Beantwoord

Foutcode 3025 tv-ontvanger

  • 5 August 2019
  • 48 reacties
  • 757 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo LamberrR, welkom op het KPN Forum! Als je fout 3025 krijgt is dat lastig TV kijken inderdaad, dat het op een van beide ontvangers speelt is wel typisch. Wat je kunt doen is de bewuste TV ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de Experia Box opnieuw opstarten.

Ik hoor graag van je of je de uitzendingen daarmee vanaf het begin kunt kijken!
Goedemorgen @LamberrR, ik ben benieuwd of je na de bovenstaande stappen je opnames weer kunt bekijken. Ik hoor het graag van je.


*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 August 2019, 10:25

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @beadasilva, welkom op het Forum!

Helaas heb je zelf geen reactie gegeven, maar een bericht van een andere klant gequoot. Kan je aangeven welk probleem je ervaart? Is dit foutcode 3025 of iets anders?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem. Opnames willen niet starten terugkijken wil niet starten.Na 3 of 4 of meer pogingen start er soms een opname.
Bij problemen heb ik altijd de tv-ontvanger gerestart en dat hielp meestal. Dit probleem is hardnekkiger.
Nu heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet, ik weet niet of er iets veranderd is.
Nu heb ik ook de experiabox uitgezet..
Ik heb nu al een half uur geen toegang tot de items in het menu.
Een opname wordt gestart, verschillende andere niet.
Alle snoeren gecontroleerd.


Ik heb de Expirea Box v8.
De tv-ontvanger Arcadyan HMB2260
Serienummer424035250

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic.
Reputatie 1
Ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem. Opnames willen niet starten terugkijken wil niet starten.Na 3 of 4 of meer pogingen start er soms een opname.
Bij problemen heb ik altijd de tv-ontvanger gerestart en dat hielp meestal. Dit probleem is hardnekkiger.
Nu heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet, ik weet niet of er iets veranderd is.
Nu heb ik ook de experiabox uitgezet..
Ik heb nu al een half uur geen toegang tot de items in het menu.
Een opname wordt gestart, verschillende andere niet.
Alle snoeren gecontroleerd.


Ik heb de Expirea Box v8.
De tv-ontvanger Arcadyan HMB2260
Serienummer424035250

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic.

