Beantwoord

Kpn app voor LG-smart TV

  • 12 May 2019
  • 34 reacties
  • 7889 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wanneer dit jaar komt de KPN-app beschikbaar zodat t zenderkastje er af kan ?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 12 November 2019, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Ik geloof dat je een topic gemist hebt.
Zodra het mogelijk is voor andere merken dan Samsung (LG, Sony, Philips bijvoorbeeld) wordt dat in het hoofdtopic hierover bekend gemaakt. Je kunt je daarop abonneren door onderin het startbericht op Topic volgen te klikken.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868
Overigens zul je met de settopbox beter beeld en meer mogelijkheden houden.
Reputatie 1
Badge
Hallo PeterG en bedankt voor je reactie. Ik heb de topic gelezen maar ik ben benieuwd naar de datum wanneer ie beschikbaar komt voor een LG OLEDTV
Reputatie 7
Badge +25
Ik snap dat je nieuwsgierig bent naar de datum, alleen is die nog niet bekend. Zodra dat bekend wordt gemaakt zullen we het eerder genoemde topic een update geven. Je kan dus het beste dat topic af toe checken.
Wat men nog niet weet kan men niet meedelen natuurlijk.
Er zal zeker aan gewerkt worden. Na een testperiode wordt ie dan beschikbaar en dié datum zal gecommuniceerd worden.
[...]
Overigens zul je met de settopbox beter beeld en meer mogelijkheden houden.


Waarom is het minder beeld bij gebruik van de app? Daar staat niets over genoemd op de algemene pagina en het zou gewoon zonde zijn. Ik kan niet wachten om dat extra kastje eruit te gooien.
Natúúrlijk noemen ze dat niet; het is 720p. Via de ontvanger is het 1080i.
Vooralsnog is het beeld beter via de settopbox en ook de mogelijkheden.

Ik ben zelf groot voorstander van losse ontvangers. Bij KPN gebruik je dan alsnog maar één afst.bed. tijdens het gebruik daarvan. Dus zie ik het bezwaar ook niet zo.

Met losse settopboxen bij Ziggo en KPN nóóit problemen gehad. Bij Ziggo is het ook maar beperkt als je een Module gebruikt. Prima beeld maar geen opnemen, pauzeren etc.
Reputatie 7
Badge +25
Natúúrlijk noemen ze dat niet; het is 720p. Via de ontvanger is het 1080i.
Vooralsnog is het beeld beter via de settopbox en ook de mogelijkheden.

Ik ben zelf groot voorstander van losse ontvangers. Bij KPN gebruik je dan alsnog maar één afst.bed. tijdens het gebruik daarvan. Dus zie ik het bezwaar ook niet zo.

Met losse settopboxen bij Ziggo en KPN nóóit problemen gehad. Bij Ziggo is het ook maar beperkt als je een Module gebruikt. Prima beeld maar geen opnemen, pauzeren etc.

Het is wel 1080, niet 720. Maar als je zegt dat de kwaliteit op dit moment minder is dan via de tv-ontvanger geef ik je gelijk. Het verschil zit 'm voornamelijk in de compressie.

Als je je afvraagt hoe dat zich uit in de uiteindelijke kwaliteit, cast de iTV app dan naar een Chromecast (/Android tv), aangezien dat dezelfde kwaliteit is.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het echt wel fijne kwaliteit is, maar dat je het verschil wel ziet bij snelle beelden (voetbalwedstrijden bijv.). Voor mij zou het als vervanging van de 2e tv-ontvanger (slaapkamer) prima zijn, maar nog niet voor de eerste. Puur een persoonlijke mening dit natuurlijk...
We zijn nu al weer een paar maanden verder en lg zou spoedig volgen na Samsung is er al iets bekend
KPN

Graag een update. Duurt inmiddels erg lang om de app bij LG werkend te krijgen. Het huidige kastje mag wat mij betreft zsm verdwijnen. Waardoor is het nog niet beschikbaar?
Reputatie 7
Badge +25
KPN

Graag een update. Duurt inmiddels erg lang om de app bij LG werkend te krijgen. Het huidige kastje mag wat mij betreft zsm verdwijnen. Waardoor is het nog niet beschikbaar?

