Beantwoord

Afstandbediening aanvragen lukt niet + WiFi punt probleem

  • 9 April 2021
  • 12 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik probeer een nieuwe afstandbediening aan te vragen maar krijg steeds een foutmelding al enkele dagen. Het is voor interactieve televisie.

Daarnaast heb ik een probleem met een WiFi punt, deze wil geen verbinding meer maken met het netwerk. Heb hem al gereset en aan de ethernet kabel gehangen en probeer dan opnieuw te verbinden maar het lukt maar steeds niet. Ik volg de instructies die ik heb gehad maar snap er nu niets meer van. Ik zou graag een monteur langs hebben die het waarschijnlijk wel kan fixen.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 April 2021, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Michiel80 ,

Krijg je een foutmelding? Check de vetgedruktetekst: 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

 

Verder kan je een afspraak met een monteur monteur telefonisch of per chat aanvragen

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Michiel80, welkom! Het klopt wat Noordzee zegt: je kunt een nieuwe afstandsbediening via de website aanvragen. Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan kan het niet online. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? 

 

Voor wat betreft je wifi punt: welke heb je? Wil je het ‘hoofd’ punt eens resetten en ze dan opnieuw verbinden?

Reputatie 7
Badge +28

@Michiel80 

Is het aanvragen van een afstandsbediening inmiddels gelukt? 

 

En wat betreft je wifi punt: welke heb je? Wil je het ‘hoofd’ punt eens resetten en ze dan opnieuw verbinden?

Goedemiddag,

De nieuwe afstandbediening is inmiddels binnen, via de site lukte het absoluut niet omdat er constant een foutmelding instaat. Ik heb deze melding al meerdere malen voorbij zien komen op dit forum dus wellicht een aandachtspunt voor jullie om te verbeteren.

Wat betreft het WiFi punt, ik heb alles gedaan wat mij is aangedragen door u, beide punten zij gereset en opnieuw aangesloten maar het probleem blijft. Ik begrijp niet zien wat ik fout doe, ik doorloop alles conform de thuis app. Maar hij blijft dat 2e WiFi punt niet zien. 

Wat zijn de kosten van een monteur die komt helpen, wellicht is het iets simpels maar ik kom er niet meer uit.

De afstandsbediening was BTW telefonisch opgelost

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Michiel80, goed dat je een nieuwe afstandsbediening hebt! Voor wat betreft de wifi punten: welke heb je precies? Gaat het dan om de witte vierkante, zwarte vierkante of witte ronde?

De witte ronde

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat ik je vraag omtrent de monteur helemaal niet beantwoord heb, sorry daarvoor. Een servicemonteur kost 60 euro. Je kunt een servicemonteur aanvragen via onze website. Maar je zou eerst nog even ons topic over de KPN SuperWifi door kunnen lezen. Mocht je het idee hebben dat het punt defect is, dan kan je met je aankoopbewijs en de punten naar een KPN winkel om ze te om te laten ruilen als je nog binnen de garantie zit. 

Nou geprobeerd een afspraak te maken met een monteur....... Maar Jezus mina (sorry) wat een verschrikkelijke site en manier hebben jullie.....niet normaal. Na 30 omleidingen op jullie site en 80 vragen kom ik er gewoon niet. Echt waar ........ Verschrikkelijk!!

Ik zou alleen hierom al mijn abonnement op willen zeggen. 

Graag wil ik een monteur, want jullie tips en trucs werken totaal niet. Zijn vast goed bedoeld maar werken doen ze niet, net zo slecht als jullie site en online service. Echt belachelijk...…

Sorry dat ik zo doe maar ben er behoorlijk klaar mee, wil gewoon hulp maar jullie klantenservice is vreselijk!

Hoe kan ik een monteur bestellen gewoon op een normale manier zonder allerlei tips en trucs en vragen en testen en omleidingen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Michiel80 wat jammer om te lezen dat het je zoveel moeite kost :-(. Is het inmiddels gelukt? Als je klikt op ‘servicemonteur’ dan komt je op deze link en daar kan je, voor zover ik weet, meteen een afspraak maken. Wil je nog even laten weten of het nu wel gelukt is?

Sorry hoor maar ik ga naar die link vul alles in maar dan kan ik niet op volgende tikken, die blijft grijs. Ik word hier echt gek van........ Wat een vreselijke klantenservice site hebben jullie echt te debiel voor woorden.

Sorry voor de woorden maar dit is echt te jammer, en weet van mensen uit mijn omgeving dat ik niet de enige ben. Jullie klantenservice staat echt heel slecht bekend helaas.

In de bijlage screenshots, graag op 19 mei een monteur om ons WiFi punt op de 1e etage opnieuw aan te sluiten omdat mij het niet lukt na diverse pogingen met "tips" vanuit jullie klantenservice.

Misschien verstandig dat de monteur een reserve WiFi punt (wit en rond) mee neemt en misschien een reserve netwerk kabel.

Graag bevestiging op telefoonnummer in het screenshot.

Dank u 

 

PS. Als er weer eens een probleem ontstaat en het oplossen verloopt weer zo dan stap ik over naar een andere aanbieder.

 

Admin: screenshots verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Michiel80, ik ben er, door het willen inboeken van de monteur, achter wat er aan de hand is. Er worden momenteel geen wifi monteurs aangestuurd in jouw gebied, vanwege meerdere redenen. Ik heb nu een ‘Expert op afstand’ aangestuurd. Dit zijn ook monteurs, maar zij werken thuis. Deze neemt binnen enkele werkdagen contact met je op om telefonisch te bespreken wat er aan de hand is. Mochten jullie er niet uitkomen, dan zal deze hopelijk de optie hebben om alsnog iemand langs te sturen. Het is me niet helemaal duidelijk waarom mijn collega's jou dit niet konden vertellen. Mijn excuses daarvoor!