Foutcode 561 oplossen (centraal topic)

  • 15 February 2016
  • 32 reacties
  • 76916 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Oud Community Manager
  • 1861 reacties

Krijg je foutcode 561 te zien? Wij helpen je graag met een oplossing.

Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een onjuist IP-adres ontvangt om op het tv netwerk te komen.

Volg de stappen op onze Foutcode 561 pagina voor hulp bij het oplossen van foutcode 561.

Krijg je na het volgen van bovenstaande stappen nog steeds een foutcode 561? Laat hieronder dan een reactie achter.

Om sneller geholpen te worden geef je in je bericht aan:

  • Wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen
  • Of je op één of meerdere TV ontvangers een foutcode 561 krijgt (indien van toepassing)
  • Of je de TV ontvanger bedraad of met een Draadloze Verbindingset (DVS) hebt aangesloten


Last van een andere foutcode dan 561? Kijk dan op de Interactieve TV Foutcode oplossen pagina.

 

Last edit: 6-9-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot foutcode 561. Ik heb een router van Netgear achter de Experiabox v8 geplaatst om een betere dekking te krijgen in de woning én om muziek zonder problemen te streamen zonder dat hier gestotter in voorkomt. Dat was met de Experiabox wel het geval. Alles is netjes geconfigureerd en werkte zonder problemen; veel beter bereik wifi, muziek stottert niet meer over de muziekinstallatie (zelfs met grote hi-res audiobestanden) en de televisieontvangers gaven netjes televisie.

Tot een van de televisiekastjes van het stroom werd gehaald. Sindsdien krijg ik foutmelding 561. Ik begrijp dat deze foutmelding betekent dat er een verkeerd IP-adres wordt doorgegeven aan de televisieontvanger. Ik heb daarop de DHCP leases bekeken omdat ik hierin de apparaten terug kon vinden aan de hand van het MAC-adres. De IP-adressen die ik hierin terug zie komen zijn in de range van 192.168.2.x, en mijn vraag is of het hieraan ligt. 

De televisiekastjes zijn direct bedraad aangesloten op de Experiabox op LAN 2 en LAN 3. LAN 1 is in gebruik voor de Netgear waar tevens de Devialet 800 op staat aangesloten. WiFi van de Experiabox is uitgeschakeld en al het draadloze verkeer wordt geregeld door de Netgear.

Hopelijk weet iemand hier raad mee, ik hoor het graag.

Krijg je foutcode 561 te zien? Wij helpen je graag met een oplossing.

Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een onjuist ip adres ontvangt om op het tv netwerk te komen.
 

Volg de stappen op onze Foutcode 561 pagina voor hulp bij het oplossen van foutcode 561.

Krijg je na het volgen van bovenstaande stappen nog steeds een foutcode 561? Laat hieronder dan een reactie achter.

Om sneller geholpen te worden geef je in je bericht aan:

  • Wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen
  • Of je op één of meerdere TV ontvangers een foutcode 561 krijgt (indien van toepassing)
  • Of je de TV ontvanger bedraad of met een Draadloze Verbindingset (DVS) hebt aangesloten
Last van een andere foutcode dan 561? Kijk dan op de Interactieve TV Foutcode oplossen pagina.

ik heb de stappen gevolgd om foutcode 561 op te losseb maar dat heeft niet gewerkt
Mijn wifi en vaste telefoon down het ook niet bij wifi staat er beperkt
Hallo,

Vanaf vanmorgen even tv kunnen kijken en had geen internet. Nu geeft m'n tv foutcode 561 aan. Al diverse keren de stroom van de Experia box afgehaald en opnieuw weer aangezet! Helaas geen succes! Het zwarte kastje blijft steeds 3 streepjes aangegeven waarvan de laatste knippert! Alle stekkers en stroom er al diverse malen af gehad en weer opnieuw aangesloten!
Wie kan me verder helpen?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Vanaf vanmorgen even tv kunnen kijken en had geen internet. Nu geeft m'n tv foutcode 561 aan. Al diverse keren de stroom van de Experia box afgehaald en opnieuw weer aangezet! Helaas geen succes! Het zwarte kastje blijft steeds 3 streepjes aangegeven waarvan de laatste knippert! Alle stekkers en stroom er al diverse malen af gehad en weer opnieuw aangesloten!
Wie kan me verder helpen?


