Beantwoord

tv ontvanger reageert niet altijd op afstandsbediening

  • 6 mei 2019
  • 51 reacties
  • 1680 keer bekeken


Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@TMG1961, Wanneer ik een ontvanger omruil betaal je niet ineens extra. Als een nieuwe ontvanger het probleem oplost, dan moet de oude ontvanger wel geretourneerd worden. Ik begrijp dat je er op dit moment weinig energie voor hebt, omdat het teveel is i.c.m. je ziekte. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Ik begrijp je situatie en laat het er nu bij. Mocht je toch nog willen dat ik de ontvanger omruil, stuur je dan weer een bericht?

*Admin: Bericht aangepast
Reputatie 7
@Marina_ (met correctie) en @TMG1961
Marina_ schreef: Als een nieuwe ontvanger het probleem oplost, dan moet de oude ontvanger wel geretourneerd worden
Reputatie 7
Badge +19
🕵🏻Scherp PeterG, de oude ontvanger inderdaad!
Reputatie 2
Badge
De tv ontvanger heeft zijn ups en downs. Soms reageert hij goed en andere keren moet ik verschillende keren drukken en ook verschillende posities proberen om van kanaal te verwisselen of de tv gids te kunnen bekijken. Had Marina_ 2 dagen geleden al een bericht gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Dus wacht het nog even af.
Reputatie 2
Badge
Helaas na ruim 3 dagen nog altijd geen antwoord. Net 10 keer moeten drukken voordat de tv ontvanger eindelijk eens begreep dat ik van kanaal wilde wisselen. Aangezien ik na 3 dagen wachten op een antwoord op prive bericht nog altijd niks gehoord heb graag het topic sluiten en verwijderen.
Reputatie 7
Hoi, Marina was vrij van woensdag t/m vrijdag i.v.m. weekenddienst. Alleen tijdens vakanties worden cases door een achterwacht opgenomen. Bij vrije dagen is dat niet zo. Voordeel: je houdt één aanspreekpunt. Nadeel: het kan dus soms even een paar dagen duren.
Ze komt er dus vandaag of morgen op terug.

En ik bedacht me nog iets:
We hebben vaker (niet veel... keer of 3) een slecht reagerende ontvanger gehad. Wat in de meeste situaties hielp was het geheel of gedeeltelijk bedekken van de IR sensor met een oude bankpas of donker plakband. Je moet dan wel iets meer richten op de ontvanger 😉 maar heeft ie minder last van storende andere IR signalen in de lucht. Of reflecties daarvan.
Bij de Arcadyan hmb2260 zit de IR sensor aan de linkerkant.

Andere gekke oplossing: kokertje van het wc papier.
Reputatie 7
Badge +19
@TMG1961, Excuses voor het wachten. Je hebt al het één en ander geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb ervoor gekozen om een nieuwe ontvanger op te sturen, deze wordt morgen bij je bezorgd tussen 13:30 en 18:00. De oude ontvanger kun je meegeven aan de koerier. Ik heb helaas geen invloed om dezelfde ontvanger op te sturen die je had, dus welke jouw kant op komt is voor mij ook een verrassing. Hopelijk lost dit het probleem wel op, zo niet dan kun je het advies van PeterG nog testen.
Reputatie 2
Badge
Hoi Marina, Probleem is dat ik morgen tussen 12.30 en18.30 niet thuis ben. Dus een koerier sturen heeft geen zin.
Reputatie 7
Badge +19
@TMG1961, De ontvanger is al aangevraagd. In dit geval wordt de ontvanger bij de buren bezorgd of ze komen een andere dag terug. Mocht je dan nog niet thuis zijn, dan levert PostNL het pakket bij een Servicepunt in de buurt.
Reputatie 2
Badge
Ik wil absoluut niet dat iets bij de buren afgeleverd wordt.
Reputatie 2
Badge
Hoi, Marina was vrij van woensdag t/m vrijdag i.v.m. weekenddienst. Alleen tijdens vakanties worden cases door een achterwacht opgenomen. Bij vrije dagen is dat niet zo. Voordeel: je houdt één aanspreekpunt. Nadeel: het kan dus soms even een paar dagen duren.
Ze komt er dus vandaag of morgen op terug.

En ik bedacht me nog iets:
We hebben vaker (niet veel... keer of 3) een slecht reagerende ontvanger gehad. Wat in de meeste situaties hielp was het geheel of gedeeltelijk bedekken van de IR sensor met een oude bankpas of donker plakband. Je moet dan wel iets meer richten op de ontvanger 😉 maar heeft ie minder last van storende andere IR signalen in de lucht. Of reflecties daarvan.
Bij de Arcadyan hmb2260 zit de IR sensor aan de linkerkant.

Andere gekke oplossing: kokertje van het wc papier.


