Beantwoord

1 a 2 keer per week modem herstart noodzakelijk

  • 20 March 2021
  • 14 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik begin me zo langzamerhand behoorlijk te ergeren, sinds de KPN mijn abonnement van Telfort heeft overgenomen is het noodzakelijk om 1 a 2 keer per week mijn modem te herstarten om verbinding met internet te houden.

Tijdens mijn Telfort abonnement had ik daar hoogstens 2 keer per jaar last van, dus hopelijk kunt u me helpen hier een verklaring voor te vinden.

Ik heb een Experiabox V8

icon

Beste antwoord door Lisa 28 March 2021, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Heb je een koper of glasvezel verbinding en heb je het modem een harde eset gegeven door het resetgaatje 10 sec in te drukken.

Valt de verbinding via WiFi weg of ook bekabeld

Ik heb de modem al een aantal keren een Harde reset gegeven en d gehele verbinding valt weg, tv en computer (desktop) hebben geen bekabelde verbinding meer (ping stopt bij de modem). De wifi van de modem doet het, maar dat heeft hetzelfde probleem.

Het probleem is dat de modem de verbinding verliest

En met modem bedoel ik de Experiabox V8

misschien ook goed om te weten dat ik voor toegang tot mijn interne netwerk (NAS) niet de standaard poorten gebruik. Maar dat werkt normaal gesproken prima en veilig

Heb je toevallig een koperaansluiting zo ja vervang het aansluitkabeltje max 150 cm eens en vul in ieder geval je forumprofiel aan met je postcode , huisnummer en klantnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Sorry voor het niet volledige profiel, dat heb ik zo goed mogelijk aangepast.

Ja ik heb nog koper, ze zijn het glas in de straat aan het leggen.

Welke aansluitkabel bedoel je?

  1. van muurkast naar modem
  2. van muur tot muurkast
  3. stroom of data

Vanaf het aansluitpunt = het ISRA punt zie afbeelding  naar het modem

 

 

Dank

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @WJ Wolthuis! Ik zie dat jimny je al een eindje op weg geholpen heeft.  Hoe staat het ervoor met de verbinding? Heeft het vervangen van het aansluitkabeltje iets opgeleverd? 
Als we nog met je mee kunnen denken, dan hoor ik het graag. :hugging:

Helaas hij blijft 1 a 2 keer per week zijn connectie verliezen, als ik hem herstart doet hij het weer, maar ik zal wachten tot het glas er ligt, dan is de kans redelijk dat mijn Experiabox V8 eigenlijk toch te oud is, misschien dat je me dan daarmee kunt helpen

 

tenminste tot nu toe is hij er alweer 1 keer uitgeklapt

Reputatie 7
Badge +17

Dag @WJ Wolthuis! Ik heb even overlegd met een collega, want we zien de verbrekende verbindingen en weten niet of dit met de kabel te maken heeft of het modem. We vermoeden het modem en gaan dus inderdaad een ander modem toesturen. Het is een omruilafspraak. Uitleg over de afspraak kun je vinden in de mail die je nog gaat ontvangen. 
Ik ga er een beetje vanuit dat dit het wegvallen oplost. Zo niet, wil je het dan hier laten weten? 

Dank je Lisa, ik zal hem vervangen, wanneer hij binnenkomt.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag :blush: