Beantwoord

Reset lost problemen ontvanger niet op

  • 10 July 2019
  • 12 reacties
  • 189 keer bekeken

Mijn TV ontvanger (Motorola VIP 1963) spoelde niet meer goed door of terug bij terugkijken van programma's.
Ik heb de ontvanger 2 keer gerest met manier 1 en 1 keer met manier 2. Na helemaal gewacht te hebben tot de programmagids terug is, is het probleem nog niet verholpen.
Wel alles gereset zonder terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat ik dan o.a. de unieke opname van de lancering van Andre Kuipers in 2011 kwijt ben.
Weet iemand nog een oplossing??

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door megavlaai1616 10 July 2019, 22:29

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@megavlaai1616

Ruil die oude Motorola om voor een moderne Arris of Arcadyan via deze pagina.

Opnames d.m.v. opnemen pakket blijven behouden, maar wissen wel automatisch na 1 jaar.
Reputatie 7
@Tycha
Volgens mij heb je het helemaal begrepen. Ik geef dadelijk aan dat ik oude opnames niet kwijt wil, dan moet je niet zo'n onzinnig advies geven om een andere TV ontvanger te nemen.
Reputatie 7
Badge +11
Ik reageerde omdat je opnames na omruilen behouden blijven,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vip-1963-doet-het-niet-meer-473327
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @megavlaai1616, Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je bepaalde opnames wilt behouden. De beelden van de lancering van André Kuipers zijn erg bijzonder. Het is al genoemd in dit topic, maar de opnames worden na één jaar automatisch verwijderen. Gelukkig kun je de lancering ook via Youtube ook terugkijken. Dankzij WJB is dit avontuur nu zelfs te vinden op ons forum 🙂 Als een reset de problemen met je ontvanger niet oplost en je kunt de ontvanger omruilen, zou ik dat zeker aanraden. De opnames blijven bewaard in een cloud, waardoor je ze ook weer terug kan kijken op je nieuwe ontvanger. Weet je zo voldoende?
@wjb Bedankt voor je reactie met de beelden van de lancering van André Kuipers. Ik heb de lancering van André Kuipers gebruikt als voorbeeld om te geven dat ik goede reden om de motorola 1963 wil behouden omdat er opnames op de HDD staan.
Uit de link in de 2e reactie van @Tycha blijkt dat opnames al lang in de cloud bewaard blijven waardoor ik zelf niet meer kan bepalen hoe lang ik opnames wil bewaren. Mijn opnames ouder dan 1 jaar zijn dus al weg😂

@Tycha, Bedankt voor de link in je tweede mail. die maakt het allemaal wat duidelijker.

@Marina_ Het nadeel van de huidige manier van TV kijken en de opnames bewaren in de cloud is de bewaartermijn die KPN hanteert. Als KPN op één of andere reden het besluit neemt om de opnames maar 9 maanden of korter te bewaren dan heb ik daar geen invloed op. M.a.w. ik ben geen baas meer over mijn eigen opnames. KPN bepaald dus of ik nog een oude opname kan kijken.
Uiteraard kan je op youtube veel vinden zoals deze lancering maar dan heb ik nog steeds niet zelf in de hand hoe lang ik dat kan nakijken en of ik het eenvoudig kan vinden.
Er kunnen ook opnames zijn die je langer wilt bewaren dan KPN beslist en niet terug te vinden zijn op youtube. Als je (klein)kind van ca. 8 jaar op TV in één van de vele programma's waarin kinderen een prominente rol hebben dan kan je zo'n opname na 3 jaar niet meer aan je kind laten zien.
Ik heb wel eens vernomen dat KPN de opnames niet langer kan bewaren omdat de omroepen/zenders dat niet toe staat ivm omdat zij de rechten op het programma hebben, echter diezelfde omroepen zenden wel beelden uit van paar jaar oud als het hun uitkomt. Kijk maar eens naar de vele programma's over verkeersfouten, daar zitten regelmatig beelden uit 2010 in.
Misschien kan KPN het mogelijk maken dat abonnees de mogelijkheid krijgen om bewust te kiezen om beelden langer te bewaren tegen een kleine vergoeding.
Nog aanvullende informatie

De reden dat ik de TV ontvanger wou resetten was dat ik problemen had met het doorspoelen van een programma. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het probleem veroorzaak werd door het programma dat ik wilde kijken, niet door de TV ontvanger.
Reputatie 7
Badge +11
Qua software loop je met een Motorola al best achter. Die krijgen wat dat betreft al zeker 2 jaar geen updates meer.
Verder zul je, zeker met een Full HD of 4K tv, een beter HD beeld ervaren; er zit gewoon een betere beeldchip in de nieuwe apparaten. Ook zijn ze écht véél sneller in de bediening.

Omruilen die stok oude Motorola 😀
Reputatie 7
Badge +11
Nog even over de opnames, die worden verwijderd na 1 jaar, opslag kost KPN geld , zie ook dit topic https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-beperkt-houdbaar-466509
@ Tycha,

Wie zegt dat ik de behoefte heb om full HD of 4K tv te kijken. Of ik binnen 1 seconde of een halve seconde van zender kan wisselen maakt mij niet uit.

Dat de opslag in de cloud KPN geld kost is hun probleem, niet het mijne. Ik heb er niet om gevraagd om alles is de cloud op te slaan, dat initiatief is van KPN uit gegaan.

Einde discusssie
Reputatie 7
@Tycha suggereert ook niét dat je Full HD of 4K moét kijken. Ze geeft alleen aan dat het beeld stukken mooier is. Dat jou ontvanger vandaag de dag niet meer werkt zoals gewenst kan dat door de leeftijd gebeuren. Hier kan KPN ook niets aan doen, die vooroorlogse ontvanger uit 2011? kun je prima omruilen. Want de huidige line-up werkt echt stukken prettiger.

Iedere provider heeft tegenwoordig cloud-based oplossingen. Dit is inmiddels al jaren zo. Ooit zal die ontvanger sneuvelen en ontkom je er sowieso niet aan. Dus moét je wel in de cloud opnemen. Om nu enkel kpn over één schouder te trekken is ook niet zo netjes. Maar goed als jij huur wilt blijven betalen voor een stokoud apparaat met invaliditeitsproblemen. Prima van mij mag het! Ik vind het zonde geld, of je het apparaat dus nu omwisselt of pas bij overlijden moet je dan maar zelf weten.
Reputatie 7
Badge +19
@megavlaai1616, Een voordeel van opnames bij ons is dat ze 'overal' beschikbaar zijn d.m.v. een cloud, maar het nadeel is inderdaad dat opnames komen te vervallen. Als je een keer op tv komt dan kan je die opname inderdaad niet voor altijd bewaren. Een extra dienst aanbieden voor een paar euro waarbij je een x aantal uur langer kan bewaren dan een jaar, vind ik ook een goed idee. Maar het is natuurlijk de vraag hoeveel klanten hier daadwerkelijk gebruik van zouden maken want alle wensen verschillen per klant. Daar is dan weer marktonderzoek voor nodig. Voor nu is het in ieder geval zo dat opnames maximaal een jaar houdbaar zijn, en ik heb niets gehoord over wijzigingen hierin.

Over de omruil van de ontvanger, dat is uiteraard aan jou. Jouw probleem heeft in ieder geval een oorzaak gehad en dit heeft te maken met de rechten van het programma. Mocht je alsnog tegen problemen aanlopen, kun je alsnog het advies van Tycha opvolgen en de ontvanger omruilen via deze tool.

Reageer