Serieus? Ik ga toch geen koker van wc papier voor mijn tv ontvanger zetten of mbv zwarte tape of bankpas iets afplakken. Ik heb geen infrarood apperatuur in mijn huis en denk niet dat de buren vanuit hun huis met een eventueel infrarood apparaat kunnen storen op de sensor van mijn ontvanger.
Reputatie 7
Ik heb geen infrarood apperatuur in mijn huis ...
Wat denk je van jouw Panasonic TV?
Reputatie 2
Badge

Ik heb geen infrarood apperatuur in mijn huis ...Wat denk je van jouw Panasonic TV?

Dat het een goede tv is. Maar die had ik niet meegerekend als zijn storende factor voor de IR sensor van de tv ontvanger.
Reputatie 7
Dat het een goede tv is. Maar die had ik niet meegerekend als zijn storende factor voor de IR sensor van de tv ontvanger.
En toch kan de inactiviteitssensor een behoorlijk storende invloed hebben op de werking van de IR bediening van een TV ontvanger.
Reputatie 2
Badge

Dat het een goede tv is. Maar die had ik niet meegerekend als zijn storende factor voor de IR sensor van de tv ontvanger.En toch kan de inactiviteitssensor een behoorlijk storende invloed hebben op de werking van de IR bediening van een TV ontvanger.


Dat wist ik dus niet. Maar dan vraag ik me af waarom zou het dan beter zijn om de tv ontvanger achter de tv te plaatsen?
Reputatie 2
Badge
Heb berichtje gekregen dat de nieuwe ontvanger vandaag tussen 13.30 en 14.35 geleverd zou worden. Na overleg is de afspraak van vandaag verplaatst van 13.00 naar 15.00 uur. Maar ik moet dan echt uiterlijk 14.35 weg en geen seconde later.
Reputatie 2
Badge
De nieuwe tv ontvanger is geactiveerd en getest. Wat een luxe, een wereld van verschil tov de oude ontvanger. Het is een HMB2260 maar deze werkt perfect. @Marina_ hartelijk bedankt voor opsturen van nieuwe ontvanger. Ben helemaal happy. Alle anderen bedankt voor de tips en aanreiken van mogelijke oplossingen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @TMG1961, Fijn om te lezen dat de nieuwe ontvanger wel werkt. Ik heb je nog een privébericht gestuurd over de kosten en de verrekening van de kosten van de koerier. Geen gekke dingen 😉 maar dan ben je even op de hoogte!
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen @TMG1961, Fijn om te lezen dat de nieuwe ontvanger wel werkt. Ik heb je nog een privébericht gestuurd over de kosten en de verrekening van de kosten van de koerier. Geen gekke dingen 😉 maar dan ben je even op de hoogte!

Pardon? ,Moet ik gaan betalen omdat JIj een koerier stuurt. IK heb niet gevraagd om een koerier voor een tv ontvanger te krijgen op de zondag. Die heb jij getsuurd zonder eerst met mij te overleggen. IK ga hier dus een klacht over indienenj en KPN vliegt er na d afloop huidig contract uit. IK ben nu dus echt kompleet over de rooie
Reputatie 2
Badge
IK heb gebeld en een klacht ingediend. Het is van de zotte dat er ongevraagd een koerier gestuurd wordt voor afleveren van de ontvanger terwijl deze ook gewoon vandaag of morgen geleverd had kunnen worden.

Voor mij is dit afgehandeld en zal het forum voortaan links laten liggen en bij problemen bel ik wel met KPN. Mijn huidige contract laat ik lopen en zal aan eind eerst heel goed moeten nadenken of ik nog wel verder wil met KPN .
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TMG1961, Je reactie sluit niet helemaal aan op mijn laatste (privé)bericht. Ik leg juist uit dat ik de kosten voor je verreken. Dat houdt in dat je er niets voor betaalt. Juist een coulance omdat ik in het topic had gelezen dat je niet heel mobiel bent.
Reputatie 2
Badge
@Marina_ Ook hier mijn welgemeende excuses. Ik had je prive bericht niet goed gelezen. Mijn fout. Het spijt me enorm en neem mijn woorden terug, zoor zover dat nog mogelijk is.
Reputatie 2
Badge
@Marina_ IK heb nogmaals gebeld en de situatie uitgelegd. Er wordt een notitie toegevoegd zodat er gezien kan worden dat de fout bij mij lag en de ingediende klacht kompleet onterecht is.Nogmaals mijn excuses en ik hoop dat je geen problemen krijgt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TMG1961, Het is je vergeven! 😉 Lief dat je nog even gebeld hebt, maar had de situatie altijd kunnen uitleggen. Ik kom door een klacht niet zomaar in de problemen. Geen zorgen. Allang blij dat het probleem is opgelost en het je duidelijk is dat je de kosten voor de koerier niet hoeft te betalen. Ik wens je een fijne dag 🙂
Reputatie 2
Badge
@Marina_ Dank je en jij ook een fijne dag.
PS..kan iemand Slimmerik naast mijn naam veranderen, want als ik dat was had ik wel beter gelezen.

Reageer