Beantwoord

Terugkijken met KPN iTV app op Samsung Smart TV werkt niet goed

  • 30 August 2020
  • 17 reacties
  • 2289 keer bekeken

Ik heb meerdere Samsung TV’s en gebruik al jaren de KPN iTV App. Alle Samsung TV’s uit 2020 welke een hogere software versie Tizen draaien geven problemen bij het terug kijken van een programma. Mijn andere Samsung TV’s hebben dit probleem niet. Bij terug kijken stopt het beeld en loopt geluid verder maar na verloop krijg ik de melding dat de video niet geladen kan worden. 

Hieronder een lijst van de verschillende software versies van mijn TV’s:

Tizen versie 1280.5 geeft geen problemen, terug kijken werkt

Tizen versie 1300.5 geeft geen problemen, terug kijken werkt

Tizen versie 1302.5 geeft problemen, beeld hapert, geluid loopt verder

Tizen versie 1304 geeft problemen, beeld staat stil, geluid loopt verder maar na verloop de melding dat video niet geladen kan worden.

Hoop graag dat ik geholpen kan worden met dit vreemde probleem.

icon

Beste antwoord door Natasja 8 September 2020, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @FiekeEngel. Welkom hier op het Forum. Er is op dit moment wel een storing met Terugkijken, waarbij de foutcode STB-ZAP-01 zich voordoet. Maar het lijkt erop dat jij tegen een ander probleem aan loopt. Ik heb dit gemeld bij het iTV Online team. Als ik een reactie heb, deel ik die met je. 

Naast deze post heb ik ook de support desk gebeld en zij hebben een ticket aangemaakt van de storing. Helaas heb ik een email ontvangen waarin vermeld wordt dat het opgelost is echter is dit niet het geval. 

Reputatie 6
Badge +9

Naast deze post heb ik ook de support desk gebeld en zij hebben een ticket aangemaakt van de storing. Helaas heb ik een email ontvangen waarin vermeld wordt dat het opgelost is echter is dit niet het geval. 


Dat is jammer om te @FiekeEngel. Ik kan die storingsmelding zo snel niet terugvinden op basis van je abonnement. Zou je je klantnummer nog toe kunnen voegen aan je profiel? Ik heb de vraag nog uit staan bij het iTV Online team of er issues zijn met de iTV app in combinatie met de nieuwere Samsung software. Ik laat het aan je weten als ik een reactie heb ontvangen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @FiekeEngel. Ik heb een reactie van mijn collega's. Er zijn op dit moment inderdaad problemen met het terugkijken op Samsung Smart TV's uit 2020. Op deze website kun je op basis van het modelnummer van je TV kijken of het inderdaad om het 2020 model gaat. Het probleem is aangekaart bij Samsung en de verwachting is dat er een fix voor komt in de volgende firmware update. Wanneer die beschikbaar zal zijn, is helaas nog niet bekend. 

Jammer dat ik vandaag wederom bericht krijg dat het opgelost is maar het nog steeds niet werkt. Ook onbegrijpelijk dat 2 grote spelers zoals KPN en Samsung dit niet voor elkaar krijgen en dat een bedrijf als Netflix totaal geen problemen heeft om zijn applicatie op elk apparaat wereldwijd aan te bieden iets wat zij overigens al jaren doen. Helaas moet ik dus voor terug kijken van een programma op een TV van EUR 3600,- een decoder plaatsen…...:-(

Wat jammer dat je niet goed ingelicht bent, FiekeEngel.

Maar er is momenteel een probleem met de app in Samsung 2020 televisies. Dat werkt inderdaad niet goed met o.a. opnamen kijken. En derhalve ook met Terugkijken want dat is ook via de opnameserver. Live kijken kan wel. (en gepauzeerd neem ik aan).
Daar loopt ook een topic over:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/samsung-smart-tv-itv-app-opname-bekijken-werkt-niet-508570?postid=1074032#post1074032

Helaas moet ik dus voor terug kijken van een programma op een TV van EUR 3600,- een decoder plaatsen…...:-(

Hmm, wat beeldkwaliteit en functies betreft zou ik op een dure TV ZEKER de losse decoder gebruiken. Heb je glasvezel? Dan zéker! Via de decoder worden ook snelle bewegingen (bv met sport als voetbal en tennis) véél beter verwerkt.