De foutcode is 3025 en treedt al weken.
Reputatie 1
Foutcode 3025 treedt steeds vaker op, terugkijken en opname kijken is eigenlijk onmogelijk. Heel soms werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +21
@beadasilva, ik ga er vanuit dat je alle stappen al uitgevoerd hebt die op onze website staan voor foutcode 3025. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? En indien je meerdere tv-ontvangers van KPN gebruikt, ook het serienummer van de tv-ontvanger die de problemen geeft. Die kan je noteren bij persoonlijke gegevens.
Reputatie 1
Ik heb alles geprobeerd. resetten van tvontvanger en experiabox. software opnieuw geload. Maar kreeg steeds meer problemen.
Ik heb nu de tvverdeler verwijderd zodat er maar 1 tv met een vaste lijn aan de experiabox hangt.
Het enige probleem is nu nog steeds dat ik bijna niet opnames of programna's kan terugkijken.
Het lijkt of de opname niet op tijd gevonden kan worden.
1 op de 10 keer werkt het wel. Ik kijk altijd veel series en dat is nu een ramp.
Reputatie 7
Badge +21
Vervelend dat het alleen maar ergens schijnt te worden 😞 Kan je aangeven om welke opnames het gaat? En welk icoontje staat bij de opname? Een rode R met een 'x' of zie je iets anders bij de opnames? Op welke manier plan je het in, seriematig of per aflevering?
Reputatie 1
Met serie opnemen en met terugkijken gaat het nu bijna altijd mis. Heel af en toe start een opname wel, dus het treedt op bij alle soorten opnamen en terugkijken.
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel. Je geeft aan dat het op de arcadyan speelt, op de motorola heb je dit probleem niet? Zou je ze eens van plaats willen ruilen? Mocht het probleem meegaan met de arcadyan moeten we kijken of het een optie is om die om te ruilen voor een nieuwe tv-ontvanger.
Reputatie 1
De motorola werkt ook niet goed. We hebben sinds kort één wifi versterker, omdat de wifi ook niet optimaal functioneert. Vaak korte uitval en bereik is aleen beneden acceptabel. Dit staat los van de tv-ontvanger denk ik, maar het zou misschien aan de expireabox kunnen liggen. We hebben volgens mij alles geprobeerd, ook de motorola. Dus ik zie geen mogelijkheden meer om te proberen
Vanmorgen kon ik uiteindelijk een opname starten en toen herstartte de tv-ontvanger middenin de opname ineens.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Susan is inmiddels met vakantie, maar ik neem het van haar over om ervoor te zorgen dat jouw diensten weer optimaal werken. De foutcode is inmiddels verdwenen, begrijp ik dat goed? Je kunt nog steeds niet de opnames bekijken en terugkijken werkt ook nog niet. Daarnaast lees ik dat je WiFi problemen hebt. Heb je onze WiFi tuner tool een doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik hoop dat er aan de hand van deze tool een nieuw modem uitkomt, die ook het probleem met de opnames en terugkijken oplost. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 1
Ik heb nogmaals de motorola tv-ontvanger uitgeprobeert.
De serie informatie ontbrak, maar alle opnames stonden onder elkaar.
De problemen met afspelen waren aanwezig, maar uiteindelijk na meerdere keren proberen waren de opnamen wel te starten.
Met de Arcadyan heb ik seriegegevens, maar de problemen met afspelen zijn veel hardnekkiger.
Oudere opnames lijken iets makkelijker te starten dan nieuwere. Er zijn echter opnames bij die na 10 keer proberen nog niet starten. Soms is terugkijken dan nog een oplossing, maar het is hoogst vervelend.

Daarnaast heb ik het probleem met de zwakke wifi uitgestest en kan ik hiervoor een afspraak maken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Bedankt voor je reactie. Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt kunnen maken met de monteur? Of een afspraak voor aflevering van nieuw apparatuur?
Reputatie 1
Ik moet nog een afspraak maken met een monteur, maar ik hoop dat nieuwe apparatuur de oplossing zal zijn. Dank voor de reacties, als er geen oplossing komt dan meldt ik me weer.
Reputatie 1
De monteur is geweest.. Om te beginnen was hij niet gratis (€50) terwijl dat wel was beloofd, dat viel tegen. Voor de wifi heeft hij een nieuwe expirea box(gratis) en een extra versterker (wederom €50) geplaatst.. Het wifi probleem is goed opgelost..
Het probleem met fout 3025 is nog steeds niet opgelost.. we hebben een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar ook deze blijft hardnekkig fout 3025 geven.
Volgens ruggespraak met de servicedesk trad er wel vaker soms wel een dag lang het probleem op. Dan werd de opname niet goed opgenomen. Dat lijkt hier niet het geval. Het probleem speelt al enkele weken en is niet consequent. Soms is een opname ineens wel af te spelen.
Het lijkt wel of er een time-out optreedt, zelfs nu met alle nieuwe apparatuur.
We hebben een willekeurig programma opgenomen en direct proberen af te spelen en kregen weer fout 3025.
Op de app op mijn tablet kan ik de opnames die ik daar mag zien wel afspelen.
De monteur heeft zijn uiterste best gedaan maar kon het dus niet oplossen.
Ben ik nu de enige met dit probleem, het moet aan de kant van kpn zitten.
Ik ben zeer benieuwd of er nog iets gevonden wordt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @beadasilva, Fijn om te lezen dat het WiFi probleem opgelost is. Je hebt dus een nieuw modem, versterker en een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar zelfs dit loste het probleem niet op. Het enige wat ik nog kan doen is je opname pakket tijdelijk uitschakelen en opnieuw aanmelden. Het nadeel is, je bent dan wel je opnames kwijt 😞