Op het moment is er een landelijke internet storing bij KPN.
Omdat de TV ontvanger voor bepaalde zaken zo af en toe internet nodig heeft, kan het gebeuren dat sommige opties niet werken.
Omdat je je modem al gereset hebt, zal tv het helemaal niet meer doen totdat de internet storing is opgelost. Er zit dus helaas niets anders op dan wachten.

Je kan dit topic volgen aangezien KPN hier updates zal plaatsen: https://forum.kpn.com/storings-phishingsmeldingen-25/storing-internet-03-09-2016-425636/
Dank voor het antwoord! Is er al wat meer bekend over hoelang het gaat duren?

Met vriendelijke groet

Nadine812
Reputatie 4
Badge +1
@Nadine812 Helaas is er op dit moment nog niet bekend hoe lang het gaat duren.

We wachten geduldig af en wensen de engineers heel veel succes met het oplossen.
Op 26-5 code 561 gekregen op tv-ontvanger woonkamer. Op slaapkamer en werkkamer geen probleem.
Reset, aan/uit, niet helpt.. KPN gebeld monteur komt op 27-5. Monteur plaatst nieuwe TV-ontvanger en vervangt Experia V8 door V10. Alles werkt weer.
's avonds TV weer aan en al weer 561 in woonkamer en niet weg te krijgen.
TV-ontvanger uit werkkamer in woonkamer geplaatst. Ook 561 en die bljift erin, ook als ik TV-ontvanger weer terug in werkkamer plaats. Enige werkende TV-ontvanger slaapkamer laat geen opgenomen opnames zien. Doet eigenlijk niets meer. Aan/Uit en ook code 561
Alle kabels en voedingen en ook glas losgekopeld. Harde reset op V10. Glas weer aan gesloten. V10 aangezet. half uur gewacht. Stuk voor stuk kabels en voedingen weer aangesloten. Alles werkt.
30-5 Woonkamer code 561. Alles weer herhaald en werkt weer. 30-5 's avonds werkkamer 561 en niet meer weg te krijgen. 31-5 op slaapkamer zijn geen opnames meer te zien. Blijven op 00:00 staan. Weer volledige reset maar woonkamer blijft op 561. andere netwerkkabels direct van V10 naar woonkamer. Geen resultaat. Weer volledige reset met losse kabels. Werkt weer, ook opnames, behalve werkkamer.
31-5 23:00u Slaapkamer 561, w=werkkamer 561, woonkamer niet. Volledige reset, 4x Slaapkamer werkt weer echter aantal opgenomen series zijn verdwenen. Werkkamer blijft op 561 Woonkamer niet gecheckt maar geeft wel klok op dis play aan. Intussen is telkens ook internet erg traag en instabiel. In browser worden geen plaatjes zichtbaar. Pas weer na laatste reset. Maar werkkamer is nog steeds 561 en ik verwacht dat de boel morgen weer uitvalt op 561. Wat is er aan de hand? Alles opbouwen met andere netwerkkabels geeft geen ander resultaat, alleen harde reset incl. glas uit geeft tijdelijk weer TV verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi JimiDi, welkom op het forum! Wat een gedoe allemaal met je ontvangers en de foutcode. Ik kijk graag met je hiernaar. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan meet ik om te beginnen je verbinding door. Dan kijken we van daaruit verder naar een oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
Voor Jimi hebben we, na controle van de verbinding, een nieuwe switch opgestuurd. Hij meldt dat hij op dit moment geen issues meer heeft met deze foutcode, ondanks dat de switch nog niet aangesloten is 🙂 Mocht het probleem toch terugkomen kan dit alsnog aangepast worden.
Ik heb KPN Interactieve tv met 2x draadloze verbindingsset. Ik krijg foutcode 561 op beide sets.. De KPN Experiabox v10 drie maal opnieuw opgestart en ook tv ontvanger op verschillende manieren van stroom gehaald. Ontvanger start op, laadt software tot 85% en kan daarna geen verbinding maken. Op experiabox zijn verder wifi versterker en SONOS rechtstreeks met ethernetkabels aangesloten. Zijn er andere suggesties?
Hallo,

Geen tv of internet.
Álles geprobeerd. Kabeltjes ✅ reset✅ blijf code 562 geven.. 1 televisie. Draadloos.

