Beantwoord

4G internet buitengebied kwaliteit wisselt

  • 25 November 2020
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

4 g buitengebied geinstalleerd met experia box v10a , 1dag hadden we download van 30 tot 50 mb maar na 2 dagen terug naar 9,5 mb ,upload ging van 20 naar 10, monteur er bij geweest ,maar geen verbetering, wat kan anders om toch weer richting de 30-50 te komen. ps er branden 2 blauwen lampies van het 4 g apparaat

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2020, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Ik heb die ervaring ook. De ene keer heb ik er moeiteloos 30 bij de andere keer hooguit 10. Ik ben er wel achter dat weersinvloeden een rol spelen. Daarbij is mijn positie redelijk ongunstig tov de zendmasten.  Hier kan je zien hoe dat bij jou is. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten wellicht biedt een buitenantenne een oplossing.

Hoi @arend17 . Welkom op het forum.

Het is afhankelijk van de afstand tot de 4g mast en ook de drukte op zo'n mast. We proberen altijd minimaal 30Mbit te realiseren.

Soms maakt de positie van het 4g modem nog een groot verschil. 

jammer dat het minimale van 30 mbit bij ons niet meer geleverd word, we hebben de router bij het raam staan richting de mast die misschien 3 km ver staat , in het begin wel 30mbit maar nu constant  de 11 of iets te boven. is hier nog verbetering aan te brengen omdat hij de 1e en 2e dag wel 30MBit gaf?

jammer dat het minimale van 30 mbit bij ons niet meer geleverd word, we hebben de router bij het raam staan richting de mast die misschien 3 km ver staat , in het begin wel 30mbit maar nu constant  de 11 of iets te boven. is hier nog verbetering aan te brengen omdat hij de 1e en 2e dag wel 30MBit gaf?

Als je kijkt naar aantal masten en klanten dan was altijd een vuistregel dat er gemiddeld 300 klanten op een mast zitten. Als er veel mensen op zitten die bellen: dat heeft voorrang, hoewel niet veel capaciteit. Ook smartphones of standaard mobiel data heeft voorrang voor zover ik weet. In buitengebied op 3km is wellicht alleen een lage 4G frequentie in gebruik, dat is maar zo’n 75Mbps in totaal. Kan best zijn dat zaken/algorithmes zo werken dat initieel een nieuw account wat opportunistisch wordt benaderd, is allemaal gissen.

Heb je het 4g modem ook al op verschillende plekken geprobeerd? Is er ergens in de woning een beter signaal te krijgen? Je kunt ook een buitenantenne overwegen maar ik zou het betreuren dat je hier in investeert zonder dat het resultaat oplevert. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.Â