Beantwoord

4g modem ontvangst versterken

  • 4 September 2020
  • 32 reacties
  • 1130 keer bekeken

goedeavond

 

ik heb sinds een jaar goed internet via een 4g modem van kpn. maar heb maar 1 streepje ontvangst.

hierdoor heb ik 35mbit. dit is genoeg voor mijn eigen dingen maar als er nog iemand op gaat of als ik een lan party wil houden is dat net krap aan.

 

nu vond ik op internet een 4g antenne van rond de 170 euro. deze zou zelfs voor ontvangst zorgen op een boot. zie onderstaand

4G MIMO antenne | 4G antenne | LTE antenne | boot antenne | 3-7 dBi 

 

nu is mijn vraag, kan ik deze op deze modem aansluiten en zou dit werken?

 

volgens de omschrijving moet hij op een modem met 2 externe aansluitingen moeten passen. dat heeft deze modem van kpn wel lijkt het.

 

voordat ik het aanschaf, wat zeggen de experts?

icon

Beste antwoord door Joep1965 4 September 2020, 23:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

https://www.capestone.nl/Antennes-en-kabels/4G-MIMO-antenne/?gclid=Cj0KCQjwy8f6BRC7ARIsAPIXOjg6VMjLBNYFveC2GLjeYSgvbcUnaJ8P4qP7GyUw9bhzMay4Y5j6VGMaAuGwEALw_wcB

 

hier de link naar de antenne

Badge +19

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pageCount=1&pos=0 Waarom zou je deze niet nemen? Die hoort er bij.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pageCount=1&pos=0 Waarom zou je deze niet nemen? Die hoort er bij.

oh kijk! die had ik nog niet gezien! 

dankje!

Helaas heb ik de originele antenne die KPN adviseert geprobeerd maar geen enkele reactie.

Omdat mijn 4G Sagem modem   onder een metalen dak staat zou ik misschien toch betere ontvangst hebben met een mimo antenne.

Bij navraag bij Sagem Frankrijk ,service. blijkt dat er helemaal géén buitenantenne aan dit type 4G modem kan.

Mijn vraag is het mogelijk een ander type/ merk 4G modem te plaatsen waar wel buiten antennes aan gekoppeld kunnen worden.

b.v.d.

Hoi @AdvBerkel . Wat voor type 4g modem heb jij daar staan? Zou je er een foto van kunnen maken? (liefst met alle aansluitingen in beeld)

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.

Badge +19

Zitten er antennes op die je er af kan draaien??

 

Badge +19

Die antennes kan je er toch afdraaien en daar de connectors van de antenne opdraaien?

Beste Joep,

De antennes kunnen er af maar Sagem de “fabrikant leverancier” uit Frankrijk zegt dat er geen andere antennes aan dit modem kunnen.

Badge +19

Op het andere model kan het inderdaad niet maar op deze kan je gewoon het buitenmodem op aansluiten. Ik heb em (nog) niet maar overweeg de buitenanntenne wel aan te schaffen.

F@ST 4360 AIR KPN

Inbox
 
 
 
 
profile_mask2.png

support.adsl <support.adsl@sagemcom.com>

do 18 feb. 10:19
 
 
aan mij
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hello

There is no possibility to add or modify the antennas

Cordially

 

Bonjour

 

Il ,’y a pas de possibilité de modifier ou de rajouter des antennes.

Cordialement

Objet *
Internet Modem (adsl, fibre, câble, LTE)

Référence produit
F@ST 4360 AIR KPN

Ja ik heb het geprobeerd met de antenne van KPN maar helaas geen enkel resultaat vandaar dat ik contact gezocht heb met Sagem .

Badge +19

Dat is vreemd. Ik heb hier vaker de buitenantenne geadviseerd en kreeg daar positieve reacties op!! Alleen het goed uitrichten is wel een dingetje. Heb je echt die twee grote dingen besteld???

Ja die heb ik gehad, maar ik neem aan als ik een mail stuur naar Sagem dat zij daar geen onzin vertellen of het moet zijn dat er dezelfde “deskundigen” zitten als bij KPN

Badge +19

Ik snap alleen niet waarom het niet kan. Er is geen elektronica aan de antenne die een rol kan spelen. Het werkt hetzelfde als vroeger de antennes op het dak voor de tv toch?