Help😶
Groetjes
Patty
Vandaag een nieuwe experiabox V10 gehaald bij KPN daar de oude van 10 jaar de geest had gegeven. Alles doet het behalve de televisie. Ik heb van alles geprobeerd wat er op internet te vinden is maar ik krijg steeds een foutmelding 561. Wat kan ik hier aan doen ?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen PieterB1318, welkom op het Forum!

Wat lastig dat je de foutmelding blijft krijgen! Mag ik vragen of je de tv-ontvanger met een directe kabel hebt aangesloten op de Experia Box, of draadloos? En het stappenplan voor foutcode 561 heb je al gevolgd? Mocht dat zo zijn dan controleer ik graag wat andere dingen in het systeem, wil je hiervoor je postcode + huisnummer, achternaam en klantnummer willen toevoegen in jouw Forum profiel?
Goedemorgen,

Foutmelding f561 is zichtbaar op mijn tv ontvanger, en ik krijg het niet weg. Op uw website heb ik de code opgezocht en vervolgens heb ik de eerste 2 omschreven stappen doorlopen. Het maakt helaas geen verschil. Kan er een monteur van KPN worden langsgestuurd?

Vriendelijke groet,
Greet
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @GreetvR, welkom! Er is op dit moment een storing met iTV en ik ga er voorzichtig vanuit dat dit daar ook mee te maken heeft. We werken er hard aan om het op te lossen en zullen dit ook in het topic vermelden wanneer het weer werkt. Mocht jij dan nog tegen problemen aanlopen, laat je het hier dan weten? We helpen je er graag verder mee.
Hallo @GreetvR, welkom! Er is op dit moment een storing met iTV en ik ga er voorzichtig vanuit dat dit daar ook mee te maken heeft. We werken er hard aan om het op te lossen en zullen dit ook in het topic vermelden wanneer het weer werkt. Mocht jij dan nog tegen problemen aanlopen, laat je het hier dan weten? We helpen je er graag verder mee.
Dank voor uw reactie.
Is er nu weer een probleem met KPN iTV? Want wat we ook proberen, de tv ontvanger blijft met foutcode 561 terugkomen.
Reputatie 7
Badge +21
@marcelizeboud, voor zover bekend niet! Heb je zowel het modem als de tv-ontvanger herstart, en eventueel ook gereset? En ervaar je de foutcode nu al meerdere dagen weer, of sinds je bericht?
Na herstart van modem is het probleem opgelost. Wel vreemd dat de andere tv ontvanger wel gewoon bleef werken. Alleen de Kijk vanaf begin optie deed het niet meer.
Woensdag en donderdag bezig geweest met de klanten service met foutcode 561
De TV valt een lange tijd uit. Vrijdag de monteur geweest, toen deed hij het. Zaterdag op zwart, weer gebeld niet geholpen Zaterdagavond en zondagmorgen deed de TV het weer tot 14 uur, toen ineens weer op zwart.
Ergerlijk. Weer alle stappen gedaan. Weer software ophalen. bij 85% stopt hij en komt er een rood balkje
Bericht foutcode 561. Maandag komt de monteur weer.🤓
Reputatie 7
Badge +24
Hi Van der Weel, welkom hier.

Wat ontzettend naar dit. Mag ik eventueel ook even meekijken? Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Rechtstreeks met een kabel of via de witte draadloze adapters in je stopcontact? Eventueel nog met een switch ertussen?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Niets geen hi. Vandaag deed de TV het van 18 uur tot 20 uur.

Wat u allemaal vraagt weet ik niet, ik wacht de monteur maandag af.
Kan hij me niet helpen dan ga ik naar Ziggo dit is niks.
Reputatie 7
Badge +24
Niets geen hi. Vandaag deed de TV het van 18 uur tot 20 uur.

Wat u allemaal vraagt weet ik niet, ik wacht de monteur maandag af.
Kan hij me niet helpen dan ga ik naar Ziggo dit is niks.


Ok.
Probleem opgelost van foutmelding 561 door nieuw experia box. TV van 7 tot nu constant aangehad en geen problemen meer tot nu toe
Reputatie 7
Badge +24
Probleem opgelost van foutmelding 561 door nieuw experia box. TV van 7 tot nu constant aangehad en geen problemen meer tot nu toe

Fijn om te lezen. Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.