Beantwoord

Haperend geluid en wegvallend beeld met daarna blauw scherm

  • 11 April 2021
  • 10 reacties
  • 141 keer bekeken

Wij constateren al een geruime tijd dat tijdens tv ontvangst het geluid begint te haperen gevolgd door stilstaand beeld. Daarna volgt het blauwe scherm. Op de router brand het lampje van Internet niet en Service brandt oranje. 

Hoe dit op te lossen. Alle apparaten al meerdere keren opnieuw opgestart volgens de opgegeven methodes.

icon

Beste antwoord door Bart_ 20 April 2021, 08:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Rob55 Dat klinkt niet fijn. Kun je om te beginnen iets meer vertellen over je thuisnetwerk? Hoe heb je het één en ander ingericht, wat heb je op je Experia Box aangesloten en hoé heb je dit aangesloten (bedraad of met Draadloze Verbindingssets)? En aangezien je er al langer last van hebt: lost dit zichzelf op, om daarna weer terug te komen? Of functioneert er helemaal niets meer? 

Hoe meer je vertelt, des te makkelijker wordt het voor de community om je te helpen! 

Router is Experia Box V10 met 2x bedraad aangesloten ITV-ontvangers. Probleem zit in router of ervoor, want op beide ITV-ontvangers komt dit probleem voor. Na enige tijd hersteld het zich wel weer, maar is het programma of film wel doorgegaan. Geen DVS-en. In geval van de storIng brandt dan het lampje Service op router. Verder geen apparatuur aangesloten.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +20

Ok, helder @Rob55 En op deze momenten valt internet dus ook helemaal weg? Je geeft aan dat je ‘alle apparaten de opgegeven methodes’ hebt herstart. Kun je toelichten wat je precies hebt gedaan? Als herstarten niet werkt, zou je de Experia Box dan eens een volledige fabrieksreset willen geven? 

Hallo Bart, het heeft even geduurd voordat ik reageerde omdat we eigenlijk 4-5 dagen geen problemen hebben gehad. Nu vandaag zaterdagavond begon het probleem weer rond 23.00 uur. Eerst gestotter en bevroren beeld, dan op EB V10 lampje internet uit en lampje Service oranje. Rara wat is de oorzaak? Volgens mij moet het iets extern zijn want het gebeurt op beide ITV ontvangers. Help!

Reputatie 7
Badge +20

Geeft niets, @Rob55 Ik ga alles voor je nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Het kan zijn dat ik je Experia Box een volledige reset moet geven: is dat akkoord? 

En zou je nog willen aangaan op mijn vorige vragen?  “En op deze momenten valt internet dus ook helemaal weg? Je geeft aan dat je ‘alle apparaten de opgegeven methodes’ hebt herstart. Kun je toelichten wat je precies hebt gedaan?”

 

Hoi Bart, de ITV ontvangers zijn beide compleet stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart. Naar mijn mening ligt het niet aan de beide ontvangers. De router is ook minstens één minuut stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart maar niet met het gewenste resultaat. Vandaag wederom rond 21.30 weer uitval tijdens film. De familie wordt hier goed zat van. 

Al je de router gaat resetten, qraag even bellen op (...) . Graag 's middags van 15.00 tot 16.30 uur. Dan ben ik thuis. Bedankt! 

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Ik geloof je direct, @Rob55 maar we zullen hoe dan ook een paar dingen moeten uitsluiten (en ik begrijp best dat dit als een extra stap voelt, maar ik kan er niet omheen). Zou je de ontvangers eens volledig willen resetten, inclusief het opnieuw inladen van de software? Dat is net iets anders dan het enkel stroomloos maken. Kun je me laten weten hoe dat afloopt? Daarna kijken we uiteraard verder. 

Als extra: dit is een publiek forum, waarop onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Als moderator begeleid ik deze gesprekken en als je onderling echt niet uitkomt spring ik inhoudelijk bij. Omdat dit topic voor iedereen toegankelijk is, heb ik je telefoonnummer uit zicht gehaald en in je profiel gezet. Ik kan je ook niet bellen, maar als je deze week enkele dagen en tijdstippen noemt voor het eventueel resetten komen we er ook vast uit.  

@Bart_ Op jouw verzoek de beide itv-ontvangers gereset en de software gedownload en geüpdatet.

Vandaag (woensdag) en donderdagmiddag ben ik aanwezig voor evt. reset van Experia Box.

Tot op dit moment nog geen uitval bemerkt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Rob55 Goed om te lezen. Hoe gaat het nu? Ik wil met alle plezier vanmiddag je verbinding doormeten en eventueel die reset uitvoeren. Mocht het echter nu goed werken, dan kun je er ook voor kiezen om het even aan te kijken.

@Bart_ Ik stel voor om het even aan te kijken of het terugkomt. Bedankt!