Vraag

ZTE ZXV8001: Zwart beeld, (knipperend) Samsung UE43TU7170S

  • 3 July 2021
  • 33 reacties
  • 284 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Beste KPN,

Ik heb af en toe dat het beeld effe een paar seconden zwart word. Dan gaat het een tijdje goed, en dan komt het beeld weer even dat ie weer op zwart gaat. Het volgende heb ik al gedaan:

  • Andere HDMI-kabel gebruikt (Ultra high speed)
  • TV terug gezet naar fabrieksinstellingen 
  • TV ontvanger terug naar fabrieksinstellingen 
  • Software van de tv ontvanger opnieuw geïnstalleerd 
  • De tv ontvanger is bekabeld aangesloten

Gebruik ik de apps op de Samsung TV dan zijn er geen problemen. (Netflix, KPN ITV, NLZIET, Discovery+) Nu op dit moment kijk ik tv via KPN ITV, (app) moet eerlijk zeggen dat de resolutie beter is geworden. Maar zou toch weer graag gebruik willen maken van de tv ontvanger, ik denk ook eerlijk gezegd dat het aan de HDCP protocol te maken heeft dat de TV en de ontvanger steeds met elkaar in de clinch liggen. Ik heb er al heel lang last van, alleen klaag ik niet zo gauw. Maar begint nu wel vervelend te worden. Hopelijk weten jullie nog een oplossing, anders zou ik de ZTE ZXV8001 graag willen omruilen voor een Arris 5202.


33 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Dennis Schreve Heb je ook een ander type HDMI-kabel geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve Heb je ook een ander type HDMI-kabel geprobeerd? 

Lees mijn bericht nog eens….:grin:

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt een andere kabel pakken die van hetzelfde type is... 😄

Daarom mijn vraag. 

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt een andere kabel pakken die van hetzelfde type is... 😄

Daarom mijn vraag. 

:rofl: Nee tuurlijk niet! Zo gek ben ik nu ook niet! :joy: Alhoewel….:thinking::joy: Nee grapje!

Ik heb natuurlijk een andere gebruikt. :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ook vandaag 5 juli steeds weer zwartbeeld, en dan weer beeld. Maar daarna weer zwart beeld, 

ik kijk maar weer via de ITV app van KPN.

Reputatie 7
Badge +29

Hoi Dennis, wat gek dit! Je hebt meerdere tv's in huis toch? Als je de 8001 ergens anders neerzet, merk je dan ook zwart beeld? En wat voor soort HDMI-kabel heb je? Ik begreep van Erik dat mensen in het itv menu topic geen problemen meer hadden met het gebruik van een ultra high speed HDMI-kabel. Heb je de mogelijkheid die aan te schaffen?

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Marcia_

Ik heb een ultra Highspeed HDMI kabel. Lees mijn bericht nog maar eens. 😉👍🏼 TV ontvanger ook al gewisseld. 😉 Ik heb namelijk 3 ZTE ZXV8001, en 1 Arris 5202. Die Arris deed dat ook, en die heb ik toen verhuisd naar boven op mijn Sony tv. Op die Sony geen problemen. 

Op welke resolutie staat de ontvanger ingesteld?

Reputatie 7
Badge +20

Op welke resolutie staat de ontvanger ingesteld?

UHD@50 

Reputatie 7
Badge +20

Op welke resolutie staat de ontvanger ingesteld?

En de resolutie ook op “Automatisch” gehad, precies hetzelfde probleem dat het beeld even zwart wordt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik wordt er echt niet goed van! Nog steeds dat het beeld op zwart gaat! Ik heb van alles gedaan, en nog is het niet goed! En ik weet wat ik moet doen om dit opgelost te krijgen, ik loop al jaren mee met de techniek van KPN, 😉 dus…. de oplossingen zijn……..OP!!! 🙈

En nog kijk ik tv via de app, want op de TV ontvanger is dat niet te doen. Maar zal wel graag weer TV willen kijken via de ontvanger, zou ik de 8001 om mogen ruilen voor de 5202?

Reputatie 7
Badge +29

Beste @Marcia_

Ik heb een ultra Highspeed HDMI kabel. Lees mijn bericht nog maar eens. 😉👍🏼

Ik heb m'n bril inmiddels opgezet! ;-) Dom van me.

Beste @Marcia_

TV ontvanger ook al gewisseld. 😉 Ik heb namelijk 3 ZTE ZXV8001, en 1 Arris 5202. Die Arris deed dat ook, en die heb ik toen verhuisd naar boven op mijn Sony tv. Op die Sony geen problemen. 

