Vraag

Waarom lukt het KPN maar niet om mij het nieuw aangevraagde 4K tv kastje toe te sturen!?

  • 30 July 2020
  • 36 reacties
  • 506 keer bekeken

3 weken geleden extra tv kastje aangevraagd, zou binnen 24 uur bevestiging krijgen. Niet dus!

Meerdere malen via chat contact gehad, laatste toezeggeing van vorige week vrijdag is dat er uiterlijk afgelopen maandag contact met mij opgenomen zou worden door de logistieke afdeling (WTF stuur gewoon dat kastje op), je raad het al niet dus. Vandaag wordt ik na een half uur wachten in de chat op mijn beurt er uit geknikkerd, waarna de chat opeens storing heeft.

Dit is niet mijn eerste geval met KPN waar alles fout gaat!

Frapant is dat het nieuwe (derde) kastje al wel vermeld in mijn abonnement staat dus incasseren zal ze vast wel gaan lukken..…

Kan iemand mij AUB dat kastje toesturen of desnoods weer schrappen uit mijn abonnement als het dan allemaal zo moeilijk is?

Graag een bevestiging!

Verder maar eens goed nadenken wat ik ga doen als het contract straks afloopt....  

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen beste jstm.heeft u een hussel 4k abonnement aan gevraagd. dan pas wordt er een 4k decoder naar u op gestuurd. Ik ben net zo als u ook maar een klant van kpn.🤔

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @JSTM, welkom! Je hebt dus al drie weken geleden een nieuwe ontvanger aan je abonnement toegevoegd, maar deze nog steeds niet ontvangen? Daar moet dan zeker even naar gekeken worden. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit na.

Goedemorgen Erik, 

 

Dank voor je reactie. 

Als ik mijn gegevens invul op het profiel mag ik aannemen dat dat alleen zichtbaar is voor KPN en niet overall?

 

Mvg. 

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen Erik, 

 

Dank voor je reactie. 

Als ik mijn gegevens invul op het profiel mag ik aannemen dat dat alleen zichtbaar is voor KPN en niet overall?

 

Mvg. 

Ja, er staat bij welke velden privé zijn. Woonplaats is dat niet. Hoef je eventueel ook niet in te vullen. 

 

Volgens mij staat het erin! 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @JSTM. Ik zie hier dat de eerste order die drie weken geplaatst is niet goed is gegaan. Die ontvanger is dan ook nooit daadwerkelijk aangevraagd. Vanuit het contact dat je op de 25e hebt gehad is dit nagevraagd bij de logistieke afdeling. Dat moet dan wel gebeuren om te checken waar het precies is misgegaan. Als namelijk de order wel goed was, maar alleen het verzenden niet, dan moet logistiek dit oplossen. In dit geval is dus de order niet goed gegaan. Daarom is vervolgens op de 28e, nadat dit duidelijk werd, de 3e ontvanger opnieuw voor je aangevraagd. Daar is ook per e-mail een bevestiging van gestuurd. Deze order is wel goed gegaan. Dus ik verwacht ook dat je vandaag of morgen de ontvanger binnen krijgt.

Hallo Erik, 

 

Dank voor je uitleg.

Van de week een mail gehad met wijziging abonnement, verwachte internetsnelheid ofzoiets en een opsomming van mijn abonnement. Nergens vermeld dat er iets toegestuurd gaat worden! 

Verder vannacht mail gehad, bestelling gereed. Niets gereed, want ik heb nog niets.…

In de TNT app staat in elk geval ook voor vandaag nog geen levering g van een pakketje vermeld. 

Maar eens zien of er morgen dan wat komt. 

 

 

Helaas geen pakje gezien vandaag..... 

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is naar, @JSTM. Ik ga er opnieuw achteraan, want ik zie hier ook een discrepantie in het systeem. Deze geeft namelijk, ondanks de mails die verstuurd zijn dat er een ontvanger is toegevoegd, nog steeds alleen je eerste twee aan. Dus ergens gaat iets mis hier wat ik moet laten nakijken. Want als we nu gewoon een ontvanger los toesturen, dan staat deze niet geregistreerd in je abonnement en dat is niet de bedoeling. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Hoi Erik, 

Niet om vervelend te doen, maar somehow is dit geen verassing voor me....... 

