Beantwoord

13GB extra gekregen, maar verdwenen na aanpassen abonnement

  • 3 April 2022
  • 14 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik heb 13 GB extra internet gekregen. Een medewerker van de klantenservice gaf mij de tip dat ik mijn abonnement ook kon aanpassen (naar kleiner abonnement + die 13GB internet). Dit heb ik gedaan en nu is mijn 13 GB weg. 

ik zou het graag weer terug krijgen, anders heb ik er niks aan.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 6 April 2022, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja... heeft u echt aangepast of heeft u verlengd? In geval van het laatste: dan bent u het dus nu kwijt.

Ja... heeft u echt aangepast of heeft u verlengd? In geval van het laatste: dan bent u het dus nu kwijt.

Ik heb het aangepast en opeens zijn mijn extra GB’s verdwenen. Terwijl iemand van de klantenservice mij juist de tip gaf. Pas het aan en dan blijf je het aantal GB’s extra gewoon houden. Ze doen ook net alsof ze de sms niet kunnen terugvinden in hun bestanden. Dus ik ben vanaf augustus weg bij KPN, als het aan mij ligt 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk hier plaatsen van de SMS?

 

Duidelijk.

'’Beste klant, op verzoek passen wij uw abonnement aan naar Hussel … '’

Onder Hussel is die 13 GB extra er niet. OUDE abonnementen kregen dat erbij om de kosten tov de bundel een beetje gelijk te trekken naar de huidige Hussel. Omdat die oude abo's verhoudingsgewijs dus duurd(er) zijn/waren.

Bij Hussel is die aanvulling er dus niet aangezien de prijs/bundel verhouding al is wat ie is. Namelijk gelijk aan je oude abonnement met die extra GB's.

Per saldo ben je nu gelijk uit.

Duidelijk.

'’Beste klant, op verzoek passen wij uw abonnement aan naar Hussel … '’

Onder Hussel is die 13 GB extra er niet. OUDE abonnementen kregen dat erbij om de kosten tov de bundel een beetje gelijk te trekken naar de huidige Hussel. Omdat die oude abo's verhoudingsgewijs dus duurd(er) zijn/waren.

Bij Hussel is die aanvulling er dus niet aangezien de prijs/bundel verhouding al is wat ie is. Namelijk gelijk aan je oude abonnement met die extra GB's.


​​​​​Per saldo ben je nu gelijk uit.

dat hussel abonnement heb ik al bijna 2 jaar. Loopt deze augustus af. En de nieuwe abonnementen zijn goedkoper. En ik had dus de 13gb extra in maart wel en nu opeens niet meer

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jm11, welkom op ons forum!
De 13GB komt helaas te vervallen als je je abonnement wijzigt.
Dit staat ook zo vermeld op www.kpn.com/gratis13GB

Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?

Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.

Helaas heb ook ik niet de optie deze weer aan te zetten.

 

*admin edit: quote toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk.

'’Beste klant, op verzoek passen wij uw abonnement aan naar Hussel … '’

Onder Hussel is die 13 GB extra er niet. OUDE abonnementen kregen dat erbij om de kosten tov de bundel een beetje gelijk te trekken naar de huidige Hussel.

Dit was al een Hussel abonnement. Uit 2019. Daarop heeft @Jm11 13 GB extra gekregen. Iets wat ik ook totaal niet begrijp, maar goed.

@Jm11 heeft het abonnement nu niet verlengd naar een nieuw Hussel abonnement. Maar de databundel aangepast. Het abonnement is dus hetzelfde gebleven. 

Dat is wat ik begrijp uit de schermafdruk.

Wat ik niet begrijp is: waar komt die 5 GB in die laatste SMS vandaan?

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Jm11, welkom op ons forum!
De 13GB komt helaas te vervallen als je je abonnement wijzigt.
Dit staat ook zo vermeld op www.kpn.com/gratis13GB

Daar staat:

"Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract"

En:

"Tot wanneer is deze extra data geldig?

Zolang je abonnement loopt. Dat betekent dat je elke maand deze extra data krijgt, zolang je je huidige abonnement blijft gebruiken."

Het contract/abonnement is niet veranderd. Aangezien @Jm11 niet verlengd heeft. Maar alleen de data bundel aangepast heeft. Dus hoe zit dat?

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 Het had er zeker duidelijker kunnen zijn en mijn collega had dit natuurlijk ook moeten weten of op kunnen zoeken.
 

op http://www.kpn.com/gratis13GB staat:

Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?

Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.

 

ik heb deze quote ook nog even toegevoegd aan mijn vorige reactie om het overzichtelijk te houden

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Het had er zeker duidelijker kunnen zijn en mijn collega had dit natuurlijk ook moeten weten of op kunnen zoeken.
 

op http://www.kpn.com/gratis13GB staat:

Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?

Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.

 

ik heb deze quote ook nog even toegevoegd aan mijn vorige reactie om het overzichtelijk te houden

Ja maar @Jm11 heeft het abonnement niet veranderd. @Jm11 heeft alleen de databundel aangepast. Dat is geen abonnement veranderen lijkt mij.

Duidelijk.

'’Beste klant, op verzoek passen wij uw abonnement aan naar Hussel … '’

Onder Hussel is die 13 GB extra er niet. OUDE abonnementen kregen dat erbij om de kosten tov de bundel een beetje gelijk te trekken naar de huidige Hussel.

Dit was al een Hussel abonnement. Uit 2019. Daarop heeft @Jm11 13 GB extra gekregen. Iets wat ik ook totaal niet begrijp, maar goed.

@Jm11 heeft het abonnement nu niet verlengd naar een nieuw Hussel abonnement. Maar de databundel aangepast. Het abonnement is dus hetzelfde gebleven. 

Dat is wat ik begrijp uit de schermafdruk.

Wat ik niet begrijp is: waar komt die 5 GB in die laatste SMS vandaan?

Dat klopt, de bundel is aangepast en een medewerker van KPN vertelde mij telefonisch dat de extra GB’s juist erbij zouden blijven, wanneer ik het abonnement aanpas. Dus ik ben verkeer ingelicht 

@Nick83 Het had er zeker duidelijker kunnen zijn en mijn collega had dit natuurlijk ook moeten weten of op kunnen zoeken.
 

op http://www.kpn.com/gratis13GB staat:

Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?

Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.

 

ik heb deze quote ook nog even toegevoegd aan mijn vorige reactie om het overzichtelijk te houden

Wat ik jammer vind. 

 

  1. Jullie doen net alsof de sms van extra GB’s nooit is verzonden en die kunnen jullie zogenaamd niet terug vinden in jullie systeem.
  2. doordat jullie verkeerde informatie geven verlies ik de extra GB’s. 
     
  3. ik bel toch juist de klantenservice op, zodat ik informatie krijg. En ik moet er vanuit kunnen gaan dat deze mensen de juiste informatie geven. Je verstoppen achter een quote op een website is dan niet juist.

maar goed, vanaf augustus zal ik mijn contract opzeggen en dan zoek ik een andere Provider.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas geld dit bij elke inhoudelijke wijziging aan het abonnement @Nick83 

 

@Jm11 Ontzettend jammer inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens. De sms berichten zijn voor mij en mij collega's ook niet inzichtelijk.
Je hebt er verder niets aan maar ik zal je feedback in ieder geval doorgeven, ook aan de collega's die je gesproken hebt.

Sorry voor het ongemak!