Op die 4g router kun je gewoon antennes aansluiten. Wij adviseren dat soms zelfs. We hebben ze zelfs in de shop.

@AdvBerkel : Jij hebt die van ons dus in huis gehad? Je hebt ze weer teruggestuurd? 

Ik heb deze antenne hier gehad en ben aan het uitrichten geweest maar geen enkele reactie na overleg met KPN hulplijn heb ik de antenne terug gestuurd. Naar aanleiding daarvan heb ik contact gezocht met Sagem en de reactie van Sagem staat intussen ook hier op het Forum dus is het misschien mogelijk met een ander merk 4G modem waar wel buiten antennes op kunnen? ik moet dan wel weten hoe de instellingen van dat ander merk modem ingesteld worden zodat het kan communiceren met het netwerk van KPN en de Xperia box.

Reputatie 7
Badge +7

100% zeker kunnen er externe antennes op dit modem. Het kan zijn dat de betreffende medewerker van Sagem alleen het oude type kent. Die had geen connectoren. Gewoon die twee sprieten er af en een antenne met SMA connectoren er op aansluiten. Bij mij met 2 km. tot de mast van 1 streepje naar 2 streepjes ontvangst. Ik heb deze:

https://nedis.nl/nl-nl/product/tv-accessoires/satelliet-antenne/tv-antennes/550725077/3g-4g-antenne-gsm-3g-4g-5g-binnen-en-buitenshuis-698-5000-mhz-versterking-6-db-wit

En staat binnen achter een raam op de 1e verdieping.

@AdvBerkel  Wat was de directe aanleiding dat je met de buitenantenne aan de slag ging? Werkt het 4g modem op dit moment wel? Hoeveel streepjes haal je nu? Heb je ook een idee hoeveel snelheid het 4g modem momenteel binnen haalt? 

In de antenne's zitten bij mij weten geen actieve onderdelen. Je kon ze, toen je ze had, wel op de router schroeven? 

Zoals reeds aangegeven staat mijn 4G modem onder een stalen dak en ik heb 1streepje ontvangst dus dacht ik om een buitenantenne te plaatsen zodat ik wat betere ontvangst zou kunnen hebben. De snelheid is wisselend maar meestal rond 25 a 30 mb

Jouw 4g router heeft de mogelijkheid om er antennes op te zetten. Wat er dan precies misging kan ik je niet vertellen.

Toen je die antenne er op had zitten, bleef het toen bij één streepje of had je helemaal geen ontvangst meer? 

Mocht je nog een poging wagen en het heeft weer geen effect, ben ik best bereid om de 4g router om te ruilen. Wellicht dat daar dan iets mis mee is. 

Hallo Erwin,

Ik heb nogmaals contact gehad met Sagem, ik heb een foto mee gestuurd van het Typeplaatje van het 4G modem, de reactie is als volgt:

 

support.adsl

10:28 (6 uur geleden)
 
 
aan mij
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hello

 

There are no mimo antennas for this modem, KPN advised you badly.

The modem cannot be changed.

If KPN tells you that it is possible, then they must tell you how to do it and where to find the mimo antennas.

cordially

 

De : Ad van Berkel <advanberkel@gmail.com>
Envoyé : dimanche 14 mars 2021 11:01
À : support.adsl <support.adsl@sagemcom.com>
Objet : Re: F@ST 4360 AIR KPN

 

[EXTERNAL]-Real sender is: advanberkel@gmail.com

De antenne die KPN verkoopt heb ik hier op het dak gehad en het modem reageert daar niet op.

Reputatie 7
Badge +7

Als Sagem blijft zeggen dat het niet kan dan moet je ze maar onderstaande foto sturen. Gewoon de antenne waarvan ik hierboven de link stuurde aangesloten op de 2 SMA connectoren. Ik heb geen idee waar Sagem deze onzin vandaan haalt.

Mijn antenne geeft i.p.v. 18 Mbps met 1 blauwe LED meer dan 30 Mbps met zoals je ziet 2 blauwe LEDs.

 


Voor de geïnteresseerde medemens, ook nog 2 Huawei 4G modems zichtbaar voor t-mobile en Vodafone. Beter driedubbel dan afhankelijk van 1 ISP!