Beantwoord

Ondertiteling tijdens casten iTV online

  • 22 June 2019
  • 20 reacties
  • 2793 keer bekeken

Ik weet dat je bijna alle programma’s via teletekst 888 kunt laten ondertitelen. Maar dit werkt niet als ik ga casten van mijn iPhone of iPad naar de tv. Ik kan via de afstandsbediening van de tv wel op teletekst 888 drukken, maar krijg dan de meteen melding ‘Geen Teletekst’. Waarom kan dit niet? Ik heb ondertiteling standaard ingesteld op de app van KPN TV, ik kan op mijn iPhone en iPad dus alle programma’s bekijken met ondertiteling, dus begrijp niet waarom hij ondertiteling niet ‘meeneemt’ naar de tv tijdens het casten. Graag jullie reactie.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 24 June 2019, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Joost Rekers, Welkom hier! Voordat je gaat casten kun je de ondertiteling instellen via Profiel > Instellingen > Ondertiteling. Als je daarna gaat casten, werkt het dan wel op je tv?
Reputatie 7
Badge +19
@Joost Rekers, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Reputatie 4
Badge +1
Heb hier hetzelfde probleem, en de gegeven oplossing werkt niet.
Hoi Marina,
Wij kregen nu pas jouw antwoord, dus vandaar mijn late reactie.
Zoals ik al aangaf, heb ik ondertiteling standaard ingesteld op de app (inderdaad bij Profiel>Instellingen), en kan ik op de iPhone en iPad dus alles altijd met ondertiteling bekijken. Het heeft dus geen zin om, voordat ik ga casten de ondertiteling in te stellen, want die is al ingesteld!
Hopelijk lukt het om met een afdoend antwoord te komen. Alvast veel dank!
Groet, Joost
Hoi Marina, ik heb nog antwoord gekregen. Kijk je nog even?

Joost
Dat 888 niet werkt lijkt me logisch dat zit niet in de app software en er wordt lijkt mij geen teletext signaal mee gestuurd waar de tv software iets mee kan.

Het lijkt er dus op dat de in de app ingebakken ondertiteling niet mee gecast wordt dat is vreemd. Dat zit dan niet goed in de app.
Dank je wel, Galdor. Aan jouw antwoord heb ik al meer aan dan aan het antwoord van KPN... Hopelijk kan KPN hier iets aan doen!
Reputatie 7
Maar de app speelt geen enkele rol meer bij het casten, de Chromecast communiceert immers rechtstreeks met de bron en niet via de app. Dat zou dus betekenen dat de ondertiteling met de stream meegestuurd zou moeten worden maar dat is niet het geval, deze lijkt er door de app aan toegevoegd te worden (hij loopt ook absoluut niet synchroon). Dat zal daarom dan ook niet kunnen werken via een Chromecast of Android TV.
@wjb afgaande op jouw reactie werkt de ondertiteling bij jouw wel als je via de app cast?
Ik ga er ook vanuit dat het 2 afzonderlijke signalen zijn en alleen het video en geluid wordt doorgezet
Reputatie 7
@wjb afgaande op jouw reactie werkt de ondertiteling wel als je via de app cast?
Ik weet niet op basis waarvan je tot die conclusie komt. Ik zeg juist dat de app geen enkele rol meer speelt bij het casten. Je kunt de telefoon en/of tablet zelfs volledig uit zetten, de cast zal gewoon doorgaan. Je cast dus nooit via de app. Het enige dat je bij casten doet is een opdracht naar de Chromecast sturen om de stream bij het iTV platform op te halen.

Ik ga er ook vanuit dat het 2 afzonderlijke signalen zijn en alleen het video en geluid wordt doorgezet
Er wordt dus helemaal niets doorgezet, de Chromecast haalt beeld en geluid rechtstreeks bij de iTV server op.
Je begrijpt me weer eens verkeerd.

Als je in de app de ondertiteling aanzet en je cast krijg je bij jouw dan wel of geen ondertiteling. Zoals geopperd door Marina, de reden dat ik er vanuit ging dat het bij jouw wel werkt komt door de opmerking over het niet syncroon zijn. Nu begrijp ik dat je daarmee de ondertiteling in de app zelf bedoelt.

Met doorgezet worden bedoel ik dus exact wat je nu schrijft, dat alleen het eigenlijke materiaal vanaf het TV platform wordt opgehaald niet de ondertiteling. Vanuit de itv server via de chromecast 'doorgezet' naar de tv.
Reputatie 7
Als je in de app de ondertiteling aanzet en je cast krijg je bij jouw dan wel of geen ondertiteling.
Natuurlijk geen ondertiteling!

Maar de app speelt geen enkele rol meer bij het casten, de Chromecast communiceert immers rechtstreeks met de bron en niet via de app. Dat zou dus betekenen dat de ondertiteling met de stream meegestuurd zou moeten worden maar dat is niet het geval, deze lijkt er door de app aan toegevoegd te worden (hij loopt ook absoluut niet synchroon). Dat zal daarom dan ook niet kunnen werken via een Chromecast of Android TV.
Ben inmiddels wel benieuwd of KPN nog gaat reageren...
Ben inmiddels wel benieuwd of KPN nog gaat reageren...
Alleen als er met een goed onderbouwd antwoord kan worden gereageerd. Wat nu is gemarkeerd is niet het antwoord, dat was eerder een vraag.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Joost Rekers, Welkom terug. Er komt altijd een reactie, maar dat kan soms even duren op het forum. Ik heb de vraag uitgezet bij mijn collega's van iTV. Zodat ik je een duidelijker antwoord kan geven. Zodra ik een reactie heb, hoor je van mij.
Hoi Marina, dank voor je reactie. Ik wacht braaf af. Groet, Joost
Beste,

Tot nu werkt de teletekst ondertiteling niet bij casten van Interactieve TV KPN app via Chromecast naar tv, hoe oplossing? Bij Start NPO app werkt juist wel! Dat ligt aan jou,KPN !!

Al eerder mail naar itvapp@kpn.com gestuurd, reageert niemand........Schaam jij ,kpn!!!!

Grs A.H.
Reputatie 7
Al eerder mail naar itvapp@kpn.com gestuurd, reageert niemand........Schaam jij ,kpn!!!!
Helemaal mee eens. Ook ik heb nog nooit een terugkoppeling gekregen op mails naar itvapp@kpn.com.

Hallo allen,

ik geloof dat deze vraag nog steeds niet is beantwoord. Ik zoek ook een antwoord op dit probleem. Vanuit de iTV app worden de ondertitels voor nederlandstalige programma's niet met het casten naar de TV meegestuurd. Dit gebeurd ook niet als je cast via tv.kpn.com in een browser op de PCV of laptop.

Gaat dit nog opgelost worden?

 

Groet,
Pieter

Hoi @Joost Rekers, Welkom terug. Er komt altijd een reactie, maar dat kan soms even duren op het forum. Ik heb de vraag uitgezet bij mijn collega's van iTV. Zodat ik je een duidelijker antwoord kan geven. Zodra ik een reactie heb, hoor je van mij.


Zou je antwoord op deze topic kunnen geven? Alleen bij live stream werkt ondertiteling wel, maar niet bij opgenomen NL programma’s.

Graag oplossing.

Groet, Tony