Beantwoord

Aansluitkosten berekend ondanks annulering

  • 2 December 2019
  • 17 reacties
  • 219 keer bekeken

KPN internet/televisie aangeschaft. Na 1 dag na installatie geannuleerd. Factuur ontvangen voor aansluitkosten van € 25. Na een paar dagen is deze ook afgeschreven. Ik heb het bedrag gestorneerd en krijg nu een aanmaning.

Klantenservicce gebeld. Die willen dat ik weer ga betalen (‘niet zo handig van u’), omdat die € 25 weer op de slotfactuur wordt gestorneerd. Dat wil ik niet, want ik betaal niet voor iets dat ik niet heb gekregen.

Hoe voorkom ik een incassobureau?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 January 2020, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het wel gekregen, want het is toch aangesloten? Of begrijp ik het verkeerd?

Reputatie 7
Badge +28

 

Hoe voorkom ik een incassobureau?

 

 

 

 

Door nu direct weer die 25 euro te betalen. 
 

Na de administratieve verwerking krijg je die 25 euro dan weer terug. Dat kan 1 of 2 maanden duren. 

 

Hoe voorkom ik een incassobureau?

 

 

 

 

Door nu direct weer die 25 euro te betalen. 
 

Na de administratieve verwerking krijg je die 25 euro dan weer terug. Dat kan 1 of 2 maanden duren. 

Hi,

Dit kan niet waar zijn. Zo werkt het bij de overheid. KPN is dat al ruim 21 jaar niet meer. Als private ondernemingen dat doen is het volgens mij een verkapte ongeoorloofde versie van bankieren. 

Badge +19

-

Reputatie 7
Badge +28

Hi,

Dit kan niet waar zijn. Zo werkt het bij de overheid. KPN is dat al ruim 21 jaar niet meer. Als private ondernemingen dat doen is het volgens mij een verkapte ongeoorloofde versie van bankieren. 

 

Zo werkt het bij veel meer bedrijven. Op mijn werk idem dito. Vaak kan het niet anders als je heel veel klanten hebt. 

Dus ik koop een muis bij Coolblue (tienduizenden klanten). Retourneer binnen 2 weken en krijg na 5 dagen het aankoopbedrag terug waarop € 25 wordt ingehouden. Waarop zij zeggen dat ze eerst een slotnota moeten maken ‘omdat dat administratief nou eenmaal zo werkt, omdat we heel veel klanten hebben'.

Ik denk dat ook Noordzee z'n begrip dan ophoudt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Bakery en welkom op het Forum! Wat mijn collega's telefonisch aangaven klopt, je kunt de aanmaningen stopzetten en een incassobureau voorkomen door het bedrag alsnog te betalen. Daar is geen uitzondering op te maken, je krijgt de kosten vanzelf weer terug. Wel snap ik dat je precies wilt weten wanneer je de kosten terug mag verwachten, dus ik heb bij mijn collega's nagevraagd wanneer dit zal gebeuren. Zodra ik hier antwoord op heb gekregen laat ik het je weten! 

Dank je, Sanne.

Reputatie 7
Badge +17

@Bakery Sorry dat het zo lang duurt. Ik heb diverse collega's achter de broek aan gezeten met de vraag wanneer je je geld precies terug mag verwachten, maar heb nog geen concreet antwoord kunnen krijgen. Ik rust niet tot ik antwoord heb, dus weet dat ik er nog druk mee bezig ben. :muscle_tone1: Ik houd je op de hoogte! 

Dank je!

Overigens is de apparatuur teruggestuurd. Volgens PostNL eind november door KPN ontvangen, maar daar geen reactie van KPN over ontvangen.

Reputatie 7
Badge +17

In dit geval is geen reactie goed bericht. :slight_smile:  Als we de apparatuur binnen hebben hoor je niks meer van ons, als we het nog niet ontvangen hebben zullen we je hierover berichten. Bewaar de Track & Trace en het verzendbewijs nog ongeveer een maand (of maak er een foto van en bewaar het op die manier). Dan heb jij in elk geval al het bewijs wat je nodig hebt om aan te tonen dat je de apparatuur retour hebt gestuurd, mocht dit nodig zijn!

En nog steeds geen afrekening ontvangen en dus ook de € 25 niet retour ontvangen.

Volgens de site van PostNL is de apparatuur op 29 november door jullie ontvangen.

De eerstvolgende factuur van KPN laat ik storneren (toevallig ook € 25 voor mobiele telefonie).

Reputatie 7
Badge +24

En nog steeds geen afrekening ontvangen en dus ook de € 25 niet retour ontvangen.

Volgens de site van PostNL is de apparatuur op 29 november door jullie ontvangen.

De eerstvolgende factuur van KPN laat ik storneren (toevallig ook € 25 voor mobiele telefonie).

Dat is dus een ander abonnement en een andere afdelingen. Die afdelingen werken volkomen langs elkaar heen. Hier ga je alleen maar problemen mee krijgen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Bakery, welkom terug. Sanne is er niet, dus vandaar dat ik dit overneem. Ik zie dat de creditering niet helemaal lekker door het systeem loopt waardoor het nog niet verwerkt is. Dit heb ik verholpen. Hierdoor krijg je als het goed is nu op wat anders je factuurdatum zou zijn geweest (de 22e van deze maand) de slotfactuur met de credit. De daadwerkelijke uitbetaling vind dan binnen een paar dagen na de 22e plaats. Laat je eind van de maand even weten of je hem dan ook binnen hebt?

 

Ik raad je verder ook aan om vooral niets te doen met je mobiele factuur qua storneren. Zoals Nick al noemt zijn dat twee volkomen verschillende systemen. Dus een stornering aan de mobiele kant kunnen we niet koppelen aan iets dat bij vast niet helemaal goed is gegaan.

Hartelijk dank voor je reactie en je creditering.

Ik wacht dan even af of het nu wel goed gaat.

Creditnota ontvangen, opgelost, hartelijk dank.

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen :)