordelen aan in de vorm van KPN Compleet. Als je er voor kiest om jouw pakket aan te passen laat je het dan weten?
Dat had ik al laten weten toch? Welke aanbieding heb je voor mij?
Overigens ga ik van 68,50 naar 72 euro
Reputatie 7
Badge +19
@makkieonline, Ik heb geen andere aanbieding voor je dan wat mijn collega @Susan_ al heeft aangegeven. Inhoudelijk zie ik geen reactie op haar bericht, alleen dat je het niet eens bent met de verhoging. Vind je het misschien fijner als een collega van de verkoopafdeling dit met je doorneemt? Zo ja, zou je dan aan willen geven op welke momenten je bereikbaar bent?
Reputatie 7
Dat had ik al laten weten toch? Welke aanbieding heb je voor mij?
Overigens ga ik van 68,50 naar 72 euro

Stap over van jouw huidige "Alles-in-1 Standaard" abonnement naar een nieuw "Internet en TV" abonnement met een looptijd van 12 maanden. Je krijgt dan gedurende 3 maanden een korting van €22,50 per maand. Je moet dan echter niet zelf via mijnKPN jouw abonnement omzetten want dan krijg je die korting namelijk niet. Dit moet je dus door een medewerker van KPN laten doen.

Ook ik heb de afspraak al staan om dit 1 juni in gang te zetten.
Zie dit bericht.

Dat had ik al laten weten toch? Welke aanbieding heb je voor mij?
Overigens ga ik van 68,50 naar 72 euro
Stap over van jouw huidige "Alles-in-1 Standaard" abonnement naar een nieuw "Internet en TV" abonnement met een looptijd van 12 maanden. Je krijgt dan gedurende 3 maanden een korting van €22,50 per maand. Je moet dan echter niet zelf via mijnKPN jouw abonnement omzetten want dan krijg je die korting namelijk niet. Dit moet je dus door een medewerker van KPN laten doen.

Ook ik heb de afspraak al staan om dit 1 juni in gang te zetten.
Zie dit bericht.


Daar zit geen spotify bij in zie ik, dat moet je allemaal "bijboeken", Dan kost een abonnement dat vergelijkbaar is met mijn huidige meer
@makkieonline, Ik heb geen andere aanbieding voor je dan wat mijn collega @Susan_ al heeft aangegeven. Inhoudelijk zie ik geen reactie op haar bericht, alleen dat je het niet eens bent met de verhoging. Vind je het misschien fijner als een collega van de verkoopafdeling dit met je doorneemt? Zo ja, zou je dan aan willen geven op welke momenten je bereikbaar bent?


Men mag mij uiteraard terugbellen. Beste is dit tegen 16:30 te doen. Dag maakt me niet zo veel uit
Reputatie 7
Daar zit geen spotify bij in zie ik, dat moet je allemaal "bijboeken", Dan kost een abonnement dat vergelijkbaar is met mijn huidige meer
Dat abonnement is inclusief de opties "vast bellen" en "Spotify Premium" vanaf 1 juni inderdaad een schokkende €0,49 per maand duurder dan jouw huidige "Alles-in-1 Standaard" abonnement.

De berekening:
"Alles-in-1 Standaard" kost vanaf 1 juni 2019 €72,00 per maand.
"Internet en TV" kost vanaf 1 juni 2019 €62,50 per maand.
"Vast bellen" kost €1,- per maand.
"Spotify Premium" kost €8,99 per maand.
"Internet en TV" + "Vast bellen" + "Spotify Premium" kosten gezamelijk vanaf 1 juni 2019 dus €72,49 en dat is dus nog maar €0,49 duurder dan het "Alles-in-1 Standaard" pakket.

Daar staat tegenover dat je gedurende de eerste drie maanden een korting van €22,50 krijgt en dat je dus €66,03 goedkoper uitbent. Daarmee laat je dan dus in ieder gaval die prijsverhoging van €3,50 voor ruim anderhalf jaar door KPN betalen. 😉
@wjb Ik zie dat je ook 35 euro activatiekosten hebt.... dus het voordeel bedraagt 31 euro

