Beantwoord

Netflix op Arris 5202 hapert

  • 30 January 2020
  • 15 reacties
  • 313 keer bekeken

Ik heb hier ook last van. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door wannez 21 February 2020, 21:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Wannez, welkom! Dat is irritant. Kun je aangeven of jij inderdaad ook een Arris 5202 hebt? En hoe is deze aangesloten op je Experia Box, rechtstreeks bekabeld of zit er iets tussen (draadloze verbindingsset, switch, etc...)?

 

Vul ook je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan meet ik hier de boel door.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd, Wannez. Ik ga er van uit dat het probleem is verholpen. Zo niet, reageer alsnog en beantwoord mijn eerdere vragen :)

Gegegevens bijgewerkt. Ik zit momenteel bekabeld via een switch. Vorige week bekabeld zonder switch.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Wannez! Sorry voor mijn late reactie. Ik heb je verbinding nagekeken, daarin zie ik geen rare dingen. Je hebt ook een glasvezel verbinding, dus aan bandbreedte zal het niet liggen. Merk je, nu je het via een switch hebt lopen ook enig verschil?

Ik kijk nu via de app op tv, buiten kpn afstandbediening om. Gaat nu goed. Alleen net na starten is het beeld heel slecht. Alsof je een 12mp foto terugziet bij 512x256pixels. Paar seconden later wordt het beeld steeds beter.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het met de app van je tv wel goed loopt, Wannez. Het klopt dat het beeld de eerste seconden nog even slecht kan zijn. Dan is Netflix op dat moment even aan het kijken hoe je verbinding is voor hij de passende kwaliteit doorgeeft. 

Daar had ik voorheen geen last van

Reputatie 7
Badge +30

Hoe is je tv verbonden met internet? Heb je een kabel naar de Experia Box, of gaat het via wifi?  Kabel is het beste voor de kwaliteit en stabiliteit van de verbinding, Dus als je dat niet hebt, raad ik dat wel aan. Als het al wel via kabel loopt, zit daar dan nog iets tussen (zoals een switch of draadloze verbindingsset oid)?

Kabel naar switch naar tv

Kabel naar switch naar tv

Hallo @wannez , welk merk en type switch? Geschikt voor IGMP-snooping?

Als je de switch er tussenuit haalt en rechtstreeks op het modem aansluit heb je die problemen dan ook?

Zo niet, dan ligt het aan (een instelling van) de switch en zou je een reset van de switch kunnen overwegen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Een switch kan prima, maar dan moet het er wel een zijn die IGMP snooping ondersteunt, zoals Jan al noemt. Dus dan ben ik ook benieuwd welke het is qua merk en type.

Het is de switch dat tmobile inzet bij het thuispakket

Reputatie 7
Badge +30

Ik weet niet wat T-Mobile aan apparatuur levert, en kan het op hun website ook niet direct vinden. Ik vermoed dat het dan toch een is die geen IGMP snooping ondersteunt. Wat je kunt doen is deze Netgear GS105e aanschaffen. Die ondersteunt dat wel.

Het betreft de air live 5f switch van Telfort.

Reputatie 7
Badge +17

@wannez Is de switch nu van Telfort of T-mobile, of allebei?:wink:  Haha, het doet er niet toe. Ik zie dat er nog niet gereageerd is in dit topic. Zo te googlen zou de switch IGMP-snooping moeten ondersteunen, dus het zou moeten werken. Omdat het al enige tijd geleden is, vraag ik mij af of je het probleem ondertussen hebt weten op te lossen. Laat het maar weten als je nog hulp van ons kunt gebruiken.