Beantwoord

Arris VIP 5202 bluetooth afstandsbediening

  • 29 August 2019
  • 27 reacties
  • 6083 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Als je nu zo'n 4k abbo pakt met de Arris VIP5202 krijg je gewoon ir afstandsbedieningen. Maar als de Bluetooth versie er is kun je ze dan gewoon omruilen of niet.
icon

Beste antwoord door hansPaul 12 October 2019, 10:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Michael.

Wat bedoel je precies? Bij de 4K ontvanger hoor je altijd een Bluetooth afstandsbediening te krijgen. Dat is een witte met een zwarte onderkant.

Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Laat het me weten.
Reputatie 7
Voor de Arris VIP 5202 is nog geen bluetooth afstandsbediening beschikbaar.
KPN heeft aangegeven dat deze er wel gaat komen, de vraag is alleen wanneer dat zal zijn.

Ik weet ook niet of het dan voldoende zal zijn om de afstandsbediening om te ruilen of dat er ook hardware aanpassingen op de TV ontvanger zelf benodigd zijn. Ik hoop natuurlijk het eerste, maar ik kan daar geen uitsluitsel over geven.
Zie: https://tweakers.net/nieuws/156206/kpn-test-nieuwe-compacte-4k-ontvanger-met-linux.html

"Een klant die de nieuwe ontvanger in huis kreeg klaagt dat het kastje en de afstandsbediening goedkoop aanvoelen en dat zappen traag gaat. Volgens hem test KPN wel nieuwe software en een versie met schermpje voor de zenderweergave, maar nog zonder tijdsaanduiding. Die nieuwere versie met bluetooth-afstandsbediening zou rond 20 september verschijnen. In oktober maakt KPN de 4k-ontvanger breder beschikbaar."
Ik heb net het tv pakket geïnstalleerd en er zit volgens de beschrijving een afstandbediening met bluetooth bij maar die werkt dus niet en er staat nergens bij hoe dit is in te stellen op de ontvanger, via infrarood werkt ie wel.
Ik heb de batterij eruit gehad ontvanger gereset maar geen resultaat
Ggroeten van Hans
Reputatie 7
Ik heb net het tv pakket geïnstalleerd en er zit volgens de beschrijving een afstandbediening met bluetooth bij maar die werkt dus niet en er staat nergens bij hoe dit is in te stellen op de ontvanger, via infrarood werkt ie wel.
Kan je hier eens een foto plaatsen van die afstandsbediening?
Heb je in het menu bij instellingen de optie "Afstandsbediening instellingen" gevonden? (Even naar beneden scrollen.)

In het menu staat niks over bluetooth
Reputatie 7
Hmmm, nog steeds niet een voorbeeld van schoonheid.
Ik hoop dat mijn ZTE ZXV8001 het nog lang vol zal houden.

Heb je de menukeuze "Afstandsbediening instellingen" gevonden?
In het menu van de ontvanger is niets te vinden.
Ik baal er behoorlijk van want die ir afstands bediening is niet fijn want je moet erg precies richten
Ik denk dat ik pech heb er zit op de ontvanger ook geen lnop om te pairen
Reputatie 7
In het menu van de ontvanger is niets te vinden.
Dus Menu -> Instellingen en naar beneden scrollen geeft je geen optie "Afstandsbediening instellingen"?
Nee helemaal niks dusssss
Reputatie 7
Badge +22
Ik kan ergens gelezen hebben dat de bluetooth afstandsbedieningen later kwam, dat het nu nog IR-signaal is. 🤔 Maar begin nu ook wel te twijfelen.
Dis kan ik straks wel een ander ab krijgen dus
Morgen even de klantenservice bellen
Bbedankt voor het meedenken
Ggroeten van Hans
Reputatie 7
Badge +22
Dis kan ik straks wel een ander ab krijgen dus
@hansPaul, hier lees je er meer over, het is wel uit een andere topic, maar daar heeft een KPN medewerker al antwoord over gegeven over de bluetooth afstandsbediening. Het is wel 1 maand geleden, maar ik denk dat ze die dan nog niet leveren met bluetooth.
Reputatie 7
Badge +24
Ik had het volgens mij ook begrepen dat er wel Bluetooth op het kastje zit, de hardware is aanwezig, maar dat het helemaal nog niet operationeel is.
Als ik de reactie van Paul_ (KPN) in een ander topic lees is er inmiddels bluetooth remote beschikbaar voor de Arris VIP 5202. Zie de zin: "Dat andere merk is de Arris waar we het hier over hebben. Deze heeft dus inmiddels wel een bluetooth AB (in het begin niet).".
Nog even een berichtje over de afstandbediening,
Hij doet het nu goed en ook via Bluetooth.
Ik had 2 ontvangers besteld en heb een poging gedaan om met de 2e afstandbediening te werken en hij doet het wel op de 1e ontvanger maar die 1e doet het niet wat je ook probeerd .
Ik heb ook op de site van arris gezocht om een reset code te vinden maar niks te vinden daar.
Ik denk dat ik een nieuwe afstandsbediening moet kopen.
Maar ja best vervelend net binnen 1uur niets meer.
De afstandbediening die boven getoond wordt heeft zowel IR als bluetooth.
Probeer eens de 7 en de 9 tegelijk indrukken, gevolgd door OK. Bij mij moest ik het een aantal keer doen.

Ik dacht dat een groen lichtje gaat branden. Hier heb ik op 2 VIp5202's de afstandbediening zo met bluetooth gekoppeld
Het werkt perfect nu hoor 7 en 9 en dan ok indrukken en hij is gekoppeld
Aallemaal bedankt voor het medenken

Ik heb net mijn vip 5202 met bluetooth !

Het ding is traag en zit na twee opdrachten vast.

Heb alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan !

Dit met 7 en 9 staat er niet in, helpt dat nu nog ?

Dit met 7 en 9 staat er niet in, helpt dat nu nog ?

@Frits183 

Als ie traag op de afst.bed. reageert wsl wel.

Als de menu's traag in beeld komen, dan zul je mogelijk moeten herstarten (min. 30 sec. stroom af). Want de 5202 hoort, ook met de nieuwe menu's, snel te zijn. Minder dan 1 sec. voor opbouw v.d. gids bijvoorbeeld.

Bedankt @PeterG 

Na 7&9 kreeg ik de melding *er is een update voor uw a.b.*

Helaas lukte die niet !

Maar er zit dus een update voor bluetooth onder 7&9 👍

Ik meld me nog over het resultaat.

🤗