p.s. Ik heb je ook nog even een privébericht gestuurd, wat betreft de kosten die het bezoek van de monteur heeft meegebracht.
Reputatie 1
Beste Marina,
De oplossing die je aanriekt heb ik zelf ook aan gedacht..
Ik heb met de monteur ook besproken dat ik zelf alle opnames zou verwijderen.
Dat heb ik nu gedaan.
Dus alle opnamen en alle geplande opnamen heb ik verwijderd.
Bij een eerste test heb ik de opname kunnen afspelen, maar dat zegt nog niks, want het trad niet regelmatig op.
Ik zal de komende dagen weer wat series opnemen en als het weer mis is zal ik me weer melden.
Groet,
Bea da Silva
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Omdat je nu alle opnames hebt verwijderd, kun je via MijnKPN het opname pakket ook uitzetten en vervolgens zelf weer aanzetten. Dan hebben we dit vast uitgesloten. Ben heel benieuwd of het daarna weer goed gaat. To be continued.......
Reputatie 7
Badge +19
@beadasilva, Hoe gaat het nu met de opnames?
Reputatie 1
Nadat ik alle opnames en alle geplande opnames heb verwijderd, heb ik op zaterdag en zondag series opgenomen van Net5, geen van deze opnames was op wat voor manier af te spelen. Maar ook van andere kanalen werkten opnames niet goed.
Vanmorgen heb ik systematisch alle kanalen opgenomen. Direct daarna konden alle opnamen worden afgespeeld. We wachten even af of het zo blijft.

Ondertussen had ik bedacht dat de problemen begonnen zijn toen mijn man en ik een mobiel abbonement hadden genomen en we dus overgingen op KPN compleet..
Mijn mobiele abbonement is pas vandaag ingegaan.
Wellicht toevallig, maar als het nu goed blijft gaan dan houd ik het daarbij.
We zullen zien.
Tot zover bedankt,
Bea da Silva
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, De mobiele abonnementen en compleet voordelen staan in principe los van het opnamepakket . Maar goed, ik sluit tegenwoordig niets meer uit want ik heb gekkere oorzaken gezien op problemen. Hoop in ieder geval dat het nu goed blijft gaan. Anders hoor ik het graag van je en zoeken we het verder uit.
Reputatie 1
Het gaat nog steeds niet goed. Overdag kon ik alles starten, maar 's-avonds was het weer mis. Weer alle opnamen weggegooid, via het instellingenmenu. De geplande opnamen bleven staan.
Ik kan nergens vinden waar ik het opname pakket uit kan zetten, maar eerlijk gezegd zou het me verbazen als dat de oplossing is.

Ik heb gisteren gemerkt dat de verbinding(wifi) af en toe heel kort uivalt. Maar ook dat zou raar zijn, want dan zou dat iedere keer bij het starten van een opname optreden.
Aan de opname kant zou misschien kunnen, maar dan zou de opname nooit kunnen starten en daarbij komt dat het afspelen op de tablet wel werkt.
Kan het iets zijn met de cloud, die misschien wat traag is en dan time-out geeft?

Zou je voor mij het opname pakket kunnen uitzetten en weer aan?
Of weet je nog een andere mogelijkheid.

Groet,
Bea da Silva
Reputatie 1
Hoi @beadasilva, Omdat je nu alle opnames hebt verwijderd, kun je via MijnKPN het opname pakket ook uitzetten en vervolgens zelf weer aanzetten. Dan hebben we dit vast uitgesloten. Ben heel benieuwd of het daarna weer goed gaat. To be continued.......
Ik heb viaMijnKPN niet kunnen vinden hoe je het opname pakket uitzet.
Op de tv bij service instellingen staat Opzetten, maar de knop regeert niet..
Reputatie 1
Sinds enkele dagen treedt het probleem niet meer op. Waardoor het kwam is niet opgehelderd en ik houd nog steeds mijn adem in als ik iets start..
Hopelijk blijft het goed werken.
Reputatie 7
Badge +21
@beadasilva, ik duim met je mee! Mocht je toch weer tegen iets aanlopen dan hoor ik het graag.

Reageer