Beantwoord

herstart ontvanger.

  • 5 October 2020
  • 40 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 11 October 2020, 19:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

Hallo Jaikke, gewoon een vraagje om het beeld wat helderder te krijgen. Heb je al het nieuwe menu, want wij hebben dit nu niet meer. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Reputatie 2
Badge

Beste Cort , ik heb nog niet het nw menu.  Heb ook zojuist gezocht hoe ik de nw software daarvoor kan ophalen maar kom in het hele menu nergens iets tegen om dat op te halen.

wij hebben een Arcaduan model HMB2260. In dit model kom ik dus geen software wissen / laden tegen.?

enig idee .???

Reputatie 2
Badge

Software vernieuwen is gelukt...via instellingen en dan 2x gele toets gaf de oplossing , na enkele minuten alles weer werkend. Doch de software versie en menu is niet gewijzigd . Software versie is 7.7.89_3 en de UI- versie is 3.90.01

weer afwachten of in iedergeval herstart tijdens tv kijken nu misschien wel over is.??

 

Reputatie 2
Badge

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Hoe krijg ik dan het nw menu geladen.? Met mijn software laden is het niet gelukt dat nw menu en mogelijk mijn probleem oplossing.?

bedankt. Kees

Reputatie 2
Badge

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

Hallo Jaikke, gewoon een vraagje om het beeld wat helderder te krijgen. Heb je al het nieuwe menu, want wij hebben dit nu niet meer. 

Wij hebben niet dat nw menu...met software wissen en vervangen niet gelukt.! 

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

Hallo Jaikke, gewoon een vraagje om het beeld wat helderder te krijgen. Heb je al het nieuwe menu, want wij hebben dit nu niet meer. 

Wij hebben niet dat nw menu...met software wissen en vervangen niet gelukt.! 

@jaikke49

Je kan het zelf niet doen. Gebeurt op schema, maar dat lijkt geweldig uit te lopen. Had 15 september klaar moeten zijn.

Ik denk dat anders dan bij andere bedrijven die het probleem al lang opgelost hebben de Coronacrissis bij KPN er sterker inhakt dan bij andere  bedrijven. Er wordt hier telkens geklaagt dat KPN medewerkers het te druk hebben. 

Terwijl bij bedrijven als Bolcom, Coolblue, PostNl etc er al lang op de Coranacrissis is ingespeeld blijkt dat bij KPN maar niet te lukken. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Hoe krijg ik dan het nw menu geladen.? Met mijn software laden is het niet gelukt dat nw menu en mogelijk mijn probleem oplossing.?

bedankt. Kees

Er zijn juist heel veel mensen die problemen hebben nadat de nieuwe software geïnstalleerd is. Zie het topic dat ik gekopieerd heb. 

Reputatie 2
Badge

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

Hallo Jaikke, gewoon een vraagje om het beeld wat helderder te krijgen. Heb je al het nieuwe menu, want wij hebben dit nu niet meer. 

Wij hebben niet dat nw menu...met software wissen en vervangen niet gelukt.! 

@jaikke49

Je kan het zelf niet doen. Gebeurt op schema, maar dat lijkt geweldig uit te lopen. Had 15 september klaar moeten zijn.

Ik denk dat anders dan bij andere bedrijven die het probleem al lang opgelost hebben de Coronacrissis bij KPN er sterker inhakt dan bij andere  bedrijven. Er wordt hier telkens geklaagt dat KPN medewerkers het te druk hebben. 

Terwijl bij bedrijven als Bolcom, Coolblue, PostNl etc er al lang op de Coranacrissis is ingespeeld blijkt dat bij KPN maar niet te lukken. 

Zojuist weer een herstart...nou erger nog de software ging hij downloaden en installeren , voorafgaande kreeg ik display test te zien 888 en de lampjes naast display gingen ook 3x aan/uit gelijk met display test, nu gebeurde het bij opgenomen programma terug te kijken., duurde gewoon erg lang alvorens ik weer beeld had….gaat erg irriteren ...is er geen andere mogelijkheid dat ik hiervan verlost gaat worden.? Met mn oude tv ontvanger NOOIT last gehad , maar nu nw contract genomen met nw tv ontvanger...heb er veel spijt van..en contract duur is 1 jaar ...anders……!!!!!

