Beantwoord

403 Forbidden

  • 29 February 2020
  • 13 reacties
  • 970 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Thuis via de laptop en smartphone (wifi) kom ik niet op een bepaalde site om tickets te kopen. Deze site heeft altijd gewerkt en van de een op andere dag krijg ik nu continu deze melding. Wanneer ik de wifi van m'n smartphone uitzet kom ik er wel gewoon op, dus het heeft iets te maken met mijn wifi die geblockt wordt oid. Ik ben een leek op dit gebied en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen??

 

Ik heb de router al gereset en browsergeschiedenis etc al verwijderd, maar dit werkt helaas ook niet.

 

Mvg

Martijn

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 3 March 2020, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @schouten1981, goed dat je het meldt. Ik denk niet dat wij iets blokkeren, maar dat het fout gaat bij de hosting van die website. Om welke website gaat het precies?

Hoi Paul,

 

Bedankt voor de reactie. Maar dit is toch vreemd, daar ik er op een andere locatie (zonder wifi of op m'n werk) wel gewoon op kom? Het gaat om de site https://en.atleticodemadrid.com/listado-de-entradas   

Wanneer ik thuis op de knop buy tickets klik dan krijg ik de 403 forbidden melding

Hallo @schouten1981 , ik kan de website (ook) gewoon benaderen.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Paul,

Bedankt voor de reactie. Maar dit is toch vreemd, daar ik er op een andere locatie (zonder wifi of op m'n werk) wel gewoon op kom? Het gaat om de site https://en.atleticodemadrid.com/listado-de-entradas   

Wanneer ik thuis op de knop buy tickets klik dan krijg ik de 403 forbidden melding

Dat zou betekenen dat jouw IP-adres is geblokkeerd vanuit de hostingpartij. Daar kan ik vrij weinig aan doen ben ik bang. Of anders wellicht dat @Dennis ABD mij kan corrigeren..?

Reputatie 7
Badge +7

Forbidden geeft aan dat de connectie er is, maar dat de website iets niet goed vind op basis van redenen. Dit is altijd een issue aan de kant van de site die de error geeft. Blacklisting is een van de mogelijkheden en, in deze situatie, het meest waarschijnlijk.

Bedankt, maar wat kan ik eraan doen? 

Reputatie 7
Badge +7

Contact opnemen met de beheerder van de site in kwestie.

Reputatie 7
Badge +25

Forbidden geeft aan dat de connectie er is, maar dat de website iets niet goed vind op basis van redenen. Dit is altijd een issue aan de kant van de site die de error geeft. Blacklisting is een van de mogelijkheden en, in deze situatie, het meest waarschijnlijk.

Contact opnemen met de beheerder van de site in kwestie.

Dank Dennis!

Toevoeging: https://en.atleticodemadrid.com/atm/contact
E-mail: socios@atleticodemadrid.com

Bij de website van vv Spijkenisse (www.spijkenisse.nl) speelt hetzelfde probleem.

Uit inventarisatie onder gebruikers blijkt dat dit probleem zich alleen voordoet met KPN als provider, bij andere providers speelt dit probleem niet.

 

 

 

Bij de website van vv Spijkenisse (www.spijkenisse.nl) speelt hetzelfde probleem.

Uit inventarisatie onder gebruikers blijkt dat dit probleem zich alleen voordoet met KPN als provider, bij andere providers speelt dit probleem niet.

 

 

 

Hallo @MarinusK , het is ook;

https://vvspijkenisse.nl/

en niet wat jij boven schrijft.

Dus het ligt niet aan KPN, maar aan de foute invoernaam van de website.

Is inderdaad vvspijkenisse,nl, excuses daarvoor maar u had uit de rest van mijn reactie wel kunnen afleiden dat het niet aan de invoernoem ligt. Maar evengoed is het probleem hetzelfde.

En zoals ik dus al aangaf ben ik niet de enige met dit probleem, en diegenen met dit probleem hebben gemeen dat KPN hun provider is. Bij andere providers is er, voor zover ik weet, geen probleem. 

Dit speelt nu ruim een maand. Via mobiel zonder wifi is er geen probleem.

Het ligt dus mogelijk wel aan KPN. 

Probleem opgelost door webbeheerder. Had te maken met overgang van ipv4 naar ipv6, dus eigenlijk toch veroorzaakt door KPN.

Wij krijgen bij heel veel sites nu de foutmelding 403 forbidden.

Dit is wanneer ik via mijn eigen kpnrouter verbonden ben.

Zit ik op een ander netwerkwerk kom ik wel bij deze sites

Dit is op elke pc en telefoon in mijn netwerk (zowel wifi als bekabeld)

Wat kan ik nu nog doen om dit te verhelpen