Beantwoord

4g buitengebied sagem modem heeft rood 4g lampje - geen internet nu

  • 27 June 2021
  • 5 reacties
  • 221 keer bekeken

Het sagem 4G buitengebied modem heeft een rood 4g lampje. Hierdoor is de internet snelheid niet hoger dan ADSL 12 down/0.5 up. Normaal 50 down/1.8 up (ook niet snel overigens).

Al gedaan:

 - reboot (experia en sagem)

 -  reset sagem

 - sim kaart eruit/erin

 - buitenantenne los gehaald en de binnen antenne eraan

 - een nacht gewacht

 

Geen resultaat. Als ik nog iets anders kan doen → dan hoor ik het graag. Maar anders graag een nieuw modem sturen, morgen werken we weer met 3 personen thuis nml.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door pofomodr 30 June 2021, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @pofomodr . Welkom op het forum.

Speelt dit probleem nog steeds? 

@Erwin_ we krijgen een nieuw Sagem modem, waarschijnlijk is het modem of de sim kaart stuk. Ik hoopte wat meer checks te kunnen doen of zelf te kunnen oplossen. Morgen weer ik.of het probleem opgelost is. 

Okidoki. Mocht het morgen niet werken met het nieuw modem, laat het mij weten. Dan kijken we verder. 

Probleem opgelost na vervangen van het Sagem modem (nu ook 16mbps upload ipv <2mbps). Het modem was waarschijnlijk al aan het stuk gaan. 

Acties zelf gedaan:

  • Reboot Sagem: Sagem modem wel zichtbaar, geen verbinding
  • Reboot Experia: Sagem modem wel zichtbaar, geen verbinding
  • Reboot Experia + Sagem: Sagem modem wel zichtbaar, geen verbinding
  • Factory reset Sagem: Sagem modem wel zichtbaar, geen verbinding
  • SIM eruit/erin: : Sagem modem wel zichtbaar, geen verbinding
  • Buiten antenne vervangen voor binnen antenne (hadden beiden bereik voorheen): geen effect.
  • Netwerk kabels los/vast gehad: geen effect

Dit bericht geplaatst en daarna gebeld. Monteur langs geweest en nog een keer gecheckt: geen effect. Waarschijnlijk de SIM kaart stuk of het modem. 

Nieuw setje ontvangen/oude opgestuurd. Nieuwe set aangesloten: alles werkt weer. 

Dank voor je duidelijke en overzichtelijke updates. Ik ben blij dat het is opgelost!