Reputatie 2
Badge

Software 7.7.89-3.    Arcadun HMB 2260

Reputatie 2
Badge

I

Mijn tv ontvanger start na enige tijd TV kijken , vandaag na ca 3,5 uur tv kijken ,dit gebeurd vaker per week maar tot nu toe 1x per avond.  heel de dag radio 805 aangehad geen probleem gehad, 

wat is oorzaak...maar niet denkend in problemen maar hoe gaan we dit ( KPN) oplossen,?

verneem heel graag enige reactie.  Kees 

Hallo Jaikke, gewoon een vraagje om het beeld wat helderder te krijgen. Heb je al het nieuwe menu, want wij hebben dit nu niet meer. 

Wij hebben niet dat nw menu...met software wissen en vervangen niet gelukt.! 

@jaikke49

Je kan het zelf niet doen. Gebeurt op schema, maar dat lijkt geweldig uit te lopen. Had 15 september klaar moeten zijn.

Ik denk dat anders dan bij andere bedrijven die het probleem al lang opgelost hebben de Coronacrissis bij KPN er sterker inhakt dan bij andere  bedrijven. Er wordt hier telkens geklaagt dat KPN medewerkers het te druk hebben. 

Terwijl bij bedrijven als Bolcom, Coolblue, PostNl etc er al lang op de Coranacrissis is ingespeeld blijkt dat bij KPN maar niet te lukken. 

Zojuist weer een herstart...nou erger nog de software ging hij downloaden en installeren , voorafgaande kreeg ik display test te zien 888 en de lampjes naast display gingen ook 3x aan/uit gelijk met display test, nu gebeurde het bij opgenomen programma terug te kijken., duurde gewoon erg lang alvorens ik weer beeld had….gaat erg irriteren ...is er geen andere mogelijkheid dat ik hiervan verlost gaat worden.? Met mn oude tv ontvanger NOOIT last gehad , maar nu nw contract genomen met nw tv ontvanger...heb er veel spijt van..en contract duur is 1 jaar ...anders……!!!!!

Arcadun HMB 2260.   Software 7.7.89_3

 

Reputatie 7
Badge +15

@jaikke49 Welkom op het forum. Wat irritant dat je tv ontvanger zo vaak opnieuw opstart! Hij is dus al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen maar daarmee is het probleem niet opgelost. 

Op dit moment zijn er veel mensen met dit probleem. Ik controleer graag voor je wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik op onderzoek uit. 

Reputatie 2
Badge

Beste Rutger ;

Forum profiel heb ik ingevoerd .

maar ik heb reeds vorige week een klacht ingediend bij klachten kompas omtrent dit probleem alleen tot opheden nog niets opgelost , ik ben wel gebeld door een KPN medewerkster om te melden klacht ontvangen.

Ik ben verhuist en kon contract oude adres niet over laten zetten , dus nw contact moeten nemen , hierbij kreeg ik nw modem...nu lees ik ook dat dit een nieuwer type had moeten zijn , raar dat dit bij mij niet is.!!!

onze gsm abonnementen lopen bijna af bij kpn en verlengen we ook niet meer zodat ik volgend jaar mn handen vrij hebt om de markt eens op tegaan naar andere en/ of goedkopere oplossing. Dit heeft niets met klacht te maken maar moest het even melden .!!

Reputatie 7
Badge +15

@jaikke49 Je hebt dus vorige week een klacht ingediend bij de consumentenbond? Ik zie los van het contact over deze klacht geen contact  mijn collega's. Bij een eventuele volgende storing zou ik willen adviseren direct contact met ons op te nemen, dit gaat sneller en is directere manier van communiceren. 🙂

Voor wat betreft het modem is op het op dit moment inderdaad zo dat nieuwe klanten normaal gesproken een Box 12 krijgen, echter niet iedere klant krijgt deze nieuwe Box. Omdat ook de V10 en de V10a nog goed voldoen. 

