Beantwoord

Elke keer zappen naar andere zender en weer terug sinds de update nieuwe software

  • 10 July 2020
  • 12 reacties
  • 226 keer bekeken

Sinds de update van de software valt de zender uit en krijg ik het bericht: zapp naar een andere zender en weer terug. Ik heb het modem een reset gegeven. En ook de ontvanger heb ik gereset. Heb de ontvanger zelfs weer teruggezet op fabrieksinstellingen. Maar niets heeft geholpen. De DVS zit rechtstreeks in het stopcontact en het lampje blijft wit branden. Van de klantenservice van KPN word ik niks wijzer. Daar zitten helaas geen deskundige medewerkers. Ik baal er stevig van. Wie heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 15 July 2020, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Hansb51,

Vervelend dat je dit probleem hebt. Kun je vertellen welke ontvanger je hebt momenteel en welke softwareversie en UI versie actief is? Dit kun je vinden via Menu → Instellingen → Eenmaal drukken op de gele knop op de afstandsbediening. 

Ui versie 4.100.208

Softwareversie 8.0.95_2

Ontvanger: ZTE  zxv8001 set-top box

Badge +19

En heeft  de dvs ook de nieuwste software?

Onzin

Badge +19

Hoezo?? Op de site van Devolo staat toch echt een cockpit die u kunt installeren en daarmee de dvs kunt beheren en software kunt downloaden.  Ik zal het u makkelijk maken. Kijk hier maar even https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit of is dit ook onzin? En als u een beetje hebt rond gekeken heeft hier dan ziet u tientallen klachten over de Devolo's. De meeste huizen zijn er namelijk niet geschikt voor. Maar dat zult u ook onzin vinden

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Hansb51,

Zo te zien ben je reeds voorzien van de nieuwste versie van de software. Er was namelijk bij sommigen het geval dat deze melding ontrecht verscheen. Zou je is willen proberen tijdelijk een kabel naar de ontvanger te leggen om te kijken of dit euvel dan ook optreed? Als dat niet het geval is, moet het probleem in de dvs zitten. 
DVS is heel gevoellig voor veranderingen in het stroomnetwerk. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hansb51. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je al geholpen wordt door @Joep1965 en @ChrisWissink. Heb je jouw tv-ontvanger tijdelijk met een vaste kabel verbonden met jouw ExperiaBox? Ik ben erg benieuwd of je deze melding dan ook te zien krijgt. We horen graag van je!

Het probleem doet zich voor sinds de software update van 1 juli. Daarvoor deed alles perfect. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen en kon doen. 

Het probleem blijft bestaan. Donderdagmorgen 08:16 uur was reeds door een medewerker van kpn geconstateerd dat het aan de ontvanger lag. Zij zou zorg dragen voor een nieuwe ontvanger. Nu nog niets ontvangen. Sterker nog bij kpn weet men ineens niet meer dat ze een ontvanger op zouden sturen.

 

Kpn hoe nu verder? 

Reputatie 7
Badge +21

@Hansb51 Ik zie dat mijn collega Susan al een antwoord heeft op jouw vraag in een ander topic. We horen graag van je of de nieuwe tv-ontvanger het probleem verhelpt!

Volgens mij heb ik jullie eerder deze dag bericht dat het probleem zich nog steeds voordoet. Ook bij de nieuwe ontvangers. Het beeld blijft staan en ik moet dan naar eendere zender zappen en weer terug. Dan krijg ik weer bewegend beeld.Het probleem doet zich voor sinds de laatste update ven de software.  De software heb ik een aantal keer opnieuw geladen. De experiabopx gereset, etc.

Ik ben er niet blij mee.

Reputatie 7
Badge +21

Ik begrijp dat je nog niet tevreden bent.

Zou je is willen proberen tijdelijk een kabel naar de ontvanger te leggen om te kijken of dit euvel dan ook optreed? Als dat niet het geval is, moet het probleem in de dvs zitten. 
DVS is heel gevoellig voor veranderingen in het stroomnetwerk. 

Eerder is er gevraagd om jouw tv-ontvanger tijdelijk met een vaste kabel aan te sluiten. Zou je dit alsnog willen doen?

Reputatie 7

Donderdagmorgen 08:16 uur was reeds door een medewerker van kpn geconstateerd dat het aan de ontvanger lag.

Ik heb ook een ZTE ZXV8001 met de nieuwste software en die doet het prima.

Deze is echter wel met een netwerkkabel (via een switch) op de router aangesloten.

 

Ui versie 4.100.208

Softwareversie 8.0.95_2

Ontvanger: ZTE  zxv8001 set-top box

Heb je nog steeds softwareversie 8.0.95_2 immers de nieuwste versie is 8.0.100_3.