Er wordt nog altijd aan de app voor LG gewerkt. Toevallig vorige week nog met iemand over gesproken. Zodra ik daadwerkelijk een datum heb die ik kan communiceren, zal ik het hier laten weten. Op dit moment kan ik er nog niets over zeggen.
Reputatie 7
Badge +24
Verwacht er niet teveel van. Bij Samsung werkt de app wel, maar beeld en geluidskwaliteit loopt zeer ver achter tegenover die van de decoder. Leuk voor op de slaapkamer, voor in de woonkamer op de grote tv lijkt het helemaal nergens op.
Reputatie 7
Verwacht er niet teveel van. Bij Samsung werkt de app wel, maar beeld en geluidskwaliteit loopt zeer ver achter tegenover die van de decoder. Leuk voor op de slaapkamer, voor in de woonkamer op de grote tv lijkt het helemaal nergens op.
Commercieel gezien natuurlijk ook volstrekt logisch dat de kwaliteit en waarschijnlijk ook de functionaliteit niet zal kunnen tippen aan die van een TV ontvanger.
Als dat wel het geval zou zijn dan zou KPN €120,- per jaar minder aan ons verdienen omdat de 2e en 3e TV ontvanger dan de deur uit zullen gaan. Er zal dus eerst wat aan het betaalmodel gedaan moeten worden waarbij afgestapt wordt van een huurprijs per TV ontvanger en een prijs per simultane TV stream in rekening gebracht zal worden.
Reputatie 7
Badge +24
Op het moment dat de beeld- en geluidskwaliteit van de app die van de decoder gaat evenaren, reken er dan maar op dat je voor de app ook gewoon 5 euro per maand mag betalen.

Ik krijg hier trouwens bij sommige mensen het idee dat ze graag de app willen omdat ze dan denken dat ze hun tv-abonement stop kunnen zetten. Uitspraken als "kastje de deur uit" komen bij mij soms wel zo over althans...
Voorlopig krijg je niet eens antwoord op een simpele vraag wanneer de app beschikbaar komt
verder is het logisch dat je een account moet hebben om in te loggen dat moet je op je smartphone tablet of labtop ook
Reputatie 7
Badge +25
Voorlopig krijg je niet eens antwoord op een simpele vraag wanneer de app beschikbaar komt
Het is niet altijd zo "simpel" als dat het wellicht lijkt. Er is op dit moment nog geen antwoord op die vraag.
Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf blijft lekker bij DE KPN decoders. goed HD beeld vrijwel geen storing én als met KABELS VIA Expiria box. DIE app hoeft voor mijn niet 👍😉

Immers 6 maanden verder na 'introductie' van de smart tv app. Hoewel ik dat belachelijk lang vindt voor het ontwikkelen van een applicatie (de meeste code en requirements\specs kun je immers bijna 1 op 1 overnemen van jullie Samsung app).

Volgens mij had kpn beter kunnen wachten totdat de app voor tizen, webos en Android tv's gereed was. Onduidelijke informatie verstrekking en trage ontwikkeling doet deze campagne geen goed. Jammer KPN.

 

Nog een update @Paul_ ?

Reputatie 7
Badge +25

Nog een update@Paul_ ?

Ja, mijn advies is om volgende week het algemene topic in de gaten te houden.

Immers 6 maanden verder na 'introductie' van de smart tv app. Hoewel ik dat belachelijk lang vindt voor het ontwikkelen van een applicatie (de meeste code en requirements\specs kun je immers bijna 1 op 1 overnemen van jullie Samsung app).

Volgens mij had kpn beter kunnen wachten totdat de app voor tizen, webos en Android tv's gereed was. Onduidelijke informatie verstrekking en trage ontwikkeling doet deze campagne geen goed. Jammer KPN.

 


Je haalt me de woorden uit de mond. Gechat met KPN medewerker wanneer de app nu eindelijk voor philips smart tv beschikbaar zou komen. Het antwoord na navraag bij de backoffice: “app is er maar nog niet vrijgegeven” waarom dat was kon hij mij niet vertellen.

Reputatie 7

Gechat met KPN medewerker wanneer de app nu eindelijk voor philips smart tv beschikbaar zou komen. Het antwoord na navraag bij de backoffice: “app is er maar nog niet vrijgegeven” waarom dat was kon hij mij niet vertellen.

Wat een onzin antwoord er is immers helemaal nog geen app voor een philips smart TV.

Reputatie 7
Badge +25

Gechat met KPN medewerker wanneer de app nu eindelijk voor philips smart tv beschikbaar zou komen. Het antwoord na navraag bij de backoffice: “app is er maar nog niet vrijgegeven” waarom dat was kon hij mij niet vertellen.

Wat een onzin antwoord er is immers helemaal nog geen app voor een philips smart TV.

Correct. Er is geen Philips smart tv app.

Nog een update@Paul_ ?

Ja, mijn advies is om volgende week het algemene topic in de gaten te houden.

 

Ben benieuwd. De nieuwe week is begonnen. Mag ik raden, de LG app?

Reputatie 7
Badge +25

Nog een update@Paul_ ?

Ja, mijn advies is om volgende week het algemene topic in de gaten te houden.

 

Ben benieuwd. De nieuwe week is begonnen. Mag ik raden, de LG app?

Niet echt een uitdaging natuurlijk maar inderdaad. 14 november is de datum.

De LG app werkt super thnx kpn