Dit weekend is de software update die geweest is terug gedraaid, heb je momenteel nog last van een herstartende ontvanger? 

Reputatie 2
Badge

Beste Rutger , 

bedankt voor je reactie maar ik zie nog geen verandering in software versie...die staat nog steeds op 7.7.89_3
ik moet wel melden dat wij zondag geen last hebben gehad , smiddags tennis kanaal 35 en daarna voetbal (😪) gekeken en in deze tijd geen opstart gehad..ook de avond sessie geen opstart gehad...dat viel ons wel op..mogelijk toch iets opgelost , ik blijf nog even afwachten alvorens ik volledig mijn topic / melding als opgelost zet.!
 

mvgr. Kees

Zet de schakelaar van de tv  ontvanger uit en weer aan daarna wordt de firmware opnieuw geladen

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen allen ,

gisteravond ( maandag) geen onverwachte zelf opstart gehad.👍👍

Reputatie 2
Badge

Beste Rutger ,

ook gisteravond ongestoord kunnen genieten van de tv , dus geen herstart.

uitgaande dat inderdaad met het terug zetten oid van de software dit probleem is opgelost , ik wil jou dan ook bedanken voor je ondernomen aktie en ik sluit nu mijn reacties.!!

mvgr. Kees

Reputatie 2
Badge

Beste Rudger , 

enkele weken geen probleem meer gehad tot vanavond ( zaterdag 5 dec) rond 21,40 uur weer deze vervelende en tijdrovende opstart , deze keer ca 5 minuten.

is er weer iets veranderd aan de software.?? Ik wacht weer op enige reactie .

mvgr. Kees Riedijk

Reputatie 7
Badge +15

@jaikke49 Hallo Cees, dat kan kloppen er is een update geweest waarmee het herstarten van de tv ontvangers opgelost is. Hiervoor was een software update nodig. 

Het herstarten zou nu niet meer mogen voorkomen, wel komt er in de nabije toekomst een nieuwe update om de menu's sneller te maken. 

Reputatie 4
Badge +2

@jaikke49 Hallo Cees, dat kan kloppen er is een update geweest waarmee het herstarten van de tv ontvangers opgelost is. Hiervoor was een software update nodig. 

Het herstarten zou nu niet meer mogen voorkomen, wel komt er in de nabije toekomst een nieuwe update om de menu's sneller te maken. 

@Rutger_ Kees heeft het steeds over software versie 7.7.89_3

Dat betekent toch dat Kees nog een oude Motorola ontvanger heeft of gehad heeft maar nog niet afgemeld is?

Reputatie 2
Badge

Ik heb maar 1 ontvanger type “ Arcaduan “. de HMB 2260...vroeger een 2e ontvanger gehad , geen idee welk merk cq type , maar die is al heel lang geleden ( juli 2020) retour gestuurd.

groet kees.!

Reputatie 2
Badge

Heb ook maar 1 tv in huis.!

Reputatie 2
Badge

Zo juist is hij weer herstart...was wel snel klaar...display test..wat horizontale streepjes...telde vrijsnel zn percentage . En hij werkt weer.

komt hier ooit nog definitieve oplossing voor.?

mvgr. Kees

Reputatie 2
Badge

@jaikke49 Hallo Cees, dat kan kloppen er is een update geweest waarmee het herstarten van de tv ontvangers opgelost is. Hiervoor was een software update nodig. 

Het herstarten zou nu niet meer mogen voorkomen, wel komt er in de nabije toekomst een nieuwe update om de menu's sneller te maken. 

@Rutger_Kees heeft het steeds over software versie 7.7.89_3

Dat betekent toch dat Kees nog een oude Motorola ontvanger heeft of gehad heeft maar nog niet afgemeld is?

Heeft dus niet geholpen deze update , bij mij blijft probleem.🤮