Als je het verhaal samenvat wordt een bestaande client minder tegemoet gekomen dan een nieuwe abonnee. Ik zou zeggen houd de deur aan de achterzijde dicht (bestaande klanten behouden) en doe de voordeur open. Om nu met "gratis" paketten te zwaaien bij KPN compleet is wel een beetje gemakkelijk. en euhhh... Gratis is alleen de zon, die komt voor niets op en af
Reputatie 7
@wjb Ik zie dat je ook 35 euro activatiekosten hebt.... dus het voordeel bedraagt 31 euro
Nee, er worden geen activatiekosten in rekening gebracht bij de overgang van "Alles-in-1" naar "Internet en TV".
Zelf heb ik ook een "Alles-in-1 Standaard" abonnement en zeer zeker wordt deze op 1 juni omgezet naar een "Internet en TV" abonnement.
Belangrijk is dat je dat niet zelf via mijnKPN doet immers dan krijg je die korting niet. Je moet dit dus echt door een medewerker van KPN laten doorvoeren en er voor zorgen dat er dus een overeenkomst voor 12 maanden aangegaan wordt.

Als je het verhaal samenvat wordt een bestaande client minder tegemoet gekomen dan een nieuwe abonnee.
De bestaande abonnee wordt vandaag de dag helemaal niet meer "tegemoet gekomen".
Het is dat jij en ik nog een oud "Alles-in-1" abonnement hebben en zo in aanmerking kunnen komen voor een nieuw "Internet en TV" abonnement met een looptijd van 12 maanden en daarmee voor de laatste keer een korting kunnen bedingen.
Reputatie 7
Badge +19
@makkieonline, Ik laat mij verder niet uit over kortingen, dat laat ik aan mijn collega over die je hierover belt. Ik heb je gegevens doorgestuurd en verwacht dat je deze week nog gebeld wordt. Stuur je nog even een bericht wanneer alles is kortgesloten? Mocht je aan de hand van het gesprek nog vragen hebben, dan kun je jouw vraag uiteraard stellen in dit topic.
Reputatie 3
Badge +1

Daar zit geen spotify bij in zie ik, dat moet je allemaal "bijboeken", Dan kost een abonnement dat vergelijkbaar is met mijn huidige meerDat abonnement is inclusief de opties "vast bellen" en "Spotify Premium" vanaf 1 juni inderdaad een schokkende €0,49 per maand duurder dan jouw huidige "Alles-in-1 Standaard" abonnement.

De berekening:
"Alles-in-1 Standaard" kost vanaf 1 juni 2019 €72,00 per maand.
"Internet en TV" kost vanaf 1 juni 2019 €62,50 per maand.
"Vast bellen" kost €1,- per maand.
"Spotify Premium" kost €8,99 per maand.
"Internet en TV" + "Vast bellen" + "Spotify Premium" kosten gezamelijk vanaf 1 juni 2019 dus €72,49 en dat is dus nog maar €0,49 duurder dan het "Alles-in-1 Standaard" pakket.

Daar staat tegenover dat je gedurende de eerste drie maanden een korting van €22,50 krijgt en dat je dus €66,03 goedkoper uit bent. Daarmee laat je dan dus in ieder geval die prijsverhoging van €3,50 voor ruim anderhalf jaar door KPN betalen. 😉

Feit blijft dat TS een fikse verhoging door z'n strot geduwd krijgt. En als hij niet aan de bel had getrokken (wat veel mensen niet doen), had hij helemaal geen "korting" gekregen.
Daarnaast lijkt afdeling opzeggingen volstrekt willekeurig met het wel of niet korting geven aan mensen die hun abonnement willen verlengen. Mede daardoor ben ik bij XS4ALL over twee weken ruim goedkoper uit met een abonnement voor een jaar. Daarna zie ik wel weer.
Helaas moet ik m'n andere guilty pleasure (24Kitchen) nu missen, maar dat was bij KPN ook het geval geweest...
Reputatie 7
Feit blijft dat TS een fikse verhoging door z'n strot geduwd krijgt. En als hij niet aan de bel had getrokken (wat veel mensen niet doen), had hij helemaal geen "korting" gekregen.
Net als ik en daarom ook mijn advies om in ieder geval voor anderhalf jaar KPN zelf voor die prijsverhoging op te laten draaien door het oude "Alles-in-1" abonnement om te zetten naar een nieuw "Internet en TV" abonnement.
Iedereen met een "oud" Alles-in-1 abonnement kan dit laten doen door een KPN medewerker. Je moet het niet zlef via mijnKPN doen want dan krijg je die korting niet.

Reageer