Beantwoord

ZTE ZXV8001: Zwart beeld, (knipperend) Samsung UE43TU7170S

  • 3 July 2021
  • 34 reacties
  • 467 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Beste KPN,

Ik heb af en toe dat het beeld effe een paar seconden zwart word. Dan gaat het een tijdje goed, en dan komt het beeld weer even dat ie weer op zwart gaat. Het volgende heb ik al gedaan:

  • Andere HDMI-kabel gebruikt (Ultra high speed)
  • TV terug gezet naar fabrieksinstellingenĀ 
  • TV ontvanger terug naar fabrieksinstellingenĀ 
  • Software van de tv ontvanger opnieuw geĆÆnstalleerdĀ 
  • De tv ontvanger is bekabeld aangesloten

Gebruik ik de apps op de Samsung TV dan zijn er geen problemen. (Netflix, KPN ITV, NLZIET, Discovery+) Nu op dit moment kijk ik tv via KPN ITV, (app) moet eerlijk zeggen dat de resolutie beter is geworden. Maar zou toch weer graag gebruik willen maken van de tv ontvanger, ik denk ook eerlijk gezegd dat het aan de HDCP protocol te maken heeft dat de TV en de ontvanger steeds met elkaar in de clinch liggen. Ik heb erĀ al heel lang last van, alleen klaag ik niet zo gauw. Maar begint nu wel vervelend te worden. Hopelijk weten jullie nog een oplossing, anders zou ik de ZTE ZXV8001 graag willen omruilen voor een Arris 5202.

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 1 February 2022, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7

...heb je de voorbeeld gezien op YouTube? Die ik eerder hier geplaatst heb. (TIJD: 2:40)

Ja, die had ik gezien en dat is dus het opstarten van Android op de Sony.

De televisie crasht dus blijkbaar waardoor deze opnieuw gaat opstarten.

Als hij dit blijft doen dan zit er niets anders op dan de Sony een factory reset te geven.

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

En weer last van dat geknipper van het beeld. En soms wit, ik snap er niks meer van! Ik denk dat het met die HDCP te maken heeft, en Samsung heeft zeker die copyright Ā© erg streng staan, en dit model is van 2020. Ik heb nog een ander model van Samsung bouwjaar 2018 of 2019 heeft geen problemen. šŸ¤” Dit blijft een apart gevoel, @wjbĀ sinds de laatste firmware update van de 5202 herstartĀ de Sony niet meer. Geen reset gedaan van de Sony om dit te checken.

Reputatie 7
Badge +22

Ook vandaag 1x zwart beeld, (Samsung)Ā maar als het beeld terug is dan loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Reputatie 7
Badge +22

En nu net om: 23:24 uur weer een paar keer zwart beeld! Ik raak hier echt gefrustreerd van, heb nu maar de app van ITV maar gestart op de Samsung. Geen problemen, ook niet met Netflix en andere streamingdiensten. Het gebeurt alleen als ik de 5202 gebruik, want ik had dat eerst ook met de 8001. Maar mijn gevoel blijft die HDCP de boosdoener.

Reputatie 7
Badge +30

...heb je de voorbeeld gezien op YouTube? Die ik eerder hier geplaatst heb. (TIJD: 2:40)

Als hij dit blijft doen dan zit er niets anders op dan de Sony een factory reset te geven.

Ā 

Zou je dit toch eens willen proberen dan? En misschien zou je eens bij Sony kunnen checken of zij dit herkennen. Aangezien je dit op andere tv's niet hebt, lijkt het niet per se een probleem aan onze kant. Hoewel het me dan wel weer bevreemd dat je het met Netlfix etc. niet ervaart..

Reputatie 7
Badge +22

Zou je dit toch eens willen proberen dan? En misschien zou je eens bij Sony kunnen checken of zij dit herkennen. Aangezien je dit op andere tv's niet hebt, lijkt het niet per se een probleem aan onze kant. Hoewel het me dan wel weer bevreemd dat je het met Netlfix etc. niet ervaart..

@Marcia_Ā het bericht van gisteren ging om de Samsung tv. Kijk ik Netflix op de Samsung dan is er niks aan de hand. Of kijk ik tv met de app van KPN ITV is er ook niks aan de hand, het probleem komt alleen maar voor zodra ik de tv ontvanger gebruik.Ā 

Reputatie 7
Badge +22

@Marcia_Ā vandaag keek ik een half uur naar de tv (Sony) met de ontvanger, en na een half uur starte de tv alweer opnieuw op. Ik heb ook al een reset gedaan naar fabrieksinstellingen, ik snap er niks meer van! šŸ˜‚šŸ™ˆ

Reputatie 7
Badge +22

Vandaag de tv (Samsung, serre) weer gebruikt met de TV ontvanger (5202), een paar minuten weer last gehad van knipperende beeld en geluid die wegvalt. Ik begrijp er niks meer van!

@wjbĀ vandaag weer gehad dat de Sony spontaan weer uit zijn eigen opnieuw opstart! Nooit problemen mee gehad, en nu continu met de Samsung in de Serre, en met de Sony in de slaapkamer. De Sony van me moeder geen probleem, maar dat is geen SmartTV. En ook geen problemen met de Samsung in de huiskamer, het is erg raar allemaal. De Samsung (Serre) heeft wel de eigenschap om het beeld te regelen voor de beste kijkervaring, en dat is niet uit te schakelen. Ik heb nog steeds de het idee dat het door die HDCP-protocol komt. (CopyrightĀ©ļøļø)

Reputatie 7
Badge +22

Ik zet deze op beantwoord, want ik heb de ZTE ZXV8001 niet meer. Ik heb nu 4 maal Arris 5202. (4K)