Maar zowel de Arris als één van de 8001 hebben of hadden dit probleem op die ene televisie? Dan ben ik toch geneigd om inderdaad de tv ‘de schuld’ te geven.. Want levert die 8001 dan ook problemen op de Sony waar de Arris nu staat?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb m'n bril inmiddels opgezet! ;-) Dom van me.

Maar zowel de Arris als één van de 8001 hebben of hadden dit probleem op die ene televisie? Dan ben ik toch geneigd om inderdaad de tv ‘de schuld’ te geven.. Want levert die 8001 dan ook problemen op de Sony waar de Arris nu staat?

Nee dat niet, maar het is erg raar om dan maar te zeggen dat het aan me tv ligt, foei @Marcia_! 🤣

Reputatie 5
Badge +6

Maak je gebruik van de HDMI arc poort op je tv HDMI poort 2 is dat op de achterzijde van je tv Heb je daarnaast Anynet+ Geactiveerd in het menu. Hier ook een 4K ontvanger en ik herken je probleem totaal niet

Reputatie 7
Badge +20

Maak je gebruik van de HDMI arc poort op je tv HDMI poort 2 is dat op de achterzijde van je tv Heb je daarnaast Anynet+ Geactiveerd in het menu. Hier ook een 4K ontvanger en ik herken je probleem totaal niet

Op HDMI arc aangesloten. Alle HDMI poorten zijn Anynet+ want op alle poorten kan ik gebruik maken van de Samsung afstandsbediening om mijn tv ontvanger te bedienen. Maar deze Samsung blijft bezig zijn om de beste resolutie te waarborgen, en deze functie is niet uit te zetten. Jammer dat ik dit niet uit kan zetten, dan was het probleem opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Af en toe nog last van zwart beeld voor een paar seconden, ook de tv installateur heeft dit ook gezien. Hij zegt ook dat ligt niet aan de tv. Eerst gaat het een tijd goed, en dan begint het weer.

Reputatie 7
Badge +29

Ik ga toch kijken of we je ontvanger om kunnen ruilen. Wil je reageren op mijn privébericht? :-)

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga toch kijken of we je ontvanger om kunnen ruilen. Wil je reageren op mijn privébericht? :-)

Je hebt een privébericht gehad van mij. 👍🏼😉

Reputatie 7
Badge +20

@Marcia_ heb je me privébericht nog ontvangen? 👍🏼

Reputatie 7
Badge +29

Yes, gereageerd!

Reputatie 7
Badge +29

Het systeem lijkt het toch met je eens te zijn dat er iets niet klopt met de ontvanger. Je hebt inmiddels een privébericht gekregen met informatie omtrent het omruilen. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Reputatie 7
Badge +20

Probleem is helaas nog niet opgelost! 😔 Weer zwart beeld, maar dan met de 5202. Ik denk toch dat de Samsung of de tv ontvanger in de clinch ligt met die beveiliging van de HDCP-functie. Want die zal natuurlijk om de zoveel tijd ook geüpdatet worden door de tv fabrikanten. Boven heb ik ook een 5202 staan op mijn Sony, zet ik de ontvanger en daarna de tv aan, valt de tv uit! Daarna start ie opnieuw op, dan zie ik de “Sony” logo in beeld. Want dan zie ik figuurtjes bewegen en draaien, ik denk dat @wjb wel weet wat ik bedoel. En daarna kan ik weer tv kijken, en dit gebeurt iedere dag. Altijd goed gedaan, en dan nu in 1 keer niet meer? Erg vreemd! Ik denk dat die HDCP de boosdoener is. 

Reputatie 7

Boven heb ik ook een 5202 staan op mijn Sony, zet ik de ontvanger en daarna de tv aan, valt de tv uit! Daarna start ie opnieuw op, dan zie ik de “Sony” logo in beeld. Want dan zie ik figuurtjes bewegen en draaien, ...

Wil je zeggen dat jouw Android Sony televisie helemaal van scratch opstart?

Reputatie 7
Badge +20

Wil je zeggen dat jouw Android Sony televisie helemaal van scratch opstart?

De tv zet ik aan, dan heb ik even beeld en geluid, dan houd het geluid op en een paar seconden later het beeld op zwart.

Voorbeeld YouTube (vanaf 2:40 video starten) dan zie je wat ie Sony doet als ik hem de volgende dag aanzet: 

 

Reputatie 7
Badge +20

Voor de reset heb ik de 5202 in de serre op mijn Samsung een ‘Frisse Start’ gegeven. Kijken of dit werkt.

@wjb vandaag de Sony TV aangezet, toen had ik geen onverwachtse restart. Ik snap er helemaal niks van. Ik laat het nog even weten als die het weer doet, heb je de voorbeeld gezien op YouTube? Die ik eerder hier geplaatst heb. (TIJD: 2:40)

Reageer