Beantwoord

Serie opnemen RTL8 "A touch of Frost" Detectives op Woensdag

  • 31 January 2019
  • 17 reacties
  • 344 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dit is al sinds vorig jaar aan de gang en ook al doorgegeven via chat.
Als ik op zondag deze serie inplan. Dan staat het er keurig in.
Ik denk rond maandag wordt het "Detectives op Donderdag" Met daarin "Detectives op Woensdag a touch of frost".
Op Woensdagavond als het had moeten starten is het leeg en wordt er niets opgenomen.

Ik krijg zo een deja vu gevoel rond de oude PTT programmeurs, die toonden te denken dat wat zij deden altijd goed was en nooit controleerden wat de klant vertelde.

Het lijkt net of er elke week een setje wordt gekopieerd van de vorige week, maar dit fout staat.
icon

Beste antwoord door PeterG 10 February 2019, 15:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Heb je bij "geplande opnames" alle oude (serie) planningen van Detectives op woensdag én Detectives op donderdag" verwijderd? De boel daar opgeschoond.
Wat zo irritant is bij KPN is dat ze altijd denken dat de gebruiker het fout doet. Ik ben hier al maanden mee bezig en krijg meestal dit soort denigrerende antwoorden.

Ja natuurlijk heb ik dat gedaan en nog veel meer. Maar nog geen kabel vervangen voor je er mee komt. Ik zit niet op het niveau dat ik een Experiabox een modem (signaalomvormer) noem.
Peter,

Sorry ik dacht dat je een KPN moderator was, dus niet. Dus vergeet svp even mijn stekelige antwoord.
Ik vergeet het. Echter: heb je "geplande opnames" opgeschoond?

Heb je ook al eens in de online versie van I-TV gekeken of de opname van Frost daar dan wel staat?

Dit is al de 4de keer dat RTL 8 (opnieuw) begonnen is met Frost dus ik heb ze wel gezien, zeg maar.

Het probleem is bekend bij één v.d. moderators overigens. De moderator heeft de ervaring dat het in de opnames onder een mapje "detectives op donderdag" komt te staan waarbij, als je het mapje opent, wel gewoon Frost kunt bekijken. Dit is ook de ervaring van een ándere gebruiker overigens. Vandaar dat er nog geen actie op is ondernomen.

Ik zal Frost zodra het in de gids staat (zaterdag is woensdag er ook) ook eens als 'serie' invoeren. En zie wel wat er in de opnamen gebeurt. (mijn 'geplanden opnamen' zijn opgeschoond 😉 )
Ik ken dit probleem dus al lang. Ik heb van alles geprobeerd, ik heb echter veel in "geplande opnames staan", ik dacht dat ik al een keer alles had verwijderd.

Ik heb in dit werk gezeten. Het meest lijkt het erop of de operators een setje hebben dat ze wekelijks installeren. Ooit is het in mijn herinnering volgens mij Frost op Donderdag geweest. Het lijkt wel of ze dit telkens weer erover heen kopieeren. (Maar een guess natuurlijk).

Omdat het slecht te volgen is, had ik ook de gedachte dat het de vorige keer gewoon op was opgenomen. Het kan mij niet veel schelen hoe het er staat. Maar hij nam het gisteren niet op.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Dus bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Cor, welkom! Ik ben de moderator in kwestie waar Peter het over heeft. Ik neem zelf al maanden de Detective op zowel woensdag als donderdag op. Wat ik inderdaad zie met die van woensdag is dat bij een serieopname, de map Detective op Donderdag:... heet, maar de individuele afleveringen in de map netjes Detective op Woensdag: A Touch of Frost.

De kern van het probleem rondom de benaming ligt denk ik bij RTL. Ze zijn, als ik het me goed herinner, destijds begonnen met alleen een detective op donderdag en hebben daarna de woensdag toegevoegd. Waarbij ik dan vermoed dat er in hun aanlevering naar de gidsleverancier (die ons weer de gidsdata aanlevert in een format die onze software kan lezen) een foutje zit waarbij de individuele afleveringen wel goed getiteld zijn, maar dat ze inderdaad voor de serie als geheel per abuis de donderdagtitel hebben overgenomen.

