Vraag

4G modem werkt opeens niet meer, verbinding van de V10 is veel lager daardoor

  • 14 December 2022
  • 22 reacties
  • 405 keer bekeken

Heb het idee dat mijn 4g modem ineens niet meer werkt. Mijn internetsnelheid is maar rond de 8 mb, tv is bijna niet te kijken stop iedere keer even na een paar zinnen en gaat daarna weer verder. Alles al opnieuw opgestart en gereset niets help. Contact gehad met de klantenservice is volgens hun niets aan te doen en ik moet maar wachten tot er ooit glasvezel wordt aangelegd. Hoe lang dit nog gaat duren weet niemand. (Raar antwoord) is er een oplossing had gemiddeld wel 30 mb. En nu ineens niet meer. Is er iets veranderd. Kan iemand me helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Hallo @Petra61 is dat sinds een paar uur het geval?  Bij mij werkt het sinds een paar uur niet meer.

Reputatie 7
Badge +7

Hier hetzelfde probleem. Herstart van de Experiabox V10 en het 4G modem deed wonderen.

Rond 17:30 ging het fout. Vooral UDP verkeer liep vast en op TCP latency van meer dan 1000 ms.

Nu weer normaal lijkt het, na het opnieuw starten. Even afwachten of dat zo blijft.

 

Alles vanmorgen weer opnieuw gereset en het werkt werkt. Jammer dat de klantenservices niet kan melden dat er een storing is. Bedankt voor jullie reacties. @Joep1965 en @Ernst-Jan. 

Reputatie 7
Badge +7

En nu, rond dezelfde tijd als gisteren, loopt de latency alweer op naar 800 ms. of meer… wat is er toch met 4G buitengebied aan de hand?

Later vanavond dan de boel maar weer resetten?

Badge +19

@Ernst-Jan ik had nog niet gekeken maar ik twijfelde al internet ging niet soepel. Inmiddels zie ik dat het hier ook foute boel is.

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan ik had nog niet gekeken maar ik twijfelde al internet ging niet soepel. Inmiddels zie ik dat het hier ook foute boel is.

@Joep1965 

Yep, latency inmiddels > 1000 ms., een SpeedTest app vindt het dan wel welletjes…

Zou dat nu landelijk zijn? Dat zou betekenen dat het multipath TCP verkeer voor 4G SIBG ergens centraal afgehandeld wordt en daar, of op de weg daarnaartoe apparatuur verstopt raakt.

Ben benieuwd of later vanavond resetten de boel weer herstelt.

Reputatie 7
Badge +7

@Moderatoren; is er iets bekend van storingen in de avonduren met 4G SIBG?

Reputatie 7
Badge +7

Latency : > 1300 ms. 
Onwerkbaar.

@Ernst-Jan en @Joep1965  het is hier ook weer foute boel. Tv kijken is niet mogelijk. Vandaag overdag ging het goed. @Kpn doe hier iets aan a.u.b.

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan en @Joep1965  het is hier ook weer foute boel. Tv kijken is niet mogelijk. Vandaag overdag ging het goed. @Kpn doe hier iets aan a.u.b.

@Petra61 en @Joep1965 

Ja. Het is knudde. Een SpeedTest doet het nu helemaal niet meer, een andere test geeft aan dat de verbinding nog slechts iets van 2 Mbps. is met latency (vertraging) van meer dan 1600 ms.

Kortom: Sneller Internet Buitengebied is stuk, kaput, broken.

Om te bepalen of dit landelijk is, ik zit in Veluwe Oost bij Apeldoorn. Waar zitten jullie?

Net beide devices gereset, dat gaf geen enkele verbetering. Vanavond laat nog maar eens proberen.

Badge +19

Ik zit in Werkendam Noord Brabant. 

@Ernst-Jan en @Joep1965  ik zit in Dordrecht rond om ons heen heeft iedereen glasvezel maar doordat wij in een park zitten iets afgelegen van de openbare weg weigeren ze hier glasvezel aan te leggen en dus gaat alles hier via de koperkabel. Krijg hierdoor op de vaste verbinding maar 12 mb binnen. Daarvoor hebben dus een 4g modem gekregen. 

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan en @Joep1965  ik zit in Dordrecht rond om ons heen heeft iedereen glasvezel maar doordat wij in een park zitten iets afgelegen van de openbare weg weigeren ze hier glasvezel aan te leggen en dus gaat alles hier via de koperkabel. Krijg hierdoor op de vaste verbinding maar 12 mb binnen. Daarvoor hebben dus een 4g modem gekregen. 

Hier hebben we op koper 12 Mbps, met SIBG samen rond de 50. Sinds bijna twee jaar zakelijk glasvezel gigabit bij Caiway. Maar prive dus nog KPN om zakelijk/privé goed voor de Belastingdienst gescheiden te houden.

Enfin, dit is dus duidelijk een landelijk probleem dat de SIBG dienst nu al twee avonden niet werkt. Er zijn daarvan niet zoveel gebruikers denk ik dus vandaar dat er hier op het forum nog geen verdere meldingen zijn.

Vanavond laat of morgen maar weer eens resetten. Gisteren rond 23:30 werkte het weer goed.

Het is een vrij complex gebeuren dat SIBG, er worden twee verbindingen met eigen verkeersstromen, verschillende vertragingen e.d. gecombineerd. Dat heet “multipath TCP”. En de plek waar die twee samenkomen in de backbone van KPN gaat dus nu echt wat mis.

Badge +19

@Ernst-Jan er is nog een topic waar mensen problemen melden.

Reputatie 7
Badge +7

En net als gisteren herstelde het zichzelf rond 23:15 uur. Reset van Experiabox was niet nodig.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen, @Joep1965 attendeerde mij op dit (en het andere topic). Ik laat uitzoeken wat er aan de hand is! Zou jij, @Petra61 jouw adres en klantnummer nog in je forumprofiel willen zetten en even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kan ik die ook als voorbeeld doorgeven. 

@Marcia_ mijn profiel is aangepast. overdag werkt alles prima maar tegen de avond valt alles bijna uit. Hierdoor is het onmogelijk om TV te kijken.

Hier sinds gisteren ook dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wij hebben ADSL met maar 4mb down, sinds gisteren had ik opeens een PING van 1600ms, toen de zooi een reset gegeven en nu lijkt het alsof de 4g modem niet meer mee doet. Ook KPN gebeld en hun geven aan dat er geen storingen zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hier sinds gisteren ook dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wij hebben ADSL met maar 4mb down, sinds gisteren had ik opeens een PING van 1600ms, toen de zooi een reset gegeven en nu lijkt het alsof de 4g modem niet meer mee doet. Ook KPN gebeld en hun geven aan dat er geen storingen zijn.

Kijk hier maar verder:

Veel mensen hebben last, al drie avonden op een rij tussen 17:30 en 23:00 uur.

@Marcia_ vanavond weer het zelfde verhaal. Is er al een oplossing. Tv kijken is namelijk niet mogelijk. 😭😡

Ook in Helvoirt buitengebied is het onmogelijk om nog iets te streamen. Dit probleem duurt nu al een aantal dagen, problemen starten na 17u30. Echt drama, beeld nu

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt allemaal! Ik zal dit topic op slot zetten en verdere updates zullen plaatsvinden in onderstaande topic. Dan gaan er geen zaken door elkaar lopen!