Vraag

Nieuwe Arris 4K Ultra HD ontvanger

  • 13 August 2019
  • 162 reacties
  • 27722 keer bekeken

Reputatie 1
Kan iemand mij vertellen welke decoder dit is? Waar je deze bij ontvangt en of deze de oude witte 4K ontvanger vervangd?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

162 reacties

Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ Is de afstandsbediening bij deze ontvanger, dus of via Ir of via Bluetooth? Niet meer gezamenlijk zoals nu?

Mijn Sonos wordt namelijk aangestuurd via Ir, en de ontvanger werkt over de Bluetooth.
Omdat de eerste ontvangers zoals je vermeld via Ir gaan en later via Bluetooth vroeg ik het me eventjes af of dit dus op de nieuwe ontvanger enkel gescheiden is. Geen ramp, maar met een Bluetooth afstands kun je dan weinig,...

Binnenkort moeten jullie de omruiltool ff aanpassen 🤣

@JeroenB22 de afstandsbediening van de nieuwe 4K ontvanger is eerst IR, de Bluetooth variant komt nog.
Reputatie 7
Lezen is een vak,...
heb net 2,5 uur op de chat gezeten maar ik denk dat ziggo een betere en goedkoper is met 4k.
ik overweeg zeker over te stappen. de gewone hd ontvangers van kpn zijn van slecht beeld kwaliteit.
daarin tegen heeft ziggo super beeld en goed koper 67,50 i.pv. 72,50 kpn.
daar gaat weer een trouwe klant van kpn.
Reputatie 7
Geef mij maar goed glas i.p.v. goed koper. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Lezen is een vak,...
Sorry hoor! Ik heb het even over het hoofd gezien, dan hoef je niet zo te reageren. Of jij nooit iets over het hoofd ziet. Kom op zeg!
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ zit er ook de youtube app op en hoe ziet de software er uit?
Ja, heeft een Youtube app. Software ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de andere tv-ontvangers.

@Paul_ Is de afstandsbediening bij deze ontvanger, dus of via Ir of via Bluetooth? Niet meer gezamenlijk zoals nu?
Ik denk wel gezamenlijk hoor.

Nog een detail van de nieuwe AB: de stopknop is vervallen omdat de terugknop dezelfde functie vervult.

Binnenkort moeten jullie de omruiltool ff aanpassen 🤣
Omruiltool😂 Maar inderdaad, dat moet nog gebeuren. Op kpn.com/afstandsbediening vind je 'm al wel trouwens en het programmeren gaat ook iets anders (heel makkelijk in mijn ervaring).


Als er verder nog specifieke vragen zijn dan hoor ik het wel.
Reputatie 7
Nette afstands, ook heeft drie knoppen meer en hopelijk ligt die ook lekker in de hand! Thanks ✌🏻
Kritische noot kleiner minder plastic is uiteraard goed. De maar hierbij hoe zit het met de koeling en warmte ontwikkeling?

Zijdelingse opmerking de afstandsbediening en het apparaat laat goed de macht van Netflix zien.
Reputatie 7
Ik zet mijn vraagtekens bij het gebruiksgemak van de afstandsbediening bij het gewoon lineair televisie kijken nu de cijfertoetsen naar boven zijn verhuisd. Het met één hand bedienen van de televisie wordt wel heel vervelend immers de cijfertoetsen zijn nauwelijks te bereiken door de lengte van de afstandsbediening.

@Paul_ heeft blijkbaar al ervaring dus wellicht dat hij daar wat meer over kan vertellen.

Ook interessant is dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 verdwenen is van de pagina.
Reputatie 7
Ik vind nu de cijfertoetsen beneden erg onhandig. Zoveel gebruiken wij dat niet,... Wel lijkt mij de sourceknop prettiger bereikbaar, en die Netflix toets is natuurlijk geniaal, klik en klaar!

Meestal is het hier de sourceknop, enkele keer de cijfers of de + en - stop, play, record en Netflixen.
Merk met de 4K ontvanger dat ik hierop ook steeds vaker Netflix pak i.p.v. de tv. De ChromeCast is verkocht, inmiddels overbodig.
Afstands van de Tv, blijft toch vaker in de lade liggen,...
Reputatie 7
Badge +22
@JeroenB22 zou je eens een foto willen plaatsen van de achterkant van die 4K ontvanger? Ik wil weten of er Digital Audio Out erop zit. 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +22
Ik zet mijn vraagtekens bij het gebruiksgemak van de afstandsbediening bij het gewoon lineair televisie kijken nu de cijfertoetsen naar boven zijn verhuisd. Het met één hand bedienen van de televisie wordt wel heel vervelend immers de cijfertoetsen zijn nauwelijks te bereiken door de lengte van de afstandsbediening.

@Paul_ heeft blijkbaar al ervaring dus wellicht dat hij daar wat meer over kan vertellen.

Ook interessant is dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 verdwenen is van de pagina.

Bij onze Sony tv zitten de cijfertoetsen ook bovenaan, de meeste afstandsbedieningen van tv’s zitten de cijfertoetsen bovenaan. 😎
Reputatie 7
@Dennis Schreve

ik heb de oude nog 😁
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve

ik heb de oude nog 😁

😳🙈😜
Reputatie 7
Badge +25
De maar hierbij hoe zit het met de koeling en warmte ontwikkeling?
Ik weet niet zo goed hoe ik hier exact antwoord op moet geven. De tv-ontvanger voelt echt niet warm aan na vele uren aan staan. Voldoet dat?

Ik zet mijn vraagtekens bij het gebruiksgemak van de afstandsbediening bij het gewoon lineair televisie kijken nu de cijfertoetsen naar boven zijn verhuisd. Het met één hand bedienen van de televisie wordt wel heel vervelend immers de cijfertoetsen zijn nauwelijks te bereiken door de lengte van de afstandsbediening.

@Paul_ heeft blijkbaar al ervaring dus wellicht dat hij daar wat meer over kan vertellen.

Goede vraag dit. Gebruiksgemak is wat dit betreft zeer subjectief, dus zal ik mijn eigen ervaring delen. Is het wennen als je de huidige gewend bent? Ja, maar het duurde voor mij niet echt lang. Ik moet er wel bij zeggen dat zap via de gids, dus ik gebruik de cijferknoppen niet heel veel (alleen om grote stukken van de gids over te slaan). Ik zit dus met mijn duim voornamelijk rond de pijltjestoetsen. Inmiddels kan ik de nieuwe AB grotendeels blind gebruiken. En persoonlijk groot fan van een apart Netflix-knopje.. Maakt voor net het verschil of ik het gebruik via de stb, of de tv zelf. Maar zoals gezegd, puur mening. Net als dat ik er geen probleem mee heb dat het display weg is...

@JeroenB22 zou je eens een foto willen plaatsen van de achterkant van die 4K ontvanger? Ik wil weten of er Digital Audio Out erop zit. 😉👍🏼
Geen analoge audio uitgang (3,5 mm jack)
Geen scart uitgang
Wel Toslink
Reputatie 7
Ach, internetwebstekkeraansluitingmodule, High Density Multi Injection, en 230Voltjes is meer dan zat 😅
ook de radio over de hdmi kanaal is super butt, vaak valt deze stil.

De maar hierbij hoe zit het met de koeling en warmte ontwikkeling?Ik weet niet zo goed hoe ik hier exact antwoord op moet geven. De tv-ontvanger voelt echt niet warm aan na vele uren aan staan. Voldoet dat?

Yup voor nu voldoet dat, hooguit aanvullend er zitten voldoende ventilatie sleuven in?
Reputatie 7
Waar ik benieuwd naar ben is of de TV ontvanger voldoet aan de Europese richtlijn dat deze in standby niet meer dan 0,3 watt mag verbruiken.
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch ...
Reputatie 7
Badge +22

@JeroenB22 zou je eens een foto willen plaatsen van de achterkant van die 4K ontvanger? Ik wil weten of er Digital Audio Out erop zit. 😉👍🏼Geen analoge audio uitgang (3,5 mm jack)
Geen scart uitgang
Wel Toslink

Ja Toslink dat bedoelde ik! Oké, die zit er gelukkig op:



Ik heb namelijk het geluid lopen via de Toslink, werkt perfect op de ZTE 4K ontvanger. Wil niet anders, @Paul_ heb je dit ook getest? Of ga je dit nog testen op de Arris? 🤔😉
Niet de gelinkte W uitvoering het is dus een OEM product naar de specificaties door de opdrachtgever KPN aangedragen.
Reputatie 7
Badge +22
Ook interessant is dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 verdwenen is van de pagina.
@Paul_ dat klopt wat @wjb zegt, waar is die afstandsbediening gebleven van de ZTE ZXV8001? 😳
Reputatie 7
Badge +22
Waar ik benieuwd naar ben is of de TV ontvanger voldoet aan de Europese richtlijn dat deze in standby niet meer dan 0,3 watt mag verbruiken.
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch ...

Dan zou het mooi zijn als deze instelling mee wordt genomen in de nieuwe firmware:

”Geen analoge audio uitgang (3,5 mm jack)
Geen scart uitgang”

Niets voor mij dus met mijn 4K TV. Ik heb mijn receiver aangesloten op de scart uitgang van mijn huidige TV ontvanger en een duo blue tooth kastje op de audio uitgang om te luisteren met 2 in ear koptelefoons (ouderdom hè, maar ook de hoogte en plaats van de TV geeft geen geweldig geluid, vandaar deze oplossing). Aansluiting aan de TV geeft vertraging in het geluid. Ben dus niet echt blij met het ontbreken van deze mogelijkheden en vind het ook getuigen van een slechte klantvriendelijkheid. Is het nu echt zo moeilijk om de naar mijn idee toch echt nog wel veel gebruikte mogelijkheden niet zo maar om zeep te helpen? Gaarne verklaring van de reden van dit besluit.
Reputatie 7
Badge +25
Waar ik benieuwd naar ben is of de TV ontvanger voldoet aan de Europese richtlijn dat deze in standby niet meer dan 0,3 watt mag verbruiken.
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch ...

3,3 watt. Er zit echter wel een energiespaarstand optie in (deep sleep), maar staat voor nu nog uit (kan je wel aanzetten in het menu). We zijn met dit punt dus wel actief bezig op het moment. Zie ook die screenshot van Dennis.

Ik heb namelijk het geluid lopen via de Toslink, werkt perfect op de ZTE 4K ontvanger. Wil niet anders, @Paul_ heb je dit ook getest? Of ga je dit nog testen op de Arris? 🤔😉
Nope, ik werk via HDMI... Maar dat werkt wel gewoon hoor.

Waar die AB is weet ik zo niet. Even in de gaten houden en anders mail ik erachteraan.