De app gaat ook weer werken.

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap zeker dat je baalt, @FiekeEngel en het is vervelend dat je de melding krijgt dat het is opgelost. Ik vrees dat dit een automatische melding betreft. Zoals ik al aangaf is het probleem bekend bij de juiste partijen en wordt er hard aan een oplossing gewerkt. We houden je via het Forum uiteraard op de hoogte. 

Is voor dit probleem inmiddels een oplossing?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Vic1966, ik krijg hier nu minder berichten over dan eerst dus dat wekt goede hoop. De oplossing hiervoor moet bij Samsung weg komen dus helaas heb ik daar inhoudelijk niet echt zicht op. Het wil wel helpen regelmatig de app te updaten of opnieuw te installeren.

Beste Thomas, dank voor je reactie. Mijn KPN iTV versie is 2.7.21 en updaten helpt niet. Tot voor kort speelde het probleem alleen bij commerciële zenders maar nu levert ook het terugkijken van NPO uitzendingen een probleem op. De hele Samsung Frame loopt vast en reageert nergens meer op. 

Reputatie 7
Badge +20

Welke versie van Tizen heb je op de televisie staan?

Ben hier al meer opmerkingen tegengekomen dat de app op de Samsung Frame (een 2020 versie dus) niet goed werkt. Hier ook momenteel 2.7.21 op mijn Samsung uit 2019 en die app werkt gewoon goed. Het zit 'm dus in de versie van de tv-software lijkt mij.

NOTA BENE

Ik gebruik gewoon de decoder. Mooier beeld; meer zenders; opnamen BBC First en België af te spelen (die kunnen niet via de app); erotiek pakket beschikbaar (eigenaar app vind erotiek niet gewenst). Decoder start stukken sneller v.u. standby. En last but not least de radiokanalen.
De decoder is, mits in het zicht van de tv-balk (Connect box dus) i.v.m. de IR-hub, volledig met de afst.bed. van de Samsung bedienbaar.

Zie ook mijn eerdere reactie in dit topic :wink: .

De app is wel ideaal als backup voor een evt. defecte decoder. Zeker als je, zoals ik, maar één decoder hebt.

De software versie op de Samsung Frame is 1403

Ik heb The Frame 2020 met Tizen 1460 momenteel. De app van KPN iTv download wel, maar bij installeren blijft het op 0% hangen en vervolgens annuleert het installeren. Is hier iets aan te doen?

@BillieBob

Helaas werkt het nog steeds niet goed met modellen van 2020 en jonger.

Maar ja, of je de app écht als main source wilt gebruiken → ik gebruik 'm alleen voor on demand materiaal.

Hier namelijk meer dan 'wat’ nadelen van de app momenteel. Zie hier.

 

 

Ja die nadelen ken ik.

Ik wil echter ESPN kijken op een ander adres, waar ik nu verblijft, terwijl mijn KPN abonnement nog doorloopt. Dat kan ook vanaf de laptop, maar had leuk geweest als het via de App kon. Afijn, het zal tzt wel opgelost worden. 

 

Tenzij de problemen niet technisch zijn maar commercieel tussen beide partijen. Zou niet de eerste keer zijn dat dat de reden van een niet-functionerende smartTV app is.

@BillieBob

Oh, de app voor Samsung en LG televisies kan alleen op het adres gebruikt worden waar het abonnement loopt! Er zit namelijk een IP check op.

Buiten de deur kun je alleen kijken via laptop, tablet en smartphone. Evt. alle 3 met Chromecast.

Laptop kan  met hdmi met een tv verbonden worden. Chromecast kan ook via Google Chrome browser.