Omdat het opnemen an sich bij mij verder prima gaat heb ik daar verder nooit melding van gemaakt. Maar bij jou gaat ook het daadwerkelijke opnemen niet goed. Dus dat is wel iets waar we naar moeten kijken. Heb je nu je alle instanties van Detectives op... uit je geplande opnames gehaald? Zo ja, wil je het nog een keer als serieopname inplannen en kijken of het dan goed gaat woensdag?

Neem je ook de daadwerkelijke Detective op Donderdag (Poirot) op? Zo ja, gaan die wel goed? Zo nee, zou je die ook willen testen?

Peter, dank dat je ook wilt testen, dat is in dit geval wel even handig.
Erik,

Bedankt voor je reply. Poirot (Donderdag) neem ik nooit op en komt ook nooit in dat "Detectives op Donderdag" bij mij. Ik zal er aan proberen te denken dat dus zondag ook in te plannen, maar ik neem aan dat dat wel goed gaat.
Ik neem aan dat 'per aflevering' opnemen van Frost wel goed zal gaan. Ik begrijp dat het eigenlijk alleen de benaming van het mapje betreft wat dus fout gaat.

Toen ik Frost nog op nam deed ik dat altijd per aflevering overigens. Maar zal voor deze keer 'serie' programmeren.
Vast eerste update. Zaterdagavond ingesteld als serieopname. Op maandag (...) stond er ineens "Detectives op donderdag" als mapnaam inderdaad. Bij openen mapje (in geplande opnamen) staat er wel Detectives op woensdag: A touch of Frost.
Ik heb nogal wat gedaan, vandaag is het opgenomen, maar ik het er ook nog een keer individueel overheen gepland. De vraag is of het nu zaterdag weer automatisch als serie wordt ingepland.
Ben ik weer.

Zaterdagavond dus als serie ingepland. Stond op maandag idd ineens als mapnaam Detectives op donderdag in 'geplande opnames'. Is verder wel gewoon opgenomen en te kijken. Staat IN het mapje Detectives op donderdag wel als 'Detectives op woensdag: A touch of Frost' vermeld.

Zelf neem ik dit soort series ( d.w.z. 1 X per week; geen vervolgen) op als losse afleveringen.
Reputatie 7
Badge +30
Bij mij zijn beide opnamen, zowel Frost op woensdag als de Poirot van vanavond ook goed gegaan. Laten we dan nog even afwachten, Cor, of het nu dan zaterdag bij jou ook goed gaat. Zo ja, dan lijkt het zich hersteld te hebben. Zo niet, dan gaan we hier verder naar kijken.
Ik heb gezien dat Frost op woensdag is ingepland bij Detectives op donderdag. Dus woensdag zal ik kijken of dit werkelijk tot een "opname" hiertoe leidt.
Ik heb gezien dat Frost op woensdag is ingepland bij Detectives op donderdag. Dus woensdag zal ik kijken of dit werkelijk tot een "opname" hiertoe leidt.
Ik heb inmiddels geconstateerd dat dit zo is. En het is gewoon afspeelbaar. Behalve dus de fout in de MAPnaam zie ik geen probleem.

Peter schreef: Zaterdagavond dus als serie ingepland. Stond op maandag idd ineens als mapnaam Detectives op donderdag in 'geplande opnames'. Is verder wel gewoon opgenomen en te kijken. Staat IN het mapje Detectives op donderdag wel als 'Detectives op woensdag: A touch of Frost' vermeld.

Ik heb inmiddels geconstateerd dat dit zo is. En het is gewoon afspeelbaar. Behalve dus de fout in de MAPnaam zie ik geen probleem.

Klopt maar:
Zaterdag 8 dagen geleden ingepland als serie
Maandag hierop is de serienaam veranderd in serie Detectives op Donderdag
Woensdag is het in de opnames gezet
Gisteren is het in serie Detectives op Donderdag gepland als A touch of Frost

Ik dacht dat vorige keer toen het probleem kwam bij. Het ging toen op woensdag niet in de opnames maar leek voor die tijd gewist.

Ik zal dus t.m. woensdag controleren wat er nu gebeurt.
Het lijkt er op dat nu alles is goedgegaan. (De tekst in het seriopnemen is fout maar daarover had ik al geschreven dat ik er niet zo erg aan til)
Reputatie 7
Badge +30
Excellent! Heel goed om te horen. Dan verwacht ik dat het verder ook goed blijft gaan, en dat er wellicht eerder wat issues met de synchronisatie van jouw opnames waren waardoor het dan niet goed wordt opgenomen.