Beantwoord

netflix geen beeld wel ondertiteling en geluid

  • 1 January 2020
  • 36 reacties
  • 41732 keer bekeken

Goede avond, 

Wij zaten zojuist klaar om een serie te kijken via Netflix, maar helaas krijgen wij geen beeld. Wel geluid en ondertiteling. Wij hebben het modem gereset en de tv meerdere keren aan en uit gedaan, maar het werkt allemaal niet. Nu zag ik meerdere mensen met hetzelfde probleem, dus hopelijk is er al een oplossing!? 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 25 December 2020, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Lindana Dat is een gek probleem. Netflix is het enige dat problemen veroorzaakt, alle andere diensten werken wel zoals ze moeten? Ik heb ook wel wat soortgelijke problemen voorbij zien komen. Zou je ook de tv-ontvanger eens een reset willen geven en de software opnieuw willen inladen?  

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lindana Ik had geen reactie meer van je gekregen, zie ik. Hoe is de status nu? Werkt alles beter na de reset, of is het probleem nog niet verholpen? 

Ik had hetzelfde probleem, reset heeft geholpen!

Het uitzetten, even wachten en weer aanzetten van de tv-ontvanger heeft ook bij mij geholpen.

hier het zelfde.  De menu reset heeft gewerkt.

Badge

Ik heb hetzelfde probleem. Ook start de tv-ontvanger af en toe ineens opnieuw op tijdens tv kijken. 

Reputatie 1

Tanoshii, dat probleem hebben wij de laatste tijd ook geregeld. Zit je tv te kijken of Netflix, gaat de ontvanger ineens helemaal opnieuw opstarten. En Netflix geeft nu ook zwart beeld. Alle andere apps werken wel, alleen Netflix geeft problemen. Als we Netflix kijken via de Apple TV of de smart TV zelf is er niks aan de hand, alleen kijken via het KPN menu werkt niet; zwart beeld, wel geluid en ondertiteling. ☹️

Reputatie 2

Tanoshii, dat probleem hebben wij de laatste tijd ook geregeld. Zit je tv te kijken of Netflix, gaat de ontvanger ineens helemaal opnieuw opstarten. En Netflix geeft nu ook zwart beeld. Alle andere apps werken wel, alleen Netflix geeft problemen. Als we Netflix kijken via de Apple TV of de smart TV zelf is er niks aan de hand, alleen kijken via het KPN menu werkt niet; zwart beeld, wel geluid en ondertiteling. ☹️

Bijna gelijk probleem tv geeft alleen de gids maar na schakelen gaat beeld op zwart en ook geen geluid.

Netflix op kanaal 200 beginscherm goed bij afspelen alleen geluid én ondertiteling.

complete reset modem en ontvangers geeft geen ander resultaat evenmin de “frisse” start of software installatie '

Alle kabels zitten ook goed.

gaarne suggesties.

Wij hebben sinds een paar weken ook een dergelijk probleem bij Netflix, kanaal 200. Juist op spannende momenten gaat het beeld heel kort op zwart, soms een paar keer achter elkaar gedurende een halve tot een hele seconde. Heel irritant. 

Als ik dan terug ga in de film en hetzelfde fragment weer afspeel is het beeld er wel. Dat dit juist op spannende momenten gebeurd heeft denk ik te maken met snelle veranderingen in het beeld. Het valt me op dat op heel rustige beeldmomenten het niet zo gauw gebeurd. Geluid en ondertitels blijven daarbij overigens wel o.k. Herstarten lost het probleem niet op.

Meestal gebeurd het overigens niet direct in een film, maar na een half uur of langer.

Het is een nieuw probleem. We hebben daarvoor altijd probleemloos kunnen kijken. Er is voor het begon niets veranderd in modem, aansluitingen of de tv.

We hebben het probleem dat hier ook genoemd wordt over het vanzelf opnieuw opstarten van de ontvanger overigens niet.

Bij mij nu ook zwart beeld bij Netflix. Bijna dagelijks staat hier Netflix aan, maar iedere keer moet ik de ontvanger resetten voordat ik weer beeld heb van Netflix. Waardeloos!! Kan het zijn dat de ontvanger een keer vervangen moet worden. Ik heb deze sinds 2016.

Hier precies hetzelfde!

kijken we via kanaal 200, zwart beeld wel geluid.

kijken we via de de app op de tv geen problemen.

ook de laatste tijd met tv kijken herstart of wat het kastje dan ook doet en hebben we ineens blauw beeld.

 

Hier ook precies het zelfde probleem.

sinds vorige week zwart beeld bij Netflix. Wel ondertiteling en geluid.

al paar keer opnieuw opgestart maar heeft helaas niets geholpen. 
 

iemand tips? 

:persevere: Hier eveneens zwart beeld.

de vraag is hoe lost KPN dit op? Ligt niet aan Netflix.

 

Ook wij hebben dit probleem. Geregeld dat die zwart beeld geeft, alleen bij Netflix... Waardeloos en ons apparaat is ook al ouder. Zaten ook al te denken dat ontvanger eens vervangen zou moeten worden 

Via tablet werkt Netflix dan wel gewoon

 

Hier precies dezelfde problemen! Ontvanger start zichzelf zomaar ineens opnieuw op terwijl je iets aan t kijken bent. Ook hetzelfde probleem bij Netflix via kpn; zodra je serie aanzet, wel geluid en ondertiteling maar geen beeld. @Kpn wordt dit snel opgelost?

Hier precies hetzelfde probleem. Reset werkt. Maar 4 dagen later is het probleem weer terug.  …

Resetten lost het probleem niet op.…

@kpn: al een idee hoe dit moet worden opgelost ?

Goedendag. Zwart scherm Netflix hier ook. En een aantal minuten uit helpt. Maar zou een andere tvbox helpen? Deze is al een paar jaar oud. We zijn voormalige Telfort abbonee.

Hier ook al dagen zwart Netflix op de slaapkamer, wel ondertiteling. Beneden werkt het wel allemaal goed. Ook boven vaak ineens een nieuwe opstart. 

Hier hetzelfde probleem, wat steeds vaker voorkomt: Netflix opstarten, en bij het kijken van de serie ineens zwart beeld met geluid en ondertiteling. Ik reset dan steeds het zwarte kastje en daarna doet hij het wel met beeld. Maar ik moet nu bijna dagelijks het kastje resetten als ik Netflix wil kijken met beeld. Heel vervelend en irritant. Het kastje is al wel jaren oud, misschien ligt het daaraan? Een oplossing is zeer gewenst!

@Kpn waar zit nu de daadwerkelijke oorzaak? Blijkbaar is dit een probleem dat een patroon heeft. Welke oplossing gaat hiervoor komen? 
 

hoor het graag. 

@Kpn ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord want wij hebben hier ook last van! 
 

Ook wij horen het graag! 

Reputatie 7
Badge +20

Allen. De oplossing van het resetten en het opnieuw inladen van de software, zoals in het eerste bericht in dit topic wordt gemeld, werkt in de meeste gevallen. Echter, als dit niet het geval is lees ik dat graag. Wat ik in dat geval van je vraag: Vul je KPN Forum profiel in met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je  klantnummer en -heel belangrijk - het type tv-ontvanger. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan kunnen we beter kijken of er een generieke oorzaak te vinden is.

@Kpn resetten en opnieuw inladen werkt op het moment vaak wel, maar paar dagen speelt probleem weer opnieuw. Speelt al enige maanden. Vorige week alles weer een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet (als aangeboden oplossing voor het steeds weer vanzelf herstarten van de box), maar zojuist bij Netflix wederom wel geluid maar geen beeld. Wordt wel erg vermoeiend steeds dezelfde problemen.

Ik heb hetzelfde probleem en heb net de KPN forum profiel ingevuld. Arris tv doos, experia Box v10. Moet bijna wekelijks resetten om beeld te krijgen bij Netflix. 

Badge

Hier exact hetzelfde probleem als iedereen hierboven. Zwart beeld, wel ondertiteling en geluid.

Heel irritant.