 

Ik hoop dat je het op kunt lossen en dat ik tevens ook niet betaal voor iets wat ik niet heb.

 

Gr. 

Johan

Reputatie 7
Badge +30

Dat is sowieso niet het geval. Systeem geeft alleen de ontvangers aan die je al had, dus je wordt ook alleen gefactureerd voor die. Onderzoek is gaande wat er aan de hand is. Ik kom er z.s.m. verder bij je op terug.

Heb net maandelijkse factuur gehad, betaal voor ontvangers 10+5+2,50 voor 4K is 17,50 totaal,. Dat lijkt mij dus dat ik nu al voor 3 ontvangers betaal!?

Maar even serieus he, hoe moeilijk is het nou echt om gewoon even iemand opdracht te geven zo kastje op de post te doen. 

Is dit nou echt weer zo'n bureaucratisch drama waar de kleine man weer de dupe van is..... 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, de eerste ontvanger kost 10 euro. De tweede 5 euro. En 2,50 is voor 4K

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor verbinding heeft u? Glasvezel of koper?

Koper pair bonding

Reputatie 7
Badge +24

Koper pair bonding

Ok. En de snelheid is voldoende? Meer dan 50 mbit ofzo?

180 ongeveer. 

Los daarvan ding is besteld staat wel op abonnement maar wordt maar niet verstuurd.

KPN terug naar mijn eerste melding, stuur het op of annuleer het, geen ellenlang gedoe aub! 

staat wel op abonnement

Dat betwijfel ik. Aangezien er geen kosten voor gerekend worden.

€ 10 = ITV inclusief eerste (dus 1) decoder
€ 5 = tweede decoder
€ 2,50 = 4k zenders

Geen 3de decoder dus.

Dat het zo chaotisch gaat is niet goed te praten.

Sorry, even gemist of u ook bij KPN werkt.

Dit hebben ze mij zelf gemeld bij de zoveelste chatsessie met KPN.... 

Sorry, even gemist of u ook bij KPN werkt.

Er staat geen moderator bij mijn naam…

Misschien staat er wel een 3de bij, dat kunt u zelf altijd zien in MijnKPN natuurlijk, maar gerekend wordt ie niet (wsl omdat ie niet aangemeld is nog).

Reputatie 7
Badge +24

Tis bij digitenne ook zo dat de eerste ontvanger duurder is. Daar kost de eerste ontvanger wel 18 euro.

Hoi Erik, 

 

Al nieuws?

 

Gr. 

Johan

Reputatie 7
Badge +30

Ja, net vanmiddag nieuws binnengekregen. Alleen nog geen oplossing helaas. Schrale troost: je bent niet de enige waarbij dit speelt. Het ordersysteem speelt op bij een groep klanten, waar jij er dus een van bent. Waardoor wijzigingen zoals het toevoegen van een extra ontvanger niet goed verwerkt worden. Daar wordt op dit moment aan gewerkt om dit te verhelpen. Alleen is nog niet duidelijk wanneer dit dan klaar is. We hebben op het moment ook geen andere manier om de ontvanger aan je abonnement toe te voegen. Ik moet je dan ook helaas vragen om nog even af te wachten. Zodra ik meer weet kom ik er gelijk bij je op terug, en zodra het kan regel ik ook gelijk dat de ontvanger toegevoegd en verzonden wordt. 

Goedemiddag Erik, 

Je mag de aanvraag van de ontvanger annuleren. 

Verdere uitleg lijkt me overbodig...    

 

Gr. 

Johan

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp het, Johan. Er valt alleen niets te annuleren. Er stond geen open aanvraag in omdat zodra we dat doen, die op gereed springt zonder dat er wat gebeurt. Vandaar dat het wachten is tot het onderliggende probleem is opgelost voor we een nieuwe aanvraag kunnen doen. Ik zie dat je op de 26e met een collega gechat hebt om een tv ontvanger te laten verwijderen. De collega geeft aan dat dit ook gebeurd is. Het is me alleen niet duidelijk of dit ook daadwerkelijk goed verwerkt is. Ik zie namelijk hier geen bevestiging staan. Heb je die wel ontvangen? 

Anders is er kans dat dit op hetzelfde principe misgaat.Â