Beantwoord

papieren contract voor digibeet zonder mailadres

  • 8 July 2020
  • 17 reacties
  • 176 keer bekeken

Goedendag. Ik stel deze vraag voor een wat oudere vriend, zonder computer of mailadres. Hij had nog een vaste lijn abonnement van KPN. Wilde graag een pakket om ook tv te hebben. Abonnement afgesloten in winkel. Nu wil hij graag een contract op papier, maar dat heeft hij niet gekregen. Hij heeft geen mailadres, dus ontvangt hij geen rekeningen. Hij is digibeet, dus hij heeft geen computer. 

Dit is natuurlijk wel heel vervelend. Je hebt toch recht op een contract voor een duur product als dit? Ik kan natuurlijk een mailadres voor hem aanmaken, maar dan wordt hij van mij afhankelijk, dat vinden we beiden niet prettig. En hoe moet dat met de rekeningen? Kan hij die echt niet meer op papier ontvangen, terwijl dat bij zijn vaste lijn abonnement wel mogelijk was? 

Ik besef dat dit een ouderwets probleem is, maar er zijn wel meer mensen zoals hij, graag hoor ik iets van u hierover.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 9 July 2020, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Els T. ,

Ik hoop niet dat jullie een abonnement hebben afgesloten voor Interactieve TV. Want dan heb je ook altijd internet erbij en dan begin je bij 42,50 per maand voor internet en 10,00 voor TV. 

En 52,50 per maand is dan wel heel er duur voor als je alleen TV wilt kijken. 

Dan kan jouw vriend wellicht beter Digitenne nemen als er bij hem ontvangst mogelijk is op Digitenne. Dat heb je namelijk voor 18 euro per maand. 

Als jullie het net de afgelopen week hebben afgesloten voor hem, dan kun je mogelijk nog afzien van het abonnement.

 

 

Hoi Noordzee, hij had nog vaste telefoon, maar dat werd heel duur. Vandaar deze overstap. Voor digitenne moet je goed bereik hebben, dat is bij hem twijfelachtig, begane grond en compleet ingebouwd tussen huizenblokken. Ontvangst van mobiele telefoon is ook belabberd. Anders was hij daar wel naar overgestapt.

 

Mar daar gaat het nu eigenlijk niet om. Hij wil graag zijn contract op papier. Als eerste. En bij de vaste telefonie kon hij zijn rekening op papier krijgen. Nu wordt er gezegd dat het naar zijn e-mailadres verstuurd is, maar dat heeft hij niet...

Ik ken div digibeten met itv, ik heb hier nog niet eerder van gehoord, ws geregeld aan de balie van een KPN winkel.

 

Toch even over de niet gestelde vraag als het mag ajb.

Ontvangst van mobiele telefoon is ook belabberd.

Dat is een totaal ander systeem.

begane grond en compleet ingebouwd tussen huizenblokken.

Dat is niet zo best natuurlijk, maar toch, het hangt er maar van af, waar/hoe ver de zender staat.

Hoi Kees, inderdaad, geregeld  aan de balie, maar geen contract op papier. Uiteindelijk is het wel gelukt om zonder mailadres de iTV te installeren, en die bevalt goed. 

 

Het gaat bij de mobiel wel om een prepaid die het net van KPN gebruikt. Het gaat om de keuzes die ja kan maken. Vaste telefonie van KPN vond hij erg duur worden. Hij belt niet vreselijk veel. Mobiel was een goed alternatief geweest, maar viel dus af vanwege de slechte dekking, tegelijk wilde hij graag weer goede tv. 

Digitenne is dus een andere zendmast? Ja, misschien zou het dan wel werken. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Als het zo blijft doet hij dat dan misschien als dit contract afloopt, want zonder toegang tot contract of rekening voelt toch niet goed. 

Digitenne zijn zeker andere masten, in de stad staan er meerdere, in de buitengebieden maar enkele :

https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/

Kies voor UHF

Het is jammer dat KPN de vaste telefonie zo duur maakt, het gaat allemaal over internet en is maar een klein beetje data ivm televisie maar je betaald er de hoofdprijs voor.

Daar is een oplossing voor, een eigen voip(telefonie) kastje om te bellen via het internet wat er al is wegens itv. Maar dat moet dan wel ingesteld en beheerd worden door een handig iemand in de omgeving.

Helaas zit de “moderne mensch” mobiel te bellen naast een breedband aansluiting, erg vreemd dit soort technische “vooruitgang”.

Die hoofdprijs dat klopt. Nu heeft hij dus een pakket waarin telefonie redelijk betaalbaar is, en ook werkt. 

 

Maar die digitale dingen, Tsja, hij wil wel proberen het te leren, maar dat kost tijd, en hij heeft nog niks, niet eens een smartphone. Toch wil een mens graag zelfstandig zijn leven blijven regelen, dat wordt wel een beetje moeilijk gemaakt op deze manier.

Gebeld met helpdesk. Contract kan geprint in de winkel. Rekeningen kunnen per post tegen meerkosten. Terug naar de winkel dan maar. 

En weet iemand een oplossing voor dat slechte mobiele bereik?

Reputatie 7
Badge +28

Die hoofdprijs dat klopt. Nu heeft hij dus een pakket waarin telefonie redelijk betaalbaar is, en ook werkt. 

 

 

@Els T. Hoe duur is zijn abonnement nu? Rond de 60 euro per maand voor bellen en TV? Dat noem ik niet redelijk betaalbaar. 
 

In welke plaats woont hij? Want dan kan ik beoordelen of Digitenne een optie zou zijn. 

Hoi Noordzee, het kan vast goedkoper, dat gaan we onderzoeken , maar voorlopig is hij toch blij dat hij weer tv heeft. 

Hij wilde eerst naar T-mobile, zijn goedkoper. Had het contract al afgesloten, in de winkel. Ging terug om papieren contract te vragen. Toen bleek dat zij het afgezegd hadden, ze hadden de kennisgeving naar zijn (niet bestaande) email adres gestuurd. Motivatie: de lijn is vol. Dus dan maar KPN. 

 

Hij woont in Amsterdam. 

Reputatie 7
Badge +28

@Els T.

In Amsterdam kun je prima Digitenne ontvangen met een meegeleverde kleine binnenantenne. 
 
In combinatie met een mobiel telefoonabonnement zou je dan veel goedkoper uitkomen dan nu. 

Oké, dank je voor het antwoord. Die mobiele telefoon moet dan wel beter werken dan hij nu doet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Els T. Fijn om te lezen dat het wat betreft het contract geregeld is, deze zouden ze inderdaad kunnen printen in de winkel. Voor wat betreft het mobiele bereik zou ik even moeten kijken hoe het bereik is. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met de postcode en het huisnummer van meneer? Dan ga ik uitzoeken hoe het met het bereik zit. Ik begrijp dat meneer ook internet heeft? Dan zou hij eventueel bellen via Wifi aan kunnen zetten op het toestel. Dit ondersteunt de mobiele verbinding en kan voor een betere kwaliteit van gesprekken zorgen. 

Beste Rutger. Wat betreft de mobiele verbinding: ik heb zijn postcode en huisnummer ingevuld. De vermoedelijke oorzaak van het slechte bereik zou kunnen zijn dat hij schuin onder de zendmast woont, die staat aan de overkant van de straat op het dak. Maar hoor het graag van je. 

 

Bellen via WiFi is voor hem niet bruikbaar denk ik, daarvoor heb je toch een smartphone nodig? Hij gebruikt een simpel mobieltje, geen smartphone. Hij is digibeet, en dat strekt zich ook uit tot smartphone gebruik. Hij is slim genoeg van zichzelf, maar digitale dingen zijn een soort blinde vlek. 

( even hardop denken )

Deze man wil bellen voor zo min mogelijk kosten, logisch.
Door de technische “vooruitgang” kom je dan op een mobiele telefoon uit, een zendertje gebruiken ipv de draad verbinding (internet/televisie) die ook actief is.
Ik heb in mijn omgeving meerdere mensen die een vaste telefoon hebben maar vanwege de hoge gesprekskosten er niet mee bellen. Ik bel ze dan (terug) op die lijn, dat kost mij niets en klinkt een stuk beter !

Thuis bel ik nooit met een mobiel, waarom zou ik ?
En voor buiten de deur heb ik een uiterst eenvoudig simyo(=kpn) mobieltje.

Reputatie 7
Badge +15

@Els T. Bedankt voor het aanvullen van het profiel. Ik heb het even gecontroleerd en ik zie inderdaad dat de binnendekking voor mobiel niet optimaal is en dat dit inderdaad ook te maken lijkt te hebben met het feit dat hij net onder de mast woont. De dekking buiten lijkt goed te zijn, maar binnen zorgt het voor problemen. Voorlopig staan er geen wijzigingen of onderhoud aan de mast gepland. Helaas is dit ook niet iets waar ik direct invloed op heb. 

Dank je Rutger.  Ik weet wel dat hij in die buurt niet de enige is met een slechte ontvangst. En je gaat natuurlijk niet naar buiten om te bellen. 

Maar dan weten we het in ieder geval zeker. 

Weet iemand nog of het uit kan maken welke mobiele telefoon je gebruikt, welk merk?

Reputatie 7
Badge +15

@Els T. Ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat je niet naar buiten gaat om te bellen. Wellicht dat het bereik in de toekomst nog zal verbeteren, maar op dit moment kan ik daarin dus helaas niets betekenen. Ik durf eerlijk gezegd zeker voor oudere telefoons niet te zeggen of er een merk/model echt uitspringt qua bereik, wellicht dat er een mede forumgebruiker is die hier tips voor heeft.