Beantwoord

RTL-5 en NET-5 geen HD-"Glas" meer

  • 16 October 2019
  • 17 reacties
  • 606 keer bekeken

Reputatie 7

De HD-"Glas" zenders RTL-5 (665) en NET-5 (668) worden met de bitrate van HD zenders uitgezonden. (7Mbps) De andere HD-"Glas" zenders worden nog wel met de bijbehorende bitrate uitgezonden. (12,5Mbps)

In het onderstaande screenshot zie je een deuk in de verbruikte bandbreedte waarbij de HD-"Glas" zender RTL-5 gekeken werd.

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 November 2019, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi wjb. 

Voordat ik dit doorzet, hoe is dit precies gemeten? Ik snap wat je zegt en lees de grafiek ook juist, maar hoe ben je op deze grafiek gekomen? Wat zijn de labels van de X-as? De zenders zelf neem ik aan?

Reputatie 7

De grafiek toont op de Y-as de verbruikte download bandbreedte op de WAN poort van mijn EdgeRouter Lite 3 die rechtstreeks aangesloten is op de NTU uitgezet tegen de tijd op X-as.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Een HD-"Glas" stream verbruikt ongeveer 12,5Mbps en een HD stream verbruikt ongeveer 7Mbps. Bij het schakelen tussen twee zenders zie altijd dat voor een korte periode een piek in het verbruik. Er wordt geschakeld van NPO-3 (12,5Mbps) naar RTL-4 (12,5Mbps) naar RTL-5 (7Mbps) en vervolgens weer terug naar RTL-4 en NPO-3.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, een real-time meting van de gebruikte bandbreedte met een daling op het moment dat je naar RTL 5 gaat. Ik snap hem. Ik maak hier werk van. 

Reputatie 7

Duidelijk, een real-time meting van de gebruikte bandbreedte met een daling op het moment dat je naar RTL 5 gaat. Ik snap hem. Ik maak hier werk van. 

Dank dat je er werk van gaat maken.

Ik zie de uitkomst binnenkort wel. :slight_smile:

Reputatie 7

@Alex_P, heb je al een terugkoppeling?

Reputatie 7
Badge +24

Hmm, vreemd dit. Maar nope. Ik ga hier wat mensen spammen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

En ook gelijk een update. Het juiste team is nu aangestuurd, ik verwacht uiterlijk volgende week een antwoord. :) 

Reputatie 7

En ook gelijk een update. Het juiste team is nu aangestuurd, ik verwacht uiterlijk volgende week een antwoord. :) 

En, hoe staan we er voor?

Reputatie 7
Badge +24

Uhm, geen idee. Blijkt lastig te zijn. Toevallig 2 dagen geleden nog achteraan gemaild. Ik wacht wederom af, maar heb alle vertrouwen dat het in onderzoek is. Ik neem aan dat je nog steeds 7/8 meet? 

 

 

Reputatie 7

Vreemd dat jij geen antwoord hebt gekregen want ondertussen meet ik gewoon weer 12,5Mbps.

Blijkbaar hebben ze het lek dus ondertussen wel boven water maar hebben ze dat (nog) niet met jou gecommuniceerd.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien zijn ze me een beetje zat aangezien ik vaak mail! :sweat_smile:  Dankjewel voor de meting weer en fijn dat het in ieder geval is opgepakt. 

Wat zijn die pieken van 15 tot 20 Mb/s, wjb?

Reputatie 7
Badge +28

Bij het schakelen tussen twee zenders zie altijd dat voor een korte periode een piek in het verbruik. 

 

Ik denk dat wjb hierboven het antwoord geeft. Wel een interessant onderwerp dit. 

Reputatie 7

Bij het schakelen tussen twee zenders moet er vast en zeker een buffer opgebouwd worden voor de nieuw gekozen zender zodat kleine haperingen in de communicatie daarna opgevangen kunnen worden zonder dat dat direct leidt tot haperingen in het beeld.

Reputatie 7
Badge +24

Lag aan mij, kwam in een andere mailbox binnen. Ik zag het over het hoofd. 

Mijn collega's kan ik niets kwalijk nemen. :) 

 

 

Reputatie 7

Als jij jouw collega's niet achter de broek aan had gezeten dan waren RTL5 en NET5 nu waarschijnlijk nog steeds geen HD-"Glas" kwaliteit geweest. :wink:

Dank je voor de terugkoppeling. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

Als jij jouw collega's niet achter de broek aan had gezeten dan waren RTL5 en NET5 nu waarschijnlijk nog steeds geen HD-"Glas" kwaliteit geweest. :wink:

Dank je voor de terugkoppeling. :relaxed:

Altijd! Dank ook voor je oplettendheid. Wat zijn we weer complimenteus. :yum: