Beantwoord

1GB voor dezelfde prijs als 200MB als cadeautje?

  • 19 April 2024
  • 18 reacties
  • 345 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

KPN komt mij heel blij vertellen dat ze blij met mij zijn en daarom gaat de internetsnelheid van 200MB naar 1GB. ‘Cadeautje’, noemen ze dat. 

Ik zie dat als een heel nare manier van klantenbinding. Ik zit niet te wachten op 1GB. Heb dat niet nodig. Zou liever de keuze hebben of ik wil uitbreiden naar 1GB voor hetzelfde geld of bij de 200MB blijven voor minder geld. Dat is pas echt een cadeautje. Dan is KPN pas echt klantvriendelijk bezig. 

Misschien iets voor #RADAR om dit op te pakken?

Ben al aan het oriënteren op een andere aanbieder zodra het huidige contract afloopt. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 April 2024, 10:35

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, KPN geeft iets weg wat ze niets kost natuurlijk hé? Ze willen wel dat u gewoon hetzelfde blijft betalen. En via jaarlijkse prijsverhogingen word dat steeds meer. Zo is de bedoeling. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Isselgirl ,

‘Cadeautje’, noemen ze dat. 

Dan krijg jij een cadeautje en dan is het nog niet goed? 

blijven voor minder geld. 

Je kunt teruggaan naar 100 Mbit/s, dan wordt jouw abonnement goedkoper.  

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt teruggaan naar 100 Mbit/s, dan wordt jouw abonnement goedkoper.  

Maar voor de duidelijkheid: dan vervalt het aanbod van KPN. Dus dan krijgt u echt 100 mbit en geen gratis verhoging naar 200 of 1000 mbit.

Klopt, dat kreeg ik ook van de klantenservice te horen. Ook hier weer niet klantgericht denken van KPN. Niet houden wat ik heb en waar ik tevreden mee ben, maar twee keer een aanbod wat ik niet nodig heb / niet wil.  Vervang internetsnelheid door appels en je ziet hoe onzinnig/oneerlijk het aanbod van KPN is. (En de 8 appels die ik niet nodig heb, zou ik nog kunnen verkopen, maar met 800MB kan dat niet.)

Reputatie 7
Badge +24

Klopt, dat kreeg ik ook van de klantenservice te horen. Ook hier weer niet klantgericht denken van KPN. 

Nee, natuurlijk niet. KPN is een commercieel bedrijf. Dat denkt alleen aan zichzelf. Waar haalt u de gedachte vandaan dat ze het voor u goedkoper zouden moeten maken? Het is geen filantropische instelling ofzo.

Badge +1

Zou willen dat ik dat kreeg...

Reputatie 7

Persoonlijk vind ik het wel een beetje flauw om over dit cadeautje te gaan klagen.

Als KPN je dat cadeautje niet gegeven had dan was er niets aan de hand geweest en met dat cadeautje denk je erover om naar een andere provider over te stappen? Toch best een vreemde gedachtengang.

 

Overigens heb ik precies dezelfde brief van KPN ontvangen en ook ik heb meer dan voldoende aan 200Mbps. Mij zal je desondanks niet horen klagen.

Reputatie 6
Badge +5

Hier nog steeds VDSL en zou ook graag sneller willen, dus laat KPN maar eens gaan plannen wanneer ze in Duiven (6921 en 6922) glasvezel gaan aanleggen….

En wat is het kadootje als je al op 1Gbit zit? Ik heb immers betaald om van 200Mb naar 1Gbit te gaan.

Reputatie 7

En wat is het kadootje als je al op 1Gbit zit? Ik heb immers betaald om van 200Mb naar 1Gbit te gaan.

Dan is er geen cadeautje.

En wat is het kadootje als je al op 1Gbit zit? Ik heb immers betaald om van 200Mb naar 1Gbit te gaan.

Dan is er geen cadeautje.

Precies; dus ik mijn snelheid terugbrengen naar 200Mb en kijken wat er gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +24

En wat is het kadootje als je al op 1Gbit zit? Ik heb immers betaald om van 200Mb naar 1Gbit te gaan.

Dan is er geen cadeautje.

Precies; dus ik mijn snelheid terugbrengen naar 200Mb en kijken wat er gebeurd. 

Dan moet u denk ik wel ff geduld hebben. Een paar jaar ofzo...

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb ook zo'n brief gehad voor verhoging naar 1GB. Ik ben er blij mee, dank je wel KPN😀👍.

Iemand enig idee hoe lang het duurt na ontvangst van de brief totdat de snelheid verhoogd wordt?

Reputatie 7

Ik heb ook zo'n brief gehad voor verhoging naar 1GB. Ik ben er blij mee, dank je wel KPN😀👍.

Iemand enig idee hoe lang het duurt na ontvangst van de brief totdat de snelheid verhoogd wordt?

Binnenkort (over een paar dagen) krijg je het onderstaande mailtje en dan is het dus nog even geduld hebben.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier nog steeds VDSL en zou ook graag sneller willen...

KPN is al heel lang bezig met het rondstroppen van gratis snelheidsverhogingen. Ik dacht eerst dat het een relatief kleinschalige actie was. Maar het begint nu toch wel behoorlijk groot te worden krijg ik het idee. Laatste tijd veel topics hier op het forum er over. En het staat zelfs in de Telegraaf.

En dan kan ik me heel goed voorstellen dat klanten die nog op koper zitten zich behoorlijk gepasseerd voelen. Want aan de meeste van hen gaat al die gratis snelheidsverhogingen voorbij. Of de kans om zo'n gratis snelheidsverhoging te krijgen dus. 

Reputatie 6
Badge +5

Hier nog steeds VDSL en zou ook graag sneller willen...

KPN is al heel lang bezig met het rondstroppen van gratis snelheidsverhogingen. Ik dacht eerst dat het een relatief kleinschalige actie was. Maar het begint nu toch wel behoorlijk groot te worden krijg ik het idee. Laatste tijd veel topics hier op het forum er over. En het staat zelfs in de Telegraaf.

En dan kan ik me heel goed voorstellen dat klanten die nog op koper zitten zich behoorlijk gepasseerd voelen. Want aan de meeste van hen gaat al die gratis snelheidsverhogingen voorbij. Of de kans om zo'n gratis snelheidsverhoging te krijgen dus. 

tja de wereld is niet gelijk

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb ook zo'n brief gehad voor verhoging naar 1GB. Ik ben er blij mee, dank je wel KPN😀👍.

Iemand enig idee hoe lang het duurt na ontvangst van de brief totdat de snelheid verhoogd wordt?

Waarom krijg ik nou nooit zo'n brief? 

Reputatie 7

Ik heb ook zo'n brief gehad voor verhoging naar 1GB. Ik ben er blij mee, dank je wel KPN😀👍.

Iemand enig idee hoe lang het duurt na ontvangst van de brief totdat de snelheid verhoogd wordt?

Binnenkort (over een paar dagen) krijg je het onderstaande mailtje en dan is het dus nog even geduld hebben.

 

Gisteren kreeg ik de bovenstaande mail en vanochtend de onderstaande.

 

Reageer