Opgelost: [Storing interactieve tv (online)]: Foutcode AVS-500-5005

  • 27 July 2020
  • 146 reacties
  • 2874 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Update 27-07-2020 20:54 uur:

De storing is inmiddels verholpen! 

Update 27-07-2020 20:12 uur:

Er is inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem en alles zal langzaam maar zeker weer naar behoren moeten werken. De storing is nog niet afgemeld, dus het kan zijn dat je nog problemen ervaart. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten.

 

Op dit moment is er een storing gaande waarbij verschillende klanten problemen kunnen ervaren met itv online, terugkijken, opname en de gids. Op het moment dat de tv-ontvanger gereset is, werkt ook het live tv niet. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het oplossen van dit probleem. Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij het topic updaten. In de tussentijd is het advies om de tv-ontvanger niet te resetten. Excuses voor het ongemak!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Ik krijg foutcode AVS-500-5005.

volgens KPN op internet / die bestaat die code niet.

Thuis krijg is dus geen menu en geen Netflix.

verdere info kan ik niet vinden. Sowieso klapt de verbinding er de laatste dagen er spontaan meerdere keren uit, waardoor er op opnieuw gestart wordt!

Reputatie 2

Ik krijg exact dezelfde melding.

tv ontvanger opnieuw opgestart maar zonder resultaat.

He, dat is lastig. Zeker als de code nergens vermeld staat (dan weet ik het ook helaas niet).

Kunnen jullie wel aangeven welke ontvanger het betreft?

Arris 5202, Arris 2952, Arcadyan 2260, zte8001 of andere.

Hallo,

 

hier dezelfde melding 

bij mij gaat het om de arris vip 2952

Ik heb exact het zelfde. Al drie keer alle stappen doorlopen met herstart modem en tv ontvanger. Het gaat om de Aris-Vip5202.

Ook hier dezelfde melding, heb een Artis vip5202

 

Reputatie 2

He, dat is lastig. Zeker als de code nergens vermeld staat (dan weet ik het ook helaas niet).

Kunnen jullie wel aangeven welke ontvanger het betreft?

Arris 5202, Arris 2952, Arcadyan 2260, zte8001 of andere.

Hier de Artis 2952

Het is dus niet type gerelateerd. Verder kan ik er ook niks mee, hier zal KPN wat mee moeten (achterliggende IT afdeling). Dat kan verzorgt worden via een KPN moderator, die hier nog komt.

Hebben jullie daarvoor je forumprofiel al ingevuld? Dan geef je toestemming dat ze in je achterliggende systemen mogen duiken.

Hier hetzelfde probleem na de update naar vernieuwde weergave Menu en programmagids

Badge

Hier het zelfde probleem geen Gids en maar 16 zenders

 

Ontvanger is type Arris 2952.

op Iris opgestart en nu krijg ik wel weer het menu / Netflix.

opvallend dat met name de laatste dagen dit vaker gebeurd.

mogelijk dat KPN daar een verklaring voor heeft!

René Engelen

 

 

 

Hier ook het zelfde.

Op Iris = opnieuw opgestart ( zie mijn vorige bericht ) iPhone maakt er maar iets van :-(

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag allen! Ik zie dat er meer klanten last van hebben, dit heeft waarschijnlijk te maken met de storing van iTV. De storing is gemeld en hier wordt hard aan gewerkt. Voorlopig adviseren we om niet te gaan herstarten of resetten! Zodra we meer weten of een oplostijd hebben laat ik weer van me horen!

Beste KPN, we ontvangen keer op keer (na opnieuw opstarten) deze code. Kunnen geen apps en /of opnames starten. Graag een oplossing!

Hier hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd maar helaas… (Ging op den duur vanzelf resetten) 

Ik heb nu hetzelfde probleem, op 1 van mijn 2 aansluitingen. In de huiskamer kan ik nu alleen handmatig een zender kiezen en volume regelen. Verder helemaal niets:Geen opnames kijken, geen teletekst, geen index programma. Vòòr deze"storing" heb ik geen gekke acties ondernomen. De tv in slaapkamer werkt wel helemaal goed, dat  maakt het extra mysterieus Ik heb alles al gereset maar dat helpt niet. Ik heb niet buitenshuis ingelogd of tv gekeken. Ik maak me zorgen of ik gehackt ben en/of misschien de buurvrouw die ook KPN heeft en waarmee ik in onmin ben, iets heeft gedaan. Ik zou daarom hoedanook graag willen weten wat de oorzaak is. Met vriendelijke groet. 

Hier hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd maar helaas… (Ging op den duur vanzelf resetten) 

Werkt inmiddels weer op opnames na.. Ook bij terugkijken krijg ik deze melding.

 

ik heb hetzelfde probleem als liefsteroos. ook net ineens

 

Hier hetzelfde als bij #Liefsteroos,,

foutcode avs 500 5005,

geen gids, 

Alles gereset, de router als iTV kastje

waarschijnlijk iets mis bij KPN?

 

met vriendelijke groet,

Lida

Ik heb de code ook. Kan ook niet meer bij mijn opnames.

Wij hebben ook het zelfde probleem. Zelfs modem opnieuw opgestart dat hielp niet.

 

Heb ook de code. Al 3 keer gereset. Programma's kwijt, gids en info kwijt…. 

Dit is op de iPad, 

 

mijn vorige reactie betreft de televisie ITV 

Zelfde probleem. Kan alleen zenders wisselen door handmatig nummers in te toetsen op afstandsbediening, P+/- werkt niet. Volume +/- werkt ook, verder niets. Settopbox is Acadyan HMB2260 v2