Beantwoord

Problemen met de YouTube app op de ontvanger

  • 4 July 2021
  • 50 reacties
  • 488 keer bekeken

Badge

Hier nog steeds problemen met youtube,zowel kanaal 201 als de app.meerdere keren opgestart,modem uit,stekker eruit,software eraf gegooid,fabrieksinstellingen terug gezet,niks helpt.

Heb meerder berichten gelezen op forum en uitgevoerd,meeste was van 2 jaar geleden maar ziegeen recente berichten met problemen,iemand hier wel de oplossing voor intussen?

Graag,help mij verder🤗

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 15 July 2021, 09:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7

Hoi @DirkNatas Klootwijk, welkom bij ons op het forum. Je hebt een probleem met de YouTube app op onze ontvanger begrijp ik, maar het is me nog niet duidelijk wat het probleem precies is. Zou je dat kunnen vertellen? Daarnaast ben ik ook benieuwd welk type tv-ontvanger je van ons hebt en hoe deze is aangesloten op de Experia Box (het modem). Is dat met een directe kabel, een draadloze verbindingsset of anders? Met die antwoorden kan ik verder met je meedenken. Ik hoor het graag van je.

Badge

Hij blijft laden,hapert,niet opstarten dat soort problemen,continue.er gaat geen dag voorbij of er is wel iets mis.

Wij luisteren graag naar you tube maar zo is er niks aan en dit al voor bijna 2 jaar,al vaak aan de lijn gehangen maar nooit geen oplossing voor gevonden.

Is draadloos met versterker terwijl modem 3 meter verder hangt,het haalt niks uit helaas.

 

Reputatie 7

Wat voor versterker precies, kan je daar een foto van plaatsen? Ik ken de situatie in jouw huis natuurlijk niet, maar zou een directe kabel over een afstand van 3 meter niet mogelijk zijn? 

Badge

Heb er 3 voor in het stopcontact van jullie vandaan.

Ja de ene tv zou dat moeten redden al moet ik daar door de muur heen boren maar de andere tv heeft t ook dus dat is geen optie,en daarbij komt het is alleen bij you tube,niet bij tv kijken gewoon

Reputatie 7

Ah, je bedoelt een draadloze verbindingsset? Dat is iets anders dan een versterker, ik dacht dat je een Wifi versterker bedoelde. Dat is het niet dus, met deze kastjes gaat het signaal door het stroomnetwerk. 

Je hebt het nu ook over 'de ene tv’, je hebt er meerdere dus? En doet YouTube hetzelfde op alle ontvangers? Ik ben ook benieuwd welk type ontvanger je hebt.

Badge

Ja het gebeurd op beide tv's zoals ik beschreef,het type  van de kastjes is DVS 1200.

Hallo Dirk,

Dat is de draadloze verbindingset @Jasper Bedoeld een tv ontvanger dan moet je denken aan bijvoorbeeld arris vip2952.Als je nog een motorola ontvanger hebt kan die volgens niet eens YouTube aan. 

Badge

 

Badge

Dit is wat ik heb,ik zou ff niet weten wat ik anders moet hebben,de modem?

nee het zwarte kastje waar de ethernet kabel naar toe gaat.Het kastje waar de tv met scart of hdmi op is aangesloten.Of heb je een smart tv met de app?

zoiets als dit

 

of deze voor als je 4k hebt

 

Badge

Aha,dat is deze

 

ja,die inderdaad

 

Reputatie 7

De draadloze verbindingsset (DVS) bedoelde ik niet inderdaad, de Arris is waar ik naar zocht. Bij beide tv's heb je dit type tv-ontvanger staan ook dus, of staat er bij de andere een ander model? Heb je ook andere streamingdiensten kunnen proberen om te kijken of het daarmee ook is, zoals bijvoorbeeld Amazon Prime of Netflix?

 

Badge

Bij beide tv hetzelde kastje,die andere programma's hebben wij niet

Heb je misschien nog een experia box van het type v7 of ouder?Ik meen ergens gelezen te hebben dat tv ontvangers daar niet goed meer mee werken

Badge

Experia V10 hebben we ,geen flauw idee of deze dat dus ook heeft

nee,met de v10 zou het gewoon moeten werken.Kan je proberen de ontvanger direct bekabeld op de experia box aan te sluiten?en lukt het dan wel? Als het dan werkt is de dvs het probleem.

Badge

Dat gaat niet dan moet ik eerst door de muur heen boren.hij staat er 3 meter vandaan maar wel eerst de muur door en om dat "ff" te proberen zie ik niet zitten,dan zit ik straks met gat in de muur als het niet opgelost is

dat begrijp ik.Misschien kan @Jasper nog wat regelen maar mijn ideeen zijn dan op….Maar welke foutmelding krijg je precies?Het zou kunnen dat je een software update niet hebt gekregen maar dat lijkt me sterk aangezien je al een fabrieks reset gedaan hebt.Maar doen beide ontvangers het niet met youtube?Maar heeft u misschien een smart-tv?vaak zit daar ook youtube op.

Badge

Hij laad niet of blijft haperen middenin een liedje,soms start hij ook niet eens op en blijft t beeld grijs of op you tube vast staan.ook doet hij dit op beide tv's

dit zou te weinig internet snelheid kunnen zijn.Welke snelheid staat hier https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ ? Zou je ook de dvs met de ethernet kabel met een laptop of pc kunnen verbinden en dan een speedtest uitvoeren?https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm. en zit je dvs in een direct stopcontact of in een stekkerdoos? Veel vragen maar dit is een raar probleem.

Reputatie 7

Is het ook niet mogelijk om een van de ontvangers tijdelijk met een langere kabel aan te sluiten, zodat je niet hoeft te boren en de kabel omloopt, om te kijken hoe het op die manier gaat? Zou je daarnaast ook je forumprofiel nog volledig in kunnen vullen? Dan kan ik ook een blik werpen op de verbinding.

Badge

@martijn197108  koper/dsl is 57 ,bonded is 115 mbit/s

Ze zitten beide in stopcontact niet in doos

@Jasper profiel ingevuld en met kabel geprobeerd maar laad nog ontieglijk lang en hapert midden in nummer,net als anders helaas