Beantwoord

Problemen uhd ontvanger (alweer)

  • 31 January 2019
  • 12 reacties
  • 192 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik had 1 jaar geleden al eens een draadje gestart mbt de uhd ontvanger.
toen is het een hele tijd goed gegaan maar sinds een paar weken is het weer steeds vaker voorgekomen dat ik zwart beeld heb en de ontvanger uit moet zetten (aan de achterkant) en opnieuw moet opstarten.

Zoals gezegd ging het een hele tijd wel goed, hoe zou het nu dan kunnen dat het weer slecht gaat?
Is er een update geweest de laatste weken?
Maar belangrijker: kan het opgelost worden?

Met vriendelijke groet,
Michel
icon

Beste antwoord door wjb 1 February 2019, 00:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

ik had 1 jaar geleden al eens een draadje gestart mbt de uhd ontvanger.
toen is het een hele tijd goed gegaan maar sinds een paar weken is het weer steeds vaker voorgekomen dat ik zwart beeld heb en de ontvanger uit moet zetten (aan de achterkant) en opnieuw moet opstarten.

Zoals gezegd ging het een hele tijd wel goed, hoe zou het nu dan kunnen dat het weer slecht gaat?
Is er een update geweest de laatste weken?
Maar belangrijker: kan het opgelost worden?

Met vriendelijke groet,
Michel


Hoe is de itv aangesloten? Draadloos via een dvs of bekabeld direct naar het modem? Wat voor ontvanger heeft uw? Motarola, Arris? Grote of een kleine?

Probeer ook even de resolutie in te stellen via de afstandbediening.
Menu -> Beeldscherm kwaliteit -> beeldscherm resolutie op automaties.
Hij is bedraad aangesloten.
Resolutie staat op auto.
ontvanger is een ZTE meer zie ik er niet op staan.

Er is hier niets verandert aan instellingen sinds hij die storingen weer vaker geeft.

Het ging een hele tijd goed zoals gezegd.
Reputatie 2
Badge
Hij is bedraad aangesloten.
Resolutie staat op auto.
ontvanger is een ZTE meer zie ik er niet op staan.

Er is hier niets verandert aan instellingen sinds hij die storingen weer vaker geeft.

Het ging een hele tijd goed zoals gezegd.


Als het scherm zwart is geeft die dan ook een foutcode aan op de display van het itv kastje? bijvoorbeeld: F303
Reputatie 7
Als het beeld zwart is en je drukt op de menu knop, wordt het menu dan wel zichtbaar?
Ik denk wel dat ik het menu dan kan opvragen maar dat weet ik niet zeker (heb ik nog nooit gedaan).
maar de infobalk onderin doet het dan wel van alle zenders, dus wat er op dat moment op de zender is.
Ik neem aan dat ik daarom ook wel het menu zou kunnen bekijken.

Hij is bedraad aangesloten.
Resolutie staat op auto.
ontvanger is een ZTE meer zie ik er niet op staan.

Er is hier niets verandert aan instellingen sinds hij die storingen weer vaker geeft.

Het ging een hele tijd goed zoals gezegd.
Als het scherm zwart is geeft die dan ook een foutcode aan op de display van het itv kastje? bijvoorbeeld: F303


Volgens mij geen foutcode
gewoon de zendernummers, kan ook gewoon schakelen naar andere zenders maar overal zwart beeld en wel de infobalk
Reputatie 7
Dat is dan heel duidelijk een HDCP 2.2 probleem.
Zet zowel de televisie als de TV ontvanger helemaal uit (los van de stroom) en laat ze vijf minuten uit staan. Draai in die tijd de hdmi kabel eens om. Zet vervolgens de TV ontvanger en de televisie weer op stroom.
De HDCP 2.2 handshake zal nu opnieuw uitgevoerd worden en dat zou ertoe kunnen leiden dat het dan weer zal werken. Let op, het is dus niet een garantie dat het weer gaat werken.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Dat is dan heel duidelijk een HDCP 2.2 probleem.
Zet zowel de televisie als de TV ontvanger helemaal uit (los van de stroom) en laat ze vijf minuten uit staan. Draai in die tijd de hdmi kabel eens om. Zet vervolgens de TV ontvanger en de televisie weer op stroom.
De HDCP 2.2 handshake zal nu opnieuw uitgevoerd worden en dat zou ertoe kunnen leiden dat het dan weer zal werken. Let op, het is dus niet een garantie dat het weer gaat werken.
Nee heb je, ja kun je krijgen.



Oke dat ga ik morgen eens proberen.
maar hoe kan het dan dat het nu ineens weer is en een lange tijd nergens last van heb gehad?
hdcp 2.2??
dat is dus bekend hier, kunnen ze dat dan niet fixen?
Reputatie 7
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met die 4K Ultra-HD ontvanger tijdens de 4K pilot.
Niet zozeer problemen met HDCP 2.2, maar met sneeuwbeeld. Er zijn echter zoveel problemen met HDCP 2.2 bekend dat je er een dik boek mee kunt vullen.
Het vervelende is dat zelfs interferentie van buitenaf er voor kan zorgen dat de HDCP 2.2 handshake niet wil lukken.
Ook een firmware update van de televisie zelf kan er debet aan zijn. Ook de 4K ultra-HD ontvanger heeft vlak voor de kerst een firmware update gehad, maar dat wil nog niet met zekerheid zeggen dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt.
Wat is het merk en type van jouw televisie?
Samsung
UE55MU7070
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Mitch01, welkom! Heel vervelend lijkt me dit.. Fijn dat je al advies van wjb hebt gekregen. Heb je bovenstaande al kunnen testen? En wat zijn je bevindingen? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik het ook intern doorgeven. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Heb je het trucje van wjb nog kunnen proberen? Ik ben benieuwd of je daar al verbetering in merkt. Verder wordt vanuit ons nog aangeraden om de ontvanger te resetten, dus niet alleen uit en aan.