Vraag

2e SuperWifi punt heeft de halve snelheid van het bekabelde SuperWifi punt

  • 16 January 2021
  • 10 reacties
  • 532 keer bekeken

Ik heb ons 2e SuperWifi punt naar onze verbouwde werkkamer verplaatst. Het 1e SuperWifi punt staat bekabeld aan een ExperiaBoxV10 in de woonkamer.

In de woonkamer haal ik een snelheid van ongeveer 100Mbps. De afstand naar het 2e SuperWifi punt is ongeveer 15 meter en met de deur open is er een open en gelijkvloerse doorgang tussen woonkamer en werkkamer. Ik haal in de werkkamer echter maar een snelheid tot 50Mbps en brandt het lampje van het 2e SuperWifi punt regelmatig oranje.

Ik heb nu en paar keer via de KPN Thuis App de verbinding laten controleren en verbeteren maar toch krijg ik elke keer als ik de boel nog eens laat controleren dat er toch weer aanpassingen aan het modem nodig zijn om de verbinding te verbeteren.

Zo blijf ik aan de gang. Wat moet of kan ik nu nog doen? En nog een vraag: kan ik de wireless op de ExperiaBoxV10 ook gewoon weer aanzetten?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

15 mrt is wel ver hoor!! 8 mtr is wel de max. De Wi-Fi van de v10 MOET uit. Gaat automatisch trouwens. Overigens is 50 al heel knap op die afstand.

Reputatie 7
Badge +24

Als je het wil verbeteren: sluit de 2de SuperWiFi ook bekabeld aan.

15 mrt is wel ver hoor!! 8 mtr is wel de max. De Wi-Fi van de v10 MOET uit. Gaat automatisch trouwens. Overigens is 50 al heel knap op die afstand.

Dank voor je reactie. Ik heb het wat preciezer nagemeten en het is ongeveer 10 meter (een kleinigheidje hou je altijd). Maar er zit geen enkel obstakel tussen de 2 SuperWifi punten. Het signaal hoeft niet door muren heen. Alleen als de deur van de werkkamer dichtzit moet het signaal door een dunne houten deur met glazen paneeltjes.

Gisteren zat ik met 5 man in Google Meet en met de deur dicht had ik bijna geen beeld en een haperend geluid.

Reputatie 7
Badge +24

Gisteren zat ik met 5 man in Google Meet en met de deur dicht had ik bijna geen beeld en een haperend geluid.

Bij videoconferencing is het aan te raden sowieso helemaal geen gebruik te maken van WiFi en je laptop of pc gewoon bekabeld aan te sluiten.

Als je het wil verbeteren: sluit de 2de SuperWiFi ook bekabeld aan.

Snap ik maar ik kan niet onder de vloer van de werkkamer. En kabels langs de plinten leggen is geen optie. Daarom heb ik ook juist voor draadloos gekozen.

Gisteren zat ik met 5 man in Google Meet en met de deur dicht had ik bijna geen beeld en een haperend geluid.

Bij videoconferencing is het aan te raden sowieso helemaal geen gebruik te maken van WiFi en je laptop of pc gewoon bekabeld aan te sluiten.

In de woonkamer functioneert dat probleemloos.

Badge +19

Met het risico dat het niet goed werkt. Wi-Fi is altijd gevoelig voor ongevingsfactoren.  Probeer ze wat dichterbij elkaar te krijgen dat is het enige wat je kan doen.

Met het risico dat het niet goed werkt. Wi-Fi is altijd gevoelig voor ongevingsfactoren.  Probeer ze wat dichterbij elkaar te krijgen dat is het enige wat je kan doen.

Tsja, het ideale werkkamer hoekje speciaal ingericht met een hele batterij stopcontacten in een degelijke en mooi weggewerkte metalen kantoor kabelgoot is helaas een brug te ver. Kan ik “onderweg” niet een extra SuperWifi versterker neerzetten? Of kun je max 2 SuperWifi punten aansluiten? En heb je een tip voor een krachtige Wifi versterker voor buiten?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Fred, welkom hier. 

Ik denk ook even mee. Een 3e punt is mogelijk. Wat gebeurt er als je die 2e punt op je kantoor iets dichterbij plaatst je eerste punt? 

Hi Alex_P,

Ik heb het 2e SuperWifi punt verplaatst en kom nu tot een snelheid van rond de 80Mbps. Ik heb dus voor het signaal een ideaal plekje gevonden alleen niet perfect passend in de inrichting van onze vernieuwde werkkamer.

Het vreemde is dat ik eerst een “oude” Wifi versterker hier in de werkkamer heb geprobeerd (zo’n vierkante) en het draadloze signaal op de printer op “goed” stond maar de Wifi op mijn iPhone en iPad wegviel. Het 2e SuperWifi punt stond toen in de slaapkamer en het 1e al op de plek waar deze nog steeds staat.

En dat terwijl die “oude” Wifi versterker van de zomer juist uitstekend functioneerde helemaal achterin onze tuin >15 meter. Hadden we uitstekende Wifi op iPhones en iPads. Konden we gewoon via Wifi TV kijken.

In huis lijken de SuperWifi punten en de “oude” versterker elkaar dus te bijten terwijl het buitenshuis wel